ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟ | 07642228010

ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟ | 07642228010

1402/4/12 111 0

ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟ | 07642228010

خماری شیشه علائم ناخوشایندی است که پس از قطع مصرف شیشه و یا کاهش مقدار مصرف در فرد ظاهر می‌شود.

ترک شیشه چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

علائم خماری شیشه 

خماری شیشه علائم ناخوشایندی است که پس از قطع مصرف شیشه و یا کاهش مقدار مصرف در فرد ظاهر می‌شود. علائم خماری شیشه به دو دسته جسمی و روانی تقسیم می‌شود:

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

علائم جسمی

عوارض جسمی ترک شیشه شامل کرخت بودن و خستگی زیاد، بی‌نظمی خواب، خواب آلودگی، سردرد،  بی اشتهایی، به هم ریختگی سیستم گوارش، درد عضلانی، گرفتگی عضلات و کم آبی بدن است.

شیشه

علائم روانی 

ناامیدی و افسردگی، بی انگیزگی، تمایل زیاد به مصرف مجدد، استرس و بی قراری اضطراب، عصبانیت، عصبی بودن، گیجی و سردرگمی همگی علائم روانی ترک شیشه هستند.

بیشتر بخوانید: تاثیر ترک هروئین روی بدن

علائم ترک شیشه از لحاظ جسمی معمولا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از قطع مصرف در بالاترین میزان و شدت خود ظاهر می شود، اما علائم روانی از روز دهم تا چهاردهم به بالاترین حد ممکن می رسئ و حداقل زمان لازم برای دستیابی به شرایط تثبیت،حدود ۲ الی ۳ ماه می باشد.

علائم جسمی معمولا بعد از حدود 5 تا 7 روز از بین می‌رود، اما علائم مربوط به روان فرد تا ماه‌ها ادامه می یابد. این علائم تنها با کمک پزشک روانشناس قابل بهبود می باشد. بعضی از این علائم مانند افسردگی پس از ترک اعتیاد، روان پریشی و توهم می‌تواند هم برای خود بیمار و هم اطرافیان آزاردهنده و خطرناک باشد. 

علائم خماری شیشه ناخوشایند است، به حدی که بعضی افراد از ترس این علائم، ترک خود را به تعویق می‌اندازند در حالی که این افراد باید بدانند هرچه دیرتر اقدام به ترک کنند و به مصرف ادامه دهند؛ ترک کردن مشکل‌تر خواهد شد. از طرف دیگر با مراجعه به کمپ و انجام ترک به شیوه اصولی و زیر نظر متخصصان می‌توان شدت علائم ترک را کنترل نمود.

خماری شیشه چند روز است؟

مدت زمان مصرف، مقدار مصرف، این که آیا مصرف به صورت مستمر بوده یا خیر و اینکه شخص همزمان ماده مخدر دیگری مصرف می‌کرده یا خیر؛ همه در شدت علائم خماری و همچنین مدت زمان خماری شیشه موثر خواهد بود.

به طور معمول علائم خماری پس از قطع مصرف ظرف چند ساعت و با کاهش میزان مصرف طی چند روز آغاز می‌شود. مدت زمان خماری شیشه در افراد مختلف متفاوت است، اما علائم اولیه حدود 2 هفته طول می‌کشد. این علام در روزهای دوم و سوم شدت می‌گیرد و به مرور کمتر می‌شود. آنچه در این مرحله بسیار آزاردهنده است؛ ولع و تمایل به مصرف است که حدود 5 هفته طول به طول می انجامد و بیمار باید با این حس مقابله کند.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه ترک گل (ماریجوانا) 

نحوه ترک شیشه

شیشه وابستگی زیادی در شخص معتاد ایجاد می‌کند، به همین دلیل روش ترک شیشه در کاهش عوارض بعد ترک شیشه بسیار موثر است. همچنین آسیب‌های روانی زیادی به فرد وارد می کند، بطوری که فرد به تنهایی قادر به ترک کردن نیست و ممکن است به دلیل شدت علائم، دوباره مصرف مواد را شروع کند. به همین دلیل، روند درمان باید توسط متخصصین و روانپزشکان ترک اعتیاد انجام شود تا آسیب‌های روانی کاملا درمان شود.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

مرحله بعد از ترک جسمی، ترک روانی است که باید به درستی انجام گیرد تا احتمال بازگشت فرد به مصرف، به کمترین حد ممکن برسد.

بهترین روش ترک شیشه، مراکز ترک اعتیاد با متخصصین حوزه ترک اعتیاد و روانپزشکان است، چون این گروه متخصص، می توانند بیماران را به مسیر درست درمان و بهبودی هدایت ‌کنند. 

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک هروئین

مراحل ترک شیشه در کمپ

علائم جسمی و روانی ترک، حدود دو هفته پس از قطع مصرف شیشه بروز می کند. این علام شامل بی خوابی و بد خوابی، کلافگی، عصبانیت، افزایش اشتها و غیره می باشد.

در این مرحله بهبودی نسبی بدست آمده و ولی امکان این که بیمار از ادامه درمان منصرف شود وجود دارد که باید به ادامه درمان ترغیب شود.

در مرحله دوم یعنی حدود 45 روز تا 5 ماه پس از قطع مصرف، مغز شروع به ترمیم آسیب وارد شده بواسطه مواد  می‌کند و فرد علائم ناخوشایندی مثل غم، ترس و ناامیدی را تجربه خواهد کرد.

پس از حدود 5 ماه مغز به طور تقریبی ترمیم خواهد شد. در این مرحله باید به بیمار آگاهی لازم داده شود؛ چون در این مرحله دچار وسوسه می‌شود. می توان گفت سخت‌ترین بخش درمان اعتیاد به شیشه، بروز وسوسه مصرف شیشه است که هر چه قدر از آخرین مصرف فاصله بگیرد تعداد دفعات و شدت وسوسه مصرف کاهش می یابد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ترک شیشه چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک شیشه، برای هر بیمار متفاوت است و به موارد مختلفی از جمله میزان و طول مدت مصرف شیشه، روش مصرف، مصرف مواد اعتیادآور دیگر به همراه شیشه، سن فرد، سلامت و توانمندی جسمی، سلامت روان و وجود یا عدم وجود بیماری‌هایی مانند اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات شخصیتی، در شدت عوارض مصرف، بروز علائم ترک و طول دوره درمان شیشه موثر خواهد بود.

ترک اعتیاد در میناب

ترک شیشه بدون خواب آلودگی 

یکی از عوارض ترک شیشه خواب آلودگی است. افرادی که به تازگی در مسیر ترک اعتیاد به شیشه وارد شده اند، معمولا بی حوصله هستند و احساس خواب آلودگی دائمی در طول روز آنها را اذیت می کند. یکی از دلایل خواب آلودگی در زمان ترک کردن شیشه، کمبود املاح و مواد مغذی بدن مانند منیزیم است تاثیر مستقیمی بر روی شادابی فرد بیمار دارد. استفاده از یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه ها به دفعات زیاد، می تواند در کاهش عوارض ترک مواد مخدر شیشه موثر باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟