ترک شربت اپیوم - کلینیک ترک اعتیاد 07642228010

ترک شربت اپیوم - کلینیک ترک اعتیاد 07642228010

1401/10/5 155 0

ترک شربت اپیوم - کلینیک ترک اعتیاد 07642228010

شربت اپیوم جزو مواد مخدر است. این شربت به نام شربت تریاک نیز معروف می باشد.

ترک شربت اپیوم

شربت تریاک چیست؟

شربت اپیوم جزو مواد مخدر است. این شربت به نام شربت تریاک نیز معروف می باشد. در این شربت انواع مواد مخدر و مسکن خطرناک مانند کدئین، مورفین و تریاک وجود دارد. مقدار ماده مورفین در این شربت بسیار زیاد است؛ به طوری که مصرف زیاد آن بسیار خطرناک است.

ترک شربت اپیوم

مصرف شربت اپیوم باید زیر نظر پزشک باشد، در غیر این صورت اعتیاد به این شربت بوجود خواهد آمد. اعتیاد به این شربت بسیار سخت است و ترک شربت اپیوم دشوار خواهد بود.

شربت اپیوم برای مصارف درمانی و دارویی استفاده می شود، اما با مصرف خودسرانه، عوارض مصرف شربت اپیوم فرد را به شدت درگیر خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید: ب ۲ در میناب 

ترک شربت تریاک چند روز طول می کشد؟

چون شربت اپیوم جزو مخدرهاست، ترک شربت اپیوم نیاز به سپری کردن دوره ترک تحت نظر تیم پزشکی یک کلینیک تخصص احساس می شود. افرادی که از این شربت به عنوان یک ماده مخدر و تسکین دهنده استفاده می کنند؛ پس از مدتی به آن معتاد می شوند.

این اعتیاد مانند اعتیاد به سایر مواد مخدر است و ترک آن  نیاز به گذراندن دوره و مدت زمان مناسب و لازم خواهد داشت. مدت زمان ترک شربت اپیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله موارد مهم می توان به سه نکته اصلی اشاره نمود:

مقدار مصرف روزانه شربت تریاک 

مدت زمان ترک شربت تریاک (اپیوم)، به مقدار مصرفی این شربت بستگی دارد. هر چقدر از این شربت بیشتر استفاده شده باشد، مدت زمان بیشتری برای ترک آن نیاز است. با مصرف زیاد این شربت، بدن و مغز به آن معتاد شده و موارد مختلفی را تحت تاثیر قرار می دهد.

میزان آسیب های جسمی و روانی وارد شده 

مورد بعدی برای زمان لازم در ترک شربت اپیوم؛ بررسی اثرات و آسیب های جسمی و روانی وارد شده بر روی فرد معتاد است. ترکیبات و مواد موجود در این شربت، در استفاده طولانی مدت آسیب های جسمی و روانی زیادی را بوجود می آورد. هر چقدر که میزان آسیب های جسمی و روانی وارد شده بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای ترک شربت تریاک لازم است، چون لازم است در ابتدا، آسیب های وارد شده ترمیم شوند و پس از آن مراحل ترک شربت اپیوم انجام شود.

مدت زمان مصرف شربت تریاک 

هرچقدر فرد مدت زمان بیشتری از شربت های اپیوم به عنوان مخدر استفاده کند، مدت زمان ترک شربت اپیوم طولانی تر خواهد بود. با استفاده طولانی مدت از این شربت، بدن بیشتر درگیر آن می شود و زمان بیشتری باید برای ترک آن در نظر گرفته شود تا اثرات آن به طور کامل از بین برود. با توجه به عوامل ذکر شده و شرایط بدنی فرد، مدت زمان ترک شربت تریاک برای هر شخص مشخص خواهد شد، اما به طور کلی مدت زمان ترک شربت تریاک از 2 الی 3 روز تا چند هفته متغیر است. 

بیشتر بخوانید: آیا مصرف متادون در بارداری و شیردهی ممکن است؟

علائم ترک شربت تریاک

با شروع ترک شربت اپیوم، علائم مختلفی در فرد بروز خواهد کرد. این علائم به نوع شربت بستگی دارد. این موضوع برای همه افراد یکسان نیست و به شرایط بدنی وی و سایر عوامل بستگی دارد. شاید علائم ترک شربت اپیوم بلافاصله پس از ترک آن بروز کنند. حتی ممکن است و گاهی این علائم مدتی پس از ترک شربت اپیوم خود را نشان دهند. از جمله علائم ترک شربت اپیوم می توان موارد زیر را برشمرد:

افزایش فشار خون و ضربان قلب

با قرار گیری در دوران ترک، فشار خون و ضربان قلب دچار افزایش می شود. قطع مصرف شربت اپیوم، فشار در رگ های خونی را افزایش می دهد و به دنبال آن فعالیت قلب بیشتر شده و ضربان قلب نیز افزایش پیدا می کند، این موارد واکنش بدن به وضعیت جدید است.

ترک شربت اپیوم

تغییر در مردمک چشم ها

از علائم ترک این شربت گشاد شدن مردمک چشم ها می باشد. به طور کلی با ترک هر گونه ماده مخدر، مردمک چشم ها گشاد می شود. این موضوع می تواند نشان دهنده ترک شربت تریاک یا اپیوم نیز باشد.

بیشتر بخوانید: آیا قرص ب 2 اعتیاد آور است؟

درد های ناحیه شکمی

در زمان ترک شربت تریاک، در ناحیه شکم درد هایی احساس می شود. احتمال دارد منشاء این درد ها به آسیب های معده، روده و سایر اندام های شکم مربوط شودکه اکنون با پایان اثر مسکن شربت اپیوم، بروز پیدا کرده است.

درد های عضلانی

درد های عضلانی شایع ترین عوارض ترک شربت تریاک است. امکان تشدید دردهای عضلانی در ابتدای ترک شربت اپیوم بیشتر است و به حداکثر خواهد رسید، در صورت اقدام به ترک زیر نظر یک پزشک این موارد قابل کنترل است پس به شدت توصیه می شود و از مصرف دارو به صورت خودسرانه برای کاهش درد اجتناب نمایید.

ضعف و خستگی

ایجاد ضعف و خستگی از بارز ترین عوارض ترک شربت اپیوم است، در این زمان بدن ضعیف می شود چون برای ترک شربت تریاک انرژی زیادی مصرف شده و بدن بسیاری از مواد مغذی را از دست داده است.

خطر مرگ

خطر مرگ نیز یکی از عوارض ترک شربت اپیوم است، این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که فرد پس از ترک شربت به مشتقات اپیوم روی آورد، زیرا در این زمان مصرف اپیوم تکرار می شود و فرد وارد مرحله اُوردوز خواهد شد. به شدت توصیه می شود پس از ترک شربت اپیوم، از مصرف دارو و مشتقات اپیوم خودداری شود.

بیشتر بخوانید: آیا در صورت بارداری یا شیردهی می توان از شربت اپیوم استفاده کرد؟

بهترین روش ترک شربت تریاک یا  اپیوم

برای این که ترک شربت تریاک به موفقیت سپری شود، باید بهترین روش ترک شربت تریاک در پیش گرفته شود. با انتخاب مناسب ترین روش درمانی برای ترک اعتیاد به این شربت،احتمال بازگشت به این ماده مخدر به شدت کاهش می یابد و بدن فرد معتاد در زمان ترک اپیوم و پس از آن قدرت و انرژی لازم را بدست خواهد آورد. از روش های درمانی ترک شربت اپیوم به این موارد می پردازیم:

کمک گرفتن از یک مشاور و یک متخصص ماهر

درست ترین روش برای ترک شربت اپیوم مراجعه به مشاور و یک متخصص اسا. ترک مواد مخدر به راحتی قابل انجام نیست و میزان موفقیت آن به تنهایی بسیار کم است. برای ترک اپیوم باید از یک فرد ماهر و با تجربه در این راه کمک گرفت.  مشاور و پزشک کمک می کند تا فرد مبتلا مشکلات روانی و روحی خود را نیز درمان کند. وجود یک مشاور و روش های درمانی او کمک می کند تا دیگر شخص برای مصرف شربت تریاک وسوسه نشود.

بوپر در میناب

ورزش و فعالیت بدنی 

داشتن ورزش و فعالیت های بدنی بسیارمهم است. ورزش کردن، فعالیت سم زدایی را با سرعت بیشتری انجام می دهد. همچنین توان و قدرت بدنی با ورزش کردن بیشترخواهد شد و ذهن نیز از این مخدر و مصرف آن دور می کند.

دوری از افراد معتاد و مصرف کننده

از مهم ترین راه های درمانی برای ترک شربت اپیوم دوری از افراد مصرف کننده شربت اپیوم است. این کار باعث می شود دوران ترک بهتر و موفق تر سپری شود.

بیشتر بخوانید: اپیوم در میناب 

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد.

این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟