روش ترک قرص ب 2 | 07642228010🟣

روش ترک قرص ب 2 | 07642228010🟣

1401/10/5 1286 0

روش ترک قرص ب 2 | 07642228010🟣

یکی از روشهای ترک اعتیاد که امروزه رواج پیدا کرده استفاده از داروهایی مانند قرص b2 است.

روش ترک قرص ب 2

یکی از روش های ترک اعتیاد که امروزه رواج پیدا کرده استفاده از داروهایی مانند قرص b2 است. در صورت مصرف خودسرانه این دارو افراد دچار عوارض شدیدی می شوند و به این قرص وابستگی و اعتیاد پیدا می کنند و مشکل دوچندان می شود.

قرص ب 2

قرص ب 2چیست؟

قرص b2 زیر زبانی ماده مخدری نیمه صنعتی و از مشتقات تبائین است که خود یک آلکالوئید افیونی و یکی از ترکیبات مواد مخدر تریاک می باشد. از این داروی شبه مخدر برای درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر و در کنار روشهای دیگر ترک اعتیاد مانند رفتاردرمانی و برای کمک به ترک اعتیاد جسمی و قابل تحمل کردن عوارض و دردهای ناشی از ترک مانند کم کردن عوارض ترک گل، تریاک و … توسط متخصصین ترک اعتیاد برای فرد در حال ترک تجویز می‌شود.

این قرص در یک یا دو روز اول درمان اعتیاد تجویز می‌شود و بیمار برای آسان و قابل تحمل شده شروع فرآیند ترک استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: ترک شربت اپیوم 

نحوه مصرف بوپرنورفین زیر زبانی

بوپرنورفین را دقیقا مطابق با دستور پزشک مصرف کنید. برای مصرف قرص های زیر زبانی بوپرنورفین باید قرص را به مدت 5 تا 10 دقیقه زیر زبان قرار دهید تا به طور کامل حل شود. معمولا این دارو به صورت روزانه و در یک دوز تجویز می شود. اگر بیش از یک قرص در روز برای شما تجویز شده، می توانید همه قرص ها را با هم یا هر بار 2 قرص را زیر زبان خود قرار دهید.

هرگز قرص های زیر زبانی بوپرنورفین را نبلعید یا نجوید. نحوه مصرف این قرص با قرار دادن دارو زیر زبان و حل شدن آهسته آن می باشد.

بهترین عملکرد بوپرنورفین در جلوگیری از بروز علایم ترک مواد، در صورتی است که دوز اول با ظهور علائم سندروم محرومیت یا ترک مواد مصرف شود. اگر زودتر از این زمان و با فاصله کم از آخرین مصرف مواد، بوپرنورفین مصرف شود امکان ایجاد علائم سندروم محرومیت در اثر مصرف دارو وجود دارد، پس حتما دارو را بر اساس دستور پزشک مصرف کنید.

دوز دارو بر اساس وضعیت بالینی بیمار و پاسخ دهی به درمان، تنظیم می شود. بنابراین هرگز دوز دارو، طول درمان یا تکرار دوزها را زیادتر نکنید. 

قطع ناگهانی این دارو موجب بروز علائم ترک اعتیاد خواهد شد خصوصا اگر دارو را برای مدت طولانی استفاده کرده باشید. 

چنانچه در طول درمان با بوپرنورفین، به علائم سندروم ترک اعتیاد دچار شدید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. این علایم به این قرار است:

بیقراری و اختلال خلق مانند اضطراب، اختلالات خواب یا افکار خودکشی.

اشک ریزش، آبریزش بینی، تهوع، اسهال، تعریق زیاد، درد عضلانی یا تغییر رفتار ناگهانی.

بیشتر بخوانید: ب ۲ در میناب

نکات مهم در مصرف قرص b2

به هیچ وجه مصرف b2قرص را به طور ناگهانی قطع نکنید.

روش مصرف قرص بی دو باید مطابق با دستور پزشک باشد.

 به هیچ عنوان دوز مصرف دارو را خودسرانه تغییر ندهید چون عواقبی خطرناک مانند مرگ در پی دارد.

 در صورتی که با نشانه‌های حساسیت به بوپرنورفین مانند کهیر، ورم صورت و لب‌ها مواجه شدید سریعا به به مرکز درمانی مراجعه کنید.

در صورتی که برای درمان بیماری دیگری به پزشک مراجعه می کنید حتما از مصرف قرص بی دو او را مطلع سازید.

همه اعضای خانواده‌ باید در جریان مصرف قرص توسط شخص باشند تا در صورت بروز شرایط بحرانی بتوانند به او کمک کنند.

عوارض سوء مصرف قرص ب ۲ 

مشکلات تنفسی مانند تنفس سطحی و صدادار، قطع شدن تنفس هنگام خواب

حالت غش

نبض ضعیف و آهسته

احساس سرگیجه

خستگی و ضعف شدید

حالت تهوع

احساس درد در قفسه سینه

بی اشتهایی

زرد شدن رنگ پوست

درد معده

متادون در میناب

مصرف قرص b2 در بارداری

قرص بی دو عوارض بسیار خطرناک برای جنین دارد، حتی اگر احتمال بارداری وجود دارد از مصرف این قرص خودداری کنید. مصرف این قرص در دوران بارداری باعث بروز اعتیاد در نوزاد متولد شده از مادر معتاد به قرص بوپرنورفین خواهد شد. همچنین مصرف بوپرنورفین در دوران بارداری ممکن است باعث بروز توقف تنفس پس از تولد نوزاد شود. بعد از تولد نوزاد هم نباید از قرص بوپرنورفین استفاده کرد چون از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود و برای او خطرناک خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف متادون در بارداری و شیردهی ممکن است؟ 

عوارض قرص b2 بر روی کبد 

قرص بی دو در کبد تجزیه می شود اما اگر زمینه بیماری های کبدی وجود داشته باشد عوارض کلی آن بر روی بدن بیشتر خواهد بود. مصرف قرص ب 2 همراه با دیگر قرص هایی که در کبد متابولیزه می شوند باعث باقی ماندن این قرص در کبد می شود.

علائم خماری قرص b2

اسهال

دردهای عضلانی

لرز

احساس گرما یا سرمای غیرعادی

دون دون شدن پوست و تعریق شدید

آبریزش از بینی و چشم

ترک قرص ب۲

مصرف طولانی مدت قرص بی دو باعث ایجاد وابستگی در شخص مصرف کننده خواهد شد و این مورد شامل کسانی است که طبق نظر و تجویز پزشک قرص بی ۲ را مصرف نکرده‌اند و به طور خودسرانه و در طولانی مدت مصرف خود را ادامه داده‌اند.

هیچ ماده مخدری را نباید به طور ناگهانی قطع کرد و در مورد قرص بی دو هم همین روال برقرار است و باید ترک آن به صورت تدریجی و با شیوه اصولی و روش هایی شامل ترک جسمی و ترک روانی برای بیمار انجام شود تا عوارض آن به حداقل برسد.

ترک ب 2 نیز باید زیر نظر پزشک و متخصصین کمپ ترک اعتیاد انجام گیرد. روش ترک بوپرنورفین به این صورت است که به تدریج از دوز مصرفی افراد کاسته می‌شود و سم زدایی قرص بی 2 انجام می‌شود تا بدن از لحاظ جسمی پاکسازی شود.

پس از آن اقدامات روان درمانی برای بیمار آغاز می شود تا بیمار بتواند انگیزه و تحمل خود را بالا نگه دارد و درد خماری قرص b2 را راحت تر تحمل کند و این دوران را پشت سر بگذارد. با قرار گرفتن تحت نظر پزشک تمام عوارض ترک به حداقل می رسد و روش ترک درست و اصولی پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: آیا قرص ب 2 اعتیاد آور است؟

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بوپر در میناب

ترک قرص ب2 چند روز طول میکشد؟

مانند هر ماده مخدر دیگری ترک ب 2 هم باید به صورت تدریجی انجام شود. البته این زمان بسته به شرایط جسمی فرد و دوز مصرفی و مدت زمان مصرف متفاوت است.

افراد به دلایل مختلف که بسیاری از آنها ریشه در روان فرد دارد از ترک قرص ب 2 امتناع می‌کنند و به اصطلاح به اعتیاد روانی به قرص ب2 دچار شده‌اند. یکی از این دلایل ترس از بازگشت به اعتیاد بعد از قطع مصرف قرص بی دو است. بعضی نیز به دلیل فرار از مشکلاتی که با قطع مصرف قرص بی دو مانند مشکلات جنسی ه مصرف آن ادامه می‌دهند.

آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟