اپیوم در میناب 🔘 07642228010

اپیوم در میناب 🔘 07642228010

1401/10/1 599 0

اپیوم در میناب 🔘 07642228010

اپیوم که با نام های تنتور افیون یا مخلوط افیون نیز معروف است از ترکیب تریاک، الکل و آب ساخته شده و به اشتباه در میان مردم به عنوان یک داروی گیاهی ترک اعتیاد شناخته می شود.

اپیوم در میناب

شربت اپیوم چیست ؟

اپیوم که با نام های تنتور افیون یا مخلوط افیون نیز معروف است از ترکیب تریاک، الکل و آب ساخته شده و به اشتباه در میان مردم به عنوان یک داروی گیاهی ترک اعتیاد شناخته می شود، اما به دلیل بالا بودن غلظت مرفین، یک ماده مخدر به حساب می آید و مصرف آن می تواند باعث اعتیاد و وابستگی مصرف کننده به این شربت شود.

اپیوم در میناب

دلایل مصرف شربت اپیوم 

این دارو به دلیل دارا بودن تمام آلکالوئیدهای مرفین، کدئین و تریاک حالت سرخوشی به مصرف کننده می دهد و از این نظر یک داروی مسکن به حساب می آید و بنا بر تشخیص پزشک برای رفع درد و در بعضی موارد درمان اسهال در بزرگسالان نیز تجویز می شود.

بیشتر بخوانید: B2 در میناب

اما بعضی افراد که به مواد اعتیاد آور دیگر مانند تریاک یا هروئین اعتیاد دارند برای ترک ماده مخدر قبلی، خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این شربت نموده و پس از مدتی به دلیل مصرف نامنظم و بی رویه آن دچار سوء مصرف خواهند شد. این دسته از افراد با این روش اشتباه، یک ماده مخدر را با ماده مخدر دیگری جایگزین نموده اند که عوارض جسمی جبران ناپذیری به همراه دارد.

در مواردی نیز برخی افراد برای تسکین درد، خودسرانه و بدون تجویز پزشک از این شربت استفاده نموده و پس از مصرف طولانی مدت دچار سوء مصرف می شوند و درنتیجه دچار اعتیاد به مصرف به این شربت خواهند شد.

عوارض شربت اپیوم

مصرف این مخدر عوارض مخرب و جبران ناپذیری برای مصرف کننده خواهد داشت، این عوارض بسته به شرایط جسمانی و سلامت مصرف کننده، دوز و مدت زمان مصرف بسیار متفاوت است، از متداول ترین عوارض مصرف شربت اپیوم می توان به این موارد اشاره کرد:

خارش

سرگیجه

بی اشتهایی

یبوست

خشکی دهان

اوردوز

نارسایی تنفسی

حالت تهوع

بیشتر بخوانید: نشانه و علامت اعتیاد به مواد مخدر

عوارض شربت تریاک بر روی کبد

کبد یک کارخانه است که مواد مغذی دریافتی بدن را به انرژی تبدیل می کند و نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون ها و سم زدایی از بدن دارا می باشد.  مصرف شربت تریاک یا استفاده از تریاک به شکل کشیدنی شاید بصورت مستقیم باعث ابتلا به بیماری های کبدی مانند کبد چرب نشود ولی احتمال ابتلای افرادی که مستعد بیماری های کبدی هستند را تا سه برابر افزایش می دهد و بیماری افرادی که در معرض بیماری های کبدی هستند را تشدید خواهد کرد.

متادون در میناب

یکی از باورهای اشتباه افراد برای درمان بیماری کبد چرب استفاده از تریاک چه به صورت شربت و چه به صورت کشیدنی است. استفاده از شربت تریاک علاوه بر تشدید کبد چرب ممکن است باعث بروز انواع سرطان شود. یکی از موارد منع مصرف شربت اپیوم برای بیماران کبدی مانند کبد می باشد.

عوارض قطع ناگهانی و خودسرانه شربت اپیوم 

ترک اعتیاد یک درمان نیاز به تخصص و زمان دارد و ترک خودسرانه و غیراصولی هر نوع ماده مخدر عوارض جسمی و روحی شدید و جبران ناپذیری بر سلامت فرد مبتلا خواهد داشت. افرادی که اقدام به قطع مصرف ناگهانی می کنند علاوه بر آسیب های جسمی ناشی از ترک خودسرانه، در معرض خطر مصرف مجدد یا همان لغزش دوباره به سمت اعتیاد قرار می گیرند و افرادی که به مصرف دوباره این شربت روی می آورند نسبت به دفعه قبل میزان مصرف بیشتری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: مهم ترین دوران برای پیشگیری از اعتیاد

علائم سوء مصرف شربت اپیوم 

اگر فردی دچار سوء مصرف شربت تریاک شده باشد، پس از مدتی بدون مصرف این شربت نمی تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد و برای تهیه این شربت به هر اقدامی دست خواهد زد. اگر فرد پس از مصرف نکردن این شربت دچار تشویش ذهنی، بی قراری، عدم تمرکز، بدن درد و خماری شود یعنی فرد به شربت اپیوم اعتیاد پیدا کرده و باید برای ترک شربت اپیوم اقدام نماید.

ولی برای هرگونه تشخیص به اعتیاد لازم است به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه شود تا با انجام آزمایشهای مختلف و بررسی روان پزشک متخصص ترک اعتیاد میزان اعتیاد بررسی شود و روند درمان آغاز گردد. کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بهترین روش ترک شربت اپیوم 

بهترین روش ترک شربت اپیوم، بستری در مراکز ترک اعتیاد و زیر نظر متخصصان روان پزشکی و روانشناسی است تا فرد بیمار علاوه بر درمان جسمی، از طریق جلسات مشاوره، روان درمانی نیز بشود. ترک ناگهانی، غیر اصولی و خودسرانه شربت اپیوم دارای عوارض جسمی و روحی است و امکان بازگشت دوباره به اعتیاد و مصرف بیشتر از دوره قبل وجود خواهد داشت.

زمان لازم برای ترک اپیوم 

شربت اپیوم به دلیل وجود آلکالوئید های تریاک، بسیار اعتیاد آور است و درمان و ترک شربت اپیوم نیازمند بستری در کلینیک ترک اعتیاد می باشد. میزان مصرف این شربت هر چقدر که باشد برای ترک نیاز به پزشک متخصص و مرکز ترک اعتیاد مراجعه دارد، مدت زمان بستری با توجه به نظر پزشک تعیین می شود. مرحله ابتدایی ترک شربت اپیوم، سم زدایی است. 

بیشتر بخوانید: متادون در میناب

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند اگر شربت اپیوم را بجوشانند عوارض آن کمتر می شود در حالی که ناخالصی های موجود در داخل خود تریاک همچنان باقی می ماند و باعث رسوب در پرزهای معده و روده شده و ترکیبات چسبناک قیری شکل در معده و روده ایجاد خواهد نمود.

جوشاندن شربت اپیوم تنهاباعث تبخیر آب و الکل موجود در شربت تریاک می شود و عوارض آلکالوئید های موجود در تریاک مانند مرفین همچنان باقی می ماند.

بوپر در میناب

شربت اپیوم بهتر است یا متادون؟

هر دوی این دارو ها به عنوان داروهای نگه دارنده اعتیاد شناخته می شوند و هر کدام وابستگی ها و عوارض خاص خود را دارند و حتی امکان این که شربت متادون خطرات و عوارض بیشتری داشته باشد وجود دارد. برای ترک اصولی اعتیاد به هرگونه مواد مخدر باید به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمود.

بیشتر بخوانید: کلینیک ترک اعتیاد در میناب

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟