چگونگی ترک اعتیاد به گل 07642228010

چگونگی ترک اعتیاد به گل 07642228010

1402/4/21 113 0

چگونگی ترک اعتیاد به گل 07642228010

طبق تحقیقات انجام شده؛ تأثیرات منفی ماری جوانا بعد از گذشت روزها یا هفته ها از اثرات حاد مصرف، بنا به نوع و مقدار مصرف دارو، بر روی توجه، حافظه و یادگیری ادامه دارد. ممکن است کسی که روزانه گل مصرف می کند، در کیفیت عملکرد فعالیت روزانه خود کاهش قابل توجهی داشته باشد.

چگونگی ترک اعتیاد به گل

10 علامت ظاهری افرادی که گل می کشند به این شرح است:

مشکلات جسمی و رفتاری و تغییرات ظاهری

وابستگی شدید به ماری جوانا

استفاده زیاد از ماری جوانا یا گل

نداشتن توان برای ترک

ماده مخدر گل

تشخیص اعتیاد به گل با تغییرات ظاهری:

ادامه مصرف با وجود تمامی مشکلات

استفاده از گل برای خلاقیت، آرامش یا احساس لذت

کاهش فعالیت مفید فرد

محدودکردن روابط به دوستان خاص

استفاده از ماری جوانا برای فرار از مشکلات

بیشتر بخوانید: چرا هروئین اعتیاد آور است؟

تشخیص اعتیاد به گل با روابطه دوستانه:

عدم توانایی در انجام مسئولیت های روزمره

تاثیر اعتیاد به گل در مدرسه

طبق تحقیقات انجام شده؛ تأثیرات منفی ماری جوانا بعد از گذشت روزها یا هفته ها از اثرات حاد مصرف، بنا به نوع و مقدار مصرف دارو، بر روی توجه، حافظه و یادگیری ادامه دارد. ممکن است کسی که روزانه گل مصرف می کند، در کیفیت عملکرد فعالیت روزانه خود کاهش قابل توجهی داشته باشد. 

دانش آموزانی که ماری جوانا مصرف می کنند، نتایج تحصیلی ضعیف تری نسبت به همسالان غیر معتاد خود دارند. یک تحلیل در استرالیا و نیوزیلند نشان می دهد، نوجوانانی که به طور منظم ماری جوانا استفاده می کردند احتمال کمتری در به پایان رساندن دارند، آنها همچنین شانس بسیار بیشتری برای ایجاد وابستگی، استفاده از سایر مواد مخدر و اقدام به خودکشی داشتند.

چندین تحقیق دیگر نشان داده است که مصرف ماری جوانا به دلیل کاهش درآمد، باعث وابستگی بیشتر به رفاه، بیکاری، رفتار مجرمانه و رضایت از زندگی پایین تر می شود.

بیشتر بخوانید: جایگاه مصرف دارو در درمان و ترک شیشه

مطالعات همچنین از وجود ارتباطات خاص بین مصرف گل و عواقب ناگوار در محیط کار، از جمله افزایش خطر صدمه یا تصادف خبر می دهد. یک مطالعه در میان کارگران پست انجام شده که نشان داد؛ کارکنانی که در آزمایش ادرار قبل از استخدام آزمایش ماری جوانا مثبت داشتند، 55٪ داشتند بیشتر حوادث صنعتی، 85٪ آسیب بیشتر و 75٪ غیبت بیشتر در مقایسه با افراد سالم، داشته اند.

درمان اعتیاد به گل

مطالعات نشان می دهد، درمان موثر اختلال سلامت روان با درمان های استاندارد شامل داروها و درمان های رفتاری می تواند در کاهش مصرف ماری جوانا موثر باشد، به ویژه در افرادی که با مصرف سنگین درگیر هستند و کسانی که دچار اختلالات روانی مزمن هستند.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

مدیریت اقتضایی

مدیریت اقتضایی، یک رویکرد مدیریت درمانی برمبنای نظارت مکرر بر رفتار هدف و تأمین یا حذف پاداشهای ملموس و مثبت در صورت بروز رفتار هدف یا عدم دستیابی به آن  می باشد.

بیشتر بخوانید: ترک هروئین با متادون

درمان های رفتاری برای درمان اعتیاد به ماری جوانا

نوعی روان درمانی است که راهکارهایی به افراد در جهت یادگیری و اصلاح رفتارهای مسئله دار آموزش می دهد تا با تقویت کنترل بر خود، قطع مصرف مواد مخدر و رفع طیف وسیعی از مشکلات دیگری که اغلب با آنها اتفاق می افتد، بتوانند قدم های مثبتی در جهت ترک این ماده مخدر بردارند.

درمان تقویت انگیزه

این درمان، نوعی مداخله سیستماتیک است که برای ایجاد تغییر سریع و با انگیزه داخلی طراحی شده است. این درمان برای درمان فرد تلاش نمی کند، بلکه منابع داخلی او را برای ایجاد تغییر و درگیر کردن در درمان به کار می گیرد.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ماده مخدر گل به طور مستقیم بر روی مغز تاثیر می‌گذارد و وابستگی ذهنی و روانی بسیار شدیدی در فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند و به همین دلیل برای ترک اعتیاد گل فرد باید از متخصصین و روانپزشکان کمپ ترک اعتیاد کمک گرفت؛ چون ترک این ماده مخدر به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود.

روند درمان اعتیاد به گل در افرادی که روزانه از آن استفاده می‌کنند بسیار دشوار و زمان بر است و حتما نیاز به برنامه‌ای منظ متوسط متخصصین حوزه ترک اعتیاد است تا پیش رفت ماده مخدر را متوقف و امکان ترک را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: ترک هروئین با متادون در دوران شیردهی

بهترین روش ترک مواد مخدر گل

بهترین روش ترک گل مراجعه به کمپ ترک گل و شروع درمان های تخصصی جسمانی و روان درمانی به طور همزمان و توسط متخصصین می باشد. به این ترتیب عوارض ترک به حداقل ممکن می‌رسد و بیمار در سریع ترین زمان می‌تواند سلامتی خود را بدست بیاورد.

در کمپ ترک؛ ابتدا سم زدایی انجام می‌شود و بطور همزمان، متخصصین و روانپزشکان خدمات روان درمانی، درمان های خود را شروع می کنند تا اعتیاد فرد را ریشه یابی کرده و علت آن را برطرف کنند و از بروز لغزش و مصرف مجدد بعد از بهبودی جلوگیری می‌نمایند.

ترک گل با ریتالین

گاهی برای افرادی که درگیر اعتیاد به گل هستند از ریتالین استفاده می شود، اما باید بدانید که ریتالین در مراکز ترک اعتیاد در شرایط خاصی برای بهبود وضعیت جسمانی خماری گل استفاده می شود و مصرف خودسرانه و بدون دانستن دوز مناسب هیچ کمکی در ترک کردن گل نمی کند.

بیشتر بخوانید: ترک هروئین با متادون در دوران بارداری

عوارض ترک گل

بعد از قطع مصرف؛ عوارض بعد از ترک کردن گل شروع می شود که بی خوابی بعد از ترک؛ مهمترین عارضه است بطوری که فرد برای درمان آن به مصرف داروهای خواب آور پناه می‌برد و این روند ادامه پیدا می‌کند. در صورتی که سرخود و بدون کمک از متخصصین این ترک صورت بگیرد؛ شخص وابسته به گل، تنها راهکار خلاصی از این مشکل را مصرف مجدد گل می داند.

علائم ترک گل 

پس از قطع مصرف، علائم ترک ماده مخدر گل مانند اضطراب، افسردگی، عدم کنترل بر روی رفتار و پرخاشگری، احساس بی قراری، تحریک پذیری زیاد و نوسانات خلقی، کاهش اشتها، سرفه‌های شدید، کاهش وزن، تهوع، دل درد، سردرد، بی خوابی و جمع شدن خلط زیاد در دهان و مجرای تنفسی مخصوصا در زمان خواب در فرد ظاهر می‌شود.

علائم خماری گل

خماری حالت ناخوشایندی است که در حال درمان اعتیاد ایجاد می شود. در زمان خماری افراد بی‌خواب، تحریک‌پذیر می‌شوند و حالاتی مانند سردرد و سرگیجه در آنها بوجود می آید و ممکن است وسوسه مصرف به سراغ آن‌ها بیاید. اما در صورت حضور در کمپ برای درمان، علائم خماری کنترل می‌شود و راحت‌تر می‌توانند با این علائم کنار بیایند.

 ترک اعتیاد در میناب

ترک گل چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک گل بستگی به عوامل مختلفی از جمله شرایط جسمی و روحی فرد مصرف کننده دارد. ترک جسمی این ماده مخدر حدود 7 تا 10 روز طول می کشد، اما پس از بهبود از نظر جسمی باید بیمار از لحاظ روانی و ذهنی درمان شود که معمولا به مدت زمانی بیشتری نیاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ترک گل با گروه درمانی

بعد از ترک گل باید به بدن فرصت داده شود تا خود را بازیابی کند، مغز نیز باید خود را بازیابی کند و به روال طبیعی تولید انتقال دهنده‌های عصبی بازگردد که این پروسه به زمان نیاز دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟