ترک هروئین با متادون در دوران بارداری ☎️ 07642228010

ترک هروئین با متادون در دوران بارداری ☎️ 07642228010

1402/4/15 104 0

ترک هروئین با متادون در دوران بارداری ☎️ 07642228010

متادون یک ضد درد مصنوعی است. ضد دردهایی مثل متادون، مرفین، کدئین و فنتانیل به داروهایی گفته می شود که با اتصال به گیرنده های افیونی و فعال کردن آنها در مغز که محل اتصال مواد افیونی است، اثراتی مانند مواد افیونی بوجود می آورد.

ترک هروئین با متادون در دوران بارداری

متادون چیست؟ 

متادون یک ضد درد مصنوعی است. ضد دردهایی مثل متادون، مرفین، کدئین و فنتانیل به داروهایی گفته می شود که با اتصال به گیرنده های افیونی و فعال کردن آنها در مغز که محل اتصال مواد افیونی است، اثراتی مانند مواد افیونی بوجود می آورد.

هروئین

آیا ترک هروئین با شربت متادون امکان پذیر است؟ 

متادون در فهرست داروهای ضروری سازمان جهانی بهداشت قرار دارد و این به معنی اهمیت متادون به عنوان درمانی برای وابستگی به هروئین می باشد.تحقیقات زیادی در مورد تاثیر متادون برای ترک هروئین انجام شده است. این تحقیقات نشان می دهد:

متادون به طرز قابل توجهی تزریق دارو را کاهش می دهد و در نتیجه انتقال HIV نیز کاهش می یابد. فعالیت مجرمانه مصرف کنندگان مواد افیونی نیز کاهش می یابد. متادون میزان مرگ و میر مرتبط با وابستگی به مواد افیونی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: ترک گل با گروه درمانی

روش درمان اعتیاد هروئین با متادون

1-درمان نگهدارنده یا داروی جایگزین:

در این روش به جای مصرف هروئین، متادون به عنوان جایگزین انتخاب می شود و دوز مصرف متادون تحت کنترل، مصرف می شود.

2-سم زدایی:

در این روش نیز ، متادون جایگزین مصرف هروئین می شود و به مرور، مصرف متادون نیز کم می شود تا شخص از وابستگی به هر دو کاملا رهایی یابید. متادون با نسخه پزشک در دسترس می باشد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

مقدار مصرف متادون برای ترک هروئین چقدر است؟

دوز مصرفی متادون برای ترک هروئین در افراد متفاوت است. مقدار مصرف براساس بررسی چند مورد از جمله مقدار هروئین مصرفی، مصرف الکل، استفاده از سایر مواد مخدر، سلامت جسمی و روانی و داشتن سابقه درمان ترک اعتیاد تعیین می گردد.

مصرف متادون معمولا با دوز 10 تا 30 میلی گرم، یک بار در روز، شروع می شود. این دوز می تواند تا دوز 60 – 120 میلی گرم به آرامی افزایش یابد. این میزان دوز تا زمانی که علائم ترک هروئین تحت کنترل باشد و وسوسه مصرف هروئین متوقف شود، بسته به نظر پزشک قابل استفاده می باشد. هیچ گاه خودسرانه اقدام به افزایش دوز متادون برای ترک هروئین نکنید.

بیشتر بخوانید: ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

ترک هروئین با متادون چند روز طول می کشد؟

متادون را می توان قبل از شروع علائم ترک هروئین، با یک دوز مشخص استفاده نمود، البته باید علائم حیاتی و وضعیت تنفسی در زمان مصرف متادون تحت نظر باشد. از زمانی که ترک هروئین با متادون آغاز می شود و تا زمان تثبیت دوز مصرفی، ممکن است 3 ماه زمان نیاز باشد. اگر از متادون به عنوان درمان نگهدارنده استفاده شود، باید به صورت طولانی و زیر نظر پزشک مصرف شود.

اگر از متادون برای سم زدایی استفاده می شود، دوز متادون به تدریج توسط متخصص کاهش می یابد تا زمانی که دیگر نیاز به مصرف آن نباشد. این زمان ممکن است تا 12 هفته طول بکشد. 

متادون در میناب

مصرف متادون برای کاهش علائم ترک هروئین

علائم ترک هروئین می تواند ناخوشایند باشد. متادون یک ماده شبه افیونی است و به تسکین برخی از علائم کمک می کند و علائم ترک مانند لرزش، تب و سایر علائم شبیه آنفولانزا را کاهش می دهد. بهتر است هنگام مصرف متادون از نوشیدن الکل خودداری شود، زیرا باعث ایجاد عوارض جانبی بسیار جدی خواهد شد. متادون مانند سایر مواد افیونی اعتیادآور است و مصرف آن برای سم زدایی مصرف باید حتما تحت نظارت پزشک انجام شود.

علائم ترک هروئین 

لرزش یا انقباض عضلانی

آبریزش بینی، خمیازه کشیدن

حالت تهوع یا استفراغ

تحریک پذیری یا اختلالات خلقی

بی قراری یا اضطراب

افزایش ضربان قلب

افکار خودکشی

افزایش فشار خون

بیشتر بخوانید: تاثیر ترک هروئین روی بدن

ترک هروئین با متادون در دوران بارداری

متادون برای ترک هروئین در زمان بارداری باید حتما تحت نظارت پزشک، مصرف شود. در این وضعیت پزشک، یک برنامه مراقبت ویژه درنظر خواهد گرفت.

اگر در حین مصرف متادون، بارداری صورت گیرد، با پزشک خود صحبت کنید، زیرا باید دوزهای متادون با سیر پیشرفت بارداری تنظیم شود. در صورتی که خانمی در پایان بارداری، متادون مصرف می کند، ممکن است نوزادش وابسته به متادون به دنیا بیاید. در این وضعیت، نوزاد در بیمارستان تحت نظارت قرار خواهد گرفت. 

ترک هروئین با متادون در دوران شیردهی

اگر خانمی در دوره شیردهی، اقدام به ترک هروئین با متادون نماید، باید حتما با پزشک صحبت کند.  اگر نوزاد سالم است و دوز مصرفی متادون پایدار است و معمولا می توان به شیردهی ادامه داد. البته در این وضعیت مقداری متادون از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و خواب آلودگی در نوزاد می شود، اما این مراحل حتما باید تحت نظر پزشک باشد و از مصرف خودسرانه در این دوران اکیدا خودداری شود.

در صورتی که مادر شیرده تصمیم بگیرد شیردهی را در زمان مصرف متادون برای ترک هروئین قطع کند، نباید به طور ناگهانی شیردهی را قطع نماید. در مورد شرایط از شیر گرفتن نوزاد از پزشک راهنمایی بخواهید.

اگر متوجه شدید که کودکتان مثل همیشه خوب غذا نمی‌خورد و به‌طور غیرمعمول خواب‌آلود به نظر می‌رسد یا مشکل تنفس دارد، یا اگر نگرانی دیگری در مورد کودک وجود دارد، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه ترک گل (ماریجوانا) 

داروهایی که با متادون برای ترک هروئین تداخل دارند.

در زمان ترک هروئین با متادون، باید توجه داشته باشید که برخی از داروها سبب افزایش خطر عوارض جانبی و یا اوردوز می شود. این داروها شامل موارد زیر می باشد:

داروهای ضد افسردگی

 مورفین، بوپرنورفین، کدئین و سایر مواد افیونی

داروهای ضد اضطراب مانند لورزاپام یا دیازپام

داروی متوکلوپرامید

مصرف متادون با مسکن در زمان ترک هروئین

داروی رفع عفونت قارچی یا سایر عفونت ها

متادون تهران

داروهایی رفع مشکلات ریتم قلبی مانند وراپامیل، دیلتیازم و ..

داروهای درمان HIV

داروهای صرع مانند کاربامازپین یا فنی توئین

متادون نباید با مسکن های که حاوی کدئین هستند مصرف شود. برای اطمینان همیشه مواد سازنده دارو را روی بسته بندی آن چک کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک هروئین

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟