تاثیر ترک هروئین روی بدن 07642228010 ✨

تاثیر ترک هروئین روی بدن 07642228010 ✨

1402/4/11 109 0

تاثیر ترک هروئین روی بدن 07642228010 ✨

یکی از اثرات بلندمدت و زیان آور مصرف هروئین که از مهم‌ترین نیز هست، خاصیت اعتیادآور بودن شدید آن است.

تاثیر ترک هروئین روی بدن

اثرات بلند مدت مصرف هروئین 

یکی از اثرات بلندمدت و زیان آور مصرف هروئین که از مهم‌ترین نیز هست، خاصیت اعتیادآور بودن شدید آن است. از دیگر اثرات و عوارض مصرف طولانی‌مدت هروئین می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 اختلالات کبدی

تیرگی لب‌ها و پوست

 اضمحلال رگ‌ها

 اختلالات قاعدگی

 ورم‌های چرکی یا دمل‌های پوستی

یبوست

 بیماری‌های تنفسی نظیر ذات‌الریه و سل

اختلال در هضم غذا، بی‌اشتهایی و کاهش وزن

 ورم مفاصل و سایر بیماری‌های روماتوئیدی

 هروئین

 بی‌خوابی هنگام شب و خواب‌آلودگی در طی روز

عفونت لایه‌های درونی قلب و دریچه‌های آن

 از بین رفتن مقاومت بدن در برابر انواع بیماری‌های عفونی

 انواع بیماری‌ها در اثر مرگ‌بخشی از سلول‌های مغزی و نخاعی به‌دنبال مصرف زیاد

بیماری‌های عفونی نظیر هپاتیت و ایدز در اثر مصرف سرنگ‌های آلوده

هروئین موجود در بازار معمولاً با ناخالصی‌های مختلفی به دست مصرف کننده می رسد که قابل حل در خون یا چربی نیستند و مصرف طولانی مدت آن ممکن است باعث انسداد رگ‌های خونی در شش‌ها، کبد، کلیه‌ها و مغز شود.

بیشتر بخوانید: بهترین شیوه ترک گل (ماریجوانا)

اثرات هروئین بر روی مغز 

در فاصله اندکی پس از مصرف هروئین، این ماده از سدهای خونی مغز عبور می‌کند و در مغز به سرعت به مرفین تبدیل می شود و به گیرنده‌های افیونی که مسئول کنترل درد هستند می‌چسبد و نواحی خاصی در مغز که مسئول ایجاد احساسات خوشایند هستند فعال می‌ کند.

علت اعتیاد آور بودن بیش از حد هروئین این است که به سرعت وارد مغز می‌شود و جایگزین اپیوئیدهای طبیعی مغز می شود  که مصرف مکرر آن باعث ایجاد وابستگی به مصرف این ماده می‌شود. زمانی که وابستگی جسمانی به هروئین شکل گرفت و بدن به مصرف این ماده عادت کرد، نرسیدن مواد به مغز باعث بروز سریع و ناگهانی علائم محرومیت از مواد در فرد می‌شود و نیاز به مصرف به صورت مکرر تکرار می شود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

علل اعتیاد به هروئین 

هروئین می‌تواند به‌سرعت به مغز برسد؛ اعتیاد پیدا کردن به آن نیز بسیار آسان است و با یک یا دو بار مصرف هروئین و مشتقات آن، امکان عدم توانایی از مصرف بیشتر این ماده سخت خواهد شد، چون بلافاصله پس از مصرف هروئین، شادی و احساس خوبی به انسان دست می دهد و برای چند ساعت این حس ایجاد می شود که سرعت جهان کاهش یافته است، برای بعضی نیز برخی از این لحظات مانند تجربه یک رویاست.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک هروئین

هروئین مانع از رسیدن پیام‌های درد به بدن می‌شود و ضربان قلب و تنفس را کند می‌کند. در حالت اوردوز، تنفس متوقف می‌شود و فرد می‌میرد. بسیاری از افراد به دلیل اضطراب، نگرانی و سایر عوامل استرس‌زا به مصرف هروئین روی می آورند. مطالعات نشان داده است، ۷۵ درصد از افرادی که هروئین مصرف می‌کنند دچار مشکلات روانشناختی مانند افسردگی، کمبود توجه، بیش فعالی یا اختلال دوقطبی هستند.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

تاثیر هروئین بر قلب

قلب و رگ های خونی قسمتی از سیستم قلبی عروقی هستند که وظیفه انتقال اکسیژن و مواد مغذی، تنظیم دمای بدن و محافظت از فرد در برابر عفونت را بر عهده دارند. مصرف هروئین بر سلامت قلب تاثیر می گذارد و سیستم قلبی عروقی را دچار اختلال می کند.

زمانی که فردی هروئین مصرف می کند، مواد شیمیایی آزاد می شود که باعث ایجاد سرخوشی خواهد شد. اما طبق تحقیقات، افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که مواد مخدر مصرف نمی کنند، دو برابر بیشتر دچار حمله قلبی می شوند.

هروئین حاوی آلاینده ها و سمومی است که به جریان خون وارد نمی شود، اما زمانی که این مواد تزریق می شود، رگ ها و سیستم قلبی عروقی فرد مسدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آیا ترک هروئین با شربت متادون امکان پذیر است؟

مصرف کنندگان هروئین، به ویژه کسانی که به مدت طولانی هروٸین مصرف کرده اند، بیماری ها و پیامدهای مشابهی را تجربه خواهند کرد. این واکنش به دلیل ایجاد اختلال در عملکرد نواحی اطراف قلب می باشد که منجر به نارسایی قلبی و سایر موارد خواهد شد. افرادی که هروئین مصرف می کنند و سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به چنین بیماری هایی قرار دارند.

روش های دیگر تاثیر هروئین بر قلب عبارتند از:

ایجاد اختلال در عملکرد قلب 

ممکن است مواد مخدر در انقباض قلب دچار مشکل ایجاد می کند، به خصوص اگر مواد مخدر با بنزودیازپین هایی مانند آلپرازولام ترکیب شود. ترکیب مواد مخدر و بنزودیازپین ها امکان نارسایی قلبی در افرادی که مشکلات اساسی قلبی دارند را افزایش می دهد. 

برادی کاردی

برادی کاردی (تپش کند قلب) اصطلاح پزشکی کاهش ضربان قلب است. در این بیماری، قلب بطور کامل یا ناقص از عملکرد طبیعی خود فاصله می گیرد.

این تجربه برای مصرف کنندگان مواد افیونی رایج است. زمانی که فردی به برادی کاردی مبتلا می شود، ناتوانی فرد در انجام فعالیت بدنی ایجاد خواهد شد، زیرا ضربان قلب این توانایی را ندارد که در صورت نیاز افزایش یابد. 

بیشتر بخوانید: اثرات کوتاه مدت مصرف هروئین چیست؟

اتساع یا گشاد شدن رگ ها

وازودیلاسیون به اتساع یا گشاد شدن رگ های خونی گفته می شود که ممکن است موجب فشار خون پایین و افت ناگهانی فشار خون گردد. گشاد شدن عروق با استفاده از مواد افیونی ایجاد می شود. در مصارف کوتاه و بلند مدت، قلب تحت فشار زیادی قرار می گیرد و برای پمپاژ خون، قلب این فشار زیاد را به رگ های متصل هم منتقل می کند. این فشار زیاد، می تواند باعث افزایش اتساع عروق شود. این مشکل هم خود باعث کاهش فشار خون در مواقع حساس مثل استرس یا فعالیت بدنی خواهد شد.

اندوکاردیت

اندوکاردیت (التهاب پوشش داخلی قلب) عفونی، یک عفونت دریچه قلب و سایر ساختارهای قلب است که در بعضی موارد کشنده است، این مشکل در نتیجه مصرف وریدی مواد مخدر به وجود می آید. حتی افرادی که از این شرایط خطرناک جان سالم به در می برند، به بیماری های قلبی مزمن دچار خواهند شد.

ریتم بطنی نامنظم قلب

دهلیز ها و بطن های قلب بطور منظم فعالیت می کنند تا پمپاژ خون بی وقفه و منظم انجام شود. با مصرف هروئین، ریتم بطنی منظم قلب بهم می ریزد. بطن ها خون را به سراسر بدن پمپاژ می کنند؛ حال اگر این پمپ شدن به خوبی انجام نشود، خونرسانی به بافت های مختلف بدن به خوبی انجام نخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اثرات بلند مدت مصرف هروئین چیست؟ 

فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است با ادامه دار شدن، باعث کاهش فعالیت مناسب دهلیز ها شود که باعث افت بازدهی عملکرد قلب خواهد شد. این مشکل قلب پس از مصرف هروئین می تواند باعث کاهش پمپاژ موثر خون بوسیله قلب شود.

 ترک اعتیاد در میناب

فعالیت غیر طبیعی قلب 

فعالیت قلب شامل سیستول و دیاستول است؛ این فعالیت ها بوسیله دهلیز ها و بطن ها انجام می شود و نهایتا، خون از طریق عروق متصل به قلب، به بافت ها منتقل خواهد شد. با مصرف هروئین، تاثیر شدیدی روی فعالیت طبیعی قلب مشاهده شده است. این تاثیر بد در دراز مدت باعث افت و افزایش غیر قابل کنترل فشار خون و نیز ضخیم شدن دیواره قلب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نشانه های رفتاری و روانی اعتیاد به هروئین 

تاکی کاردی بطنی 

بامصرف هروئین بطن ها هم ممکن است دچار مشکل شوند و نتیجه کاهش بازدهی مناسب قلب و همچنین کاهش خونرسانی مفید به بافت های مختلف بدن خواهد بود. علاوه بر این، امکان تاثیر عملکرد بد قلب روی دیگر ارگان ها و عملکرد نامناسب آنها نیز وجود دارد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟