ترک هروئین با متادون | 07642228010💥

ترک هروئین با متادون | 07642228010💥

1402/4/15 117 0

ترک هروئین با متادون | 07642228010💥

حالتها و علائم عنوان شده بسیار ناخوشایند هستند و بیمار در زمان محرومیت و ترک ماده هروئین نیاز به مراقبت های ویژه دارد تا در زمان سم زدایی مواد (که مدت زمان آن به مواردی مانند وابستگی فرد دارد؛ می تواند از ۱۰ روز تا دو هفته ادامه داشته باشد)، بیمار شروع به مصرف نکند.

ترک هروئین با متادون

عوارض ترک اعتیاد به هروئین 

رفتار پرخاشگرجویانه

درد مفاصل

میل به مصرف شدید

بیخوابی یا کم خوابی

حالت تهوع

حالت رخوت

تعریق

احساس ضعف و درخودماندگی

متادون

لرزش بدن

اسهال و کم اشتهایی

بی اشتهایی

عطسه و آبریزش بینی

از دست دادن میل جنسی

بی نظمی قاعدگی در زنان

بیشتر بخوانید: ترک هروئین با متادون در دوران شیردهی 

حالتها و علائم عنوان شده بسیار ناخوشایند هستند و بیمار در زمان محرومیت و ترک ماده هروئین نیاز به مراقبت های ویژه دارد تا در زمان سم زدایی مواد (که مدت زمان آن به مواردی مانند وابستگی فرد دارد؛ می تواند از ۱۰ روز تا دو هفته ادامه داشته باشد)، بیمار شروع به مصرف نکند. استفاده از تغذیه سالم و مقوی به همراه ورزش کردن می تواند در روند بهبودی بیمار در حال ترک نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

اعتیاد به هروئین یکی از شدیدترین و قوی ترین انواع اعتیاد است و تقریباً در تمامی موارد برای ترک هروئین، بیمار باید به مرکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه نموده و تحت مراقبت ها و درمان های علمی و اصولی قرار بگیرد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

مضرات مصرف هروئین

در مورد مضرات مواد مخدر باید گفت؛ مضرات مصرف مواد مخدر تنها به شخص مصرف کننده محدود نمی‌شود و چون تزریق، شایع‌ترین روش مصرف این ماده مخدر است ممکن است باعث انتقال بیماری های مختلف به سایرین شود. به عنوان نمونه، تزریق هروئین یکی از مهم‌ترین علل ابتلاء و گسترش ویروس HIV و ایدز در کشور است. 

بیشتر بخوانید: ترک هروئین با متادون در دوران بارداری

کلیه اقشار جامعه به‌ویژه نوجوانان در خطر بیشتری قرار دارند، کاملا ضروری است که والدین آن‌ها، با این مخدر و ویژگی‌هایشان آشنایی کافی داشته باشند و با آگاهی از مضرات آن از خود وفرزندانشان در برابر این ماده خطرناک مراقبت کنند.

با کمال تاسف، امروزه استعمال استنشاقی، در میان جوانان بیشتر از روش‌های دیگر مصرف هروئین شایع شده که دو دلیل عمده را می توان ذکر کرد:

 ایمن‌تر بودن این روش در برابر بیماری‌های عفونی 

گریز از برچسب اجتماعی معتاد تزریقی بودن

اما جوانان باید بدانند این روش نیز بدون خطر نیست و همه روش‌های مصرف هروئین، علاوه بر آن‌که چنین ماده خطرناکی را وارد بدن می کند، عوارض خاص خود را نیز به‌همراه دارد. از جمله این عوارض می توان ناراحتی‌های تنفسی و مشکلات ریوی که بیشتر در اثر مصرف استنشاقی این مخدر ایجاد می‌شود ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: ترک گل با گروه درمانی

روش صحیح ترک هروئین

مصرف هروئین مانند دیگر مواد مخدر باعث ایجاد وابستگی های جسمانی و روانی می شود و برای ترک هروئین نیاز به دریافت خدمات روانپزشکی و روانشناسی و روان درمانی و مشاوره خواهد بود؛ چون فقط ترک اعتیاد کافی نیست و جلوگیری از بازگشت مجدد به مصرف نیز مرحله بسیار مهمی است، به همین دلیل کلینک مهر توصیه می کند برای ترک اعتیاد به هروئین در منزل اقدام نکنید و انجام مراحل ترک را به متخصصین این حوزه بسپارید.

متادون در میناب

ترک هروئین در خانه

یکی از باورهای اشتباه بیماران وابسته به هروئین؛ امکان ترک اعتیاد در خانه است. با توجه به شدت اعتیادآوری روانی و جسمانی هروئین، این نوع ترک و درمان نه برای بیماران مفید نیست؛ بلکه باعث بروز علائم ترک در آنها می شود و با برهم ریحتگی سیستم جسمی و روحی ترک درست و علمی را نیز با مشکل مواجه می سازد چون فرد به دلیل سابقه شکست ترک به روش نادرست از استفاده درست و علمی روش های ترک سر باز خواهد زد.

بعضی علائم ترک عبارتند از:

 مشکلات و بیماری های گوارشی

پرش عضلانی

 درد مفاصل و استخوان ها

 لرز

احساس گر گرفتگی

بیشتر بخوانید: ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟ 

ترک هروئین با متادون

متادون درمانی، یکی از روش های درمان اعتیاد به هروئین است، اما این روش تنها باعث تغییر نوع مخدر می شود؛ یعنی اعتیاد از هروئین را به متادون تغییر می دهد و شخص مصرف کننده برای دستیابی به بهبود کامل باید مجددا اقدام به ترک متادون نماید.

بهترین روش ترک هروئین

اولین قدم برای ترک هروئین یا هر ماده مخدر دیگر، سم زدایی است. بیمار در مرکز ترک اعتیاد بستری می شود تا درمان تحت نظر درمانگران، مشاورین، روانپزشک و روانشناس انجام گیرد و سموم مخدر از بدن بیمار خارج شود. 

مهمترین مراحل درمان کنترل شرایط بیمار بعد از درمان بیماران توسط جلسات مشاوره است، این جلسات بعد از ترخیص بیمار باید تداوم داشته باشد تا از لغزش و وسوسه مصرف مجدد جلوگیری بشود و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی بیمار نیز دوباره به دست بیاید.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: تاثیر ترک هروئین روی بدن

جلوگیری از مصرف مجدد

ممکن است بیمار در زمان درمان، با علائم ترک رو به رو شود، بروز این علائم یکی از عوامل مصرف مجدد است و به همین علت وضعیت باید پایداری بیمار کنترل شود. بهترین روش مقابله با این وضعیت، ادامه جلسات مشاوره است، انجام برخی مراحل دیگر، کمک بسزایی به بیمار خواهد نمود:

مصرف مسکن

بسیاری از بیماران پس از درمان، برای کنترل بعضی حالات پس از ترک؛ اقدام به مصرف مسکن ها می کنند که بهتر است بدانید؛ هرگز خارج از دستور و اطلاع پزشک نباید اقدام به مصرف مسکن ها نمود، چون مصرف بی رویه مسکن ها یکی از اصلی ترین علل بازگشت به مصرف دوباره خواهد بود.

عدم قطع مصرف دارو

توصیه می شود مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک؛ تحت هیچ شرایطی قطع نشود.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه ترک گل (ماریجوانا)

تغییر سبک زندگی 

یکی از روش های موثر در کنترل عدم بازگشت به اعتیاد، تغییر ،داب و سبک زندگی است. توصیه کلینیک مهر میناب همیشه این بوده که تا بعد از ترک، عادت ها و تفریحات سالم را جایگزین رفتارهای قبلی کنند و برای مقابله با وسوسه مصرف، از ورزش، تغذیه مناسب، تفریحات جدید و معاشرت خانوادگی غافل نشوند.

متادون تهران

حالات روحی و جسمانی بعد از ترک

بعد از ترک هروئین، ممکن است بیمار دچار سندروم محرومیت از هروئین شود که این سندورم با علائم جسمانی و روانی مانند پرش عضلانی، عدم تمرکز، خمیازه پی در پی در صورت بی خوابی، تهوع و استفراغ، هذیان گویی، اختلال حواس و نوسانات خلق و خو همراه خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که شدت این علائم به شرایط جسمانی بیمار و دوز مصرفی آنها بستگی دارد و باید حتما زیر نظر پزشک کنترل شود و این موارد ضرورت مراجعه بیماران را به کلینیک ترک اعتیاد دوچندان می کند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟