ترک گل با گروه درمانی  07642228010

ترک گل با گروه درمانی 07642228010

1402/4/12 116 0

ترک گل با گروه درمانی 07642228010

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است.

ترک گل با گروه درمانی

گل چیست؟

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است. این ماده ی مخدر گاهی از برگ، ساقه، گل و بخش های مختلف گیاه تهیه می شود و در غلظت های مختلفی عرضه می شود.

بنابراین گل یا همان ماری جواناست که از شاهدانه ساخته شده و به صورت دود کردنی و یا خوراکی مصرف می شود. این گیاه زمانی که دود می شود دارای بوی بسیار بدی است.

مواد مخدر گل

تفاوت گل با ماری جوانا

تفاوت این دو مخدر مربوط به میزان تترا هیدرو کانابینول موجود در هر کدام است که این ماده مخدر به میزان 8 درصد در ماری جوانا و بیش از 24 درصد در گل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

راه های ترک گل

روش های ترک گل زیاد است و انتخاب بهترین روش درمانی مناسب، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که پس از انجام مشاوره اولیه با روانپزشک و روانشناس متخصص درمان اعتیاد تعیین می شود، اما چون بیشتر وابستگی گل، روانی است، در تمامی روش های درمانی، تمرکز ویژه ای بر روان درمانی خواهد بود، چون اصلاح صدمات روحی و ساختار های تشکیل شده در مغز بر اثر مصرف این محرک ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

مراحل مختلف ترک گل

 مبارزه با وسوسه مصرف گل

اولین مرحله برای ترک اعتیاد به گل مقابله با مصرف آن است. زمانی که شخص دچار وسوسه برای مصرف آن می شود، بهتر است خود را با کاری مشغول کند و از روش های روان درمانی جهت مقابله با وسوسه استفاده نماید. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

 تغییر عادات روزانه

تی اچ سی ماده ای بسیار موثر در گیاه شاهدانه است و حالات سرخوشی در فرد ایجاد نموده و فکر افراد را از مشکلات دور می کند و همین امر باعث می شود که فرد عوارض آن را در نظر نگیرد و مجددا به مصرف آن اقدام نماید. برای این که وسوسه مصرف گل کاهش یابد، باید در برنامه های روزانه روش هایی را برای ایجاد شادی و نشاط تعیین نموده تا شخص بتواند میل مصرف گل را از خود دور کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر ترک هروئین روی بدن

تصمیم به ترک اعتیاد گل

دلایل زیادی وجود دارد که افراد تصمیم به ترک گل می کنند. برخی از این افراد، دلایل قانونی یا شغلی را دلیل ترک اعتیاد گل می دانند، اما برخی دیگر هزینه، سلامت یا تغییرات کلی سبک زندگی را دلیل اصلی ترک خود قرار می دهند. ترک این ماده مخدر با عزم راسخ فرد و حمایت دوستان و اعضای خانواده با روش‌ هایی علمی  امکان پذیر می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

تغییر عادت های خود برای ترک گل 

تنقلات و وعده های غذایی سالم مصرف کنید

میوه، سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین به میزان زیاد میل کنید. خوردن غذاهایی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند، به شخص انرژی می‌ دهد و کمک خواهد کرد تا بطور کلی احساس بهتری داشته باشد و همچنین علائم ترک گل را کاهش خواهد داد.

مصرف قهوه کمتر

ممکن است THC موجود در گل، اثرات کافئین را بر بدن شما کاهش دهد. بنابراین، زمانی که مصرف گل افزایش یابد، احتمالاً بدن به کافئین بیشتری نیاز خواهد داشت. پس زمانی که کمتر گل مصرف می کنید، همین مقدار قهوه اثرات منفی مانند تهوع، بی قراری، بی خوابی و غیره ایجاد خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه ترک گل (ماریجوانا)

در عوض استفاده از آب لیمو یا لیمو ترش اثرات سم زدایی روی کبد دارد. چند نفس عمیق باعث آرام کردن اضطراب خواهد شد و عملکرد ریه ها را نیز بهبود می بخشد. چند بار در روز، چند نفس عمیق و آهسته از طریق بینی خود بکشید و سپس نفس خود را از دهان خارج کنید.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

محدود کردن مصرف 

اگر مصرف گل را به صورت روزانه هفتگی یا ماهانه، جیره بندی کنید و هر بار مقدار آن کم کنید، به مرور زمان می توانید مصرف خود را کمتر کنید. مجبور نیستید مقدار یا دفعات مصرف را یکدفعه کاهش دهید، در هر بار، مقدار کمتری مصرف کنید.

سخت کردن دستیابی به گل 

منابع را در جایی ذخیره کنید که دسترسی به آن دشوار باشد تا باعث شود از مصرف گل منصرف شوید، چون دستیابی به آن آسان نخواهد بود. علاوه بر این، مدت زمانی که برای دستیابی به منابع طول می کشد، زمان عدم استفاده را نیز افزایش می دهد.

کشف فعالیت و سرگرمی های جدید 

با پر کردن زمان با فعالیت های جدید، می توان میزان مصرف را محدود کرد. این کار به شخصکمک می کند تا حواسش را از مصرف پرت کند. زمانی را که با مصرف گل مصرف می شد با سرگرمی ها و فعالیت های جدید پر کنید. کارهای جدید انجام دهید. یک زبان جدید بیاموزید، ورزش جدیدی را شروع کنید، در کلاس های مختلف شرکت کنید یا به یک باشگاه ورزشی بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک هروئین 

از خودتان قدردانی کنید

موفقیت‌ ها را، هر چقدر هم که کوچک باشد، جشن بگیرید تا محدود کردن مصرف گل آسان‌ تر شود. پاداش دادن به تلاش‌ های خود، روش خوبی برای تشویق خواهد بود و همچنین حواس شما را از مصرف پرت می کند.

سم زدایی گل

سم زدایی اولین مرحله درمان و قطع وابستگی به گل است. اولین مرحله سم زدایی، قطع اتصال این محرک از گیرنده های مغزی مصرف کننده و دفع آنها می باشد و در مرحله بعد که به کمک داروهای ضد مخدر انجام می شود، گیرنده های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال می شود و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی دهد که این امر باعث بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و برهم خوردگی ترشحات هورمونی خواهد شد.

 ترک اعتیاد در میناب

سبک زندگی پس از ترک گل 

شاید بعضی از بیماران، پس از درمان و ترک گل به علائمی مانند افسردگی و اضطراب دچار شوند. این علائم یکی از اصلی ترین دلایل مصرف مجدد و لغزش بیماران است و به همین علت توصیه می شود اقدام به ترک زیر نظر متخصص انجام شود. این عوارض ترک گل، کوتاه مدت است و بعد از گذشت چند روز از درمان بطور کامل از بین خواهند رفت اما دانستن روش های درست در برخورد با موارد مختلف در مراحل ترک برای رسیدن به موفقیت بسیار اهمیت دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟