علائم ترک کراک ⚜ 07642228010

علائم ترک کراک ⚜ 07642228010

1402/6/22 118 0

علائم ترک کراک ⚜ 07642228010

کرک از کوکائین به‌دست می‌آید، بنابراین منبع تهیه این ماده نیز مانند کوکائین، برگ‌های بوته گیاهی مانند اریتروکسیلون کوکا است.

علائم ترک کراک

تولید کراک و تفاوت آن با کوکائین 

کرک از کوکائین به‌دست می‌آید، بنابراین منبع تهیه این ماده نیز مانند کوکائین، برگ‌های بوته گیاهی مانند اریتروکسیلون کوکا است. کوکائین دو نوع است:

فرم نمک پودری یا نمک هیدروکلراید

فرم آزاد که از درجه خلوص بالایی برخوردار است و قابل استشمام می باشد.

ماده خام فرم آزاد کوکایین، کراک نامیده می شود و چون هنوز فرآیند شیمیایی کامل برای تهیه فرم آزاد کوکایین روی آن صورت نگرفته، هزینه مخدر کراک ارزان‌تر از کوکایین است. برای تهیه فرم آزاد کوکائین، طی فرآیند شیمیایی، کوکائین خالص از نمک هیدروکلراید جدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: روش های جدید ترک اعتیاد 

در این فرآیند با استفاده از مواد فرار و قابل اشتعال مثل اتر، پودر کوکائین را پخته و به فرم آزاد تبدیل می‌کنند، اما در تهیه کراک از هیچ‌ ماده فرار یا قابل اشتعال استفاده نمی‌شود، یعنی پودر کوکائین به سادگی در محلول آمونیاک یا بی‌کربنات سدیم (جوش شیرین) و آب حل شده و حرارت داده می شود تا به جوش آید.

مواد مخدر کراک

به این صورت، هیدروکلراید آن آزاد شده و ماده جامدی از آن استخراج می‌شود که کراک نام دارد. این ماده پس از خشک شدن، خرد می شود و به تکه‌هایی مثل تکه سنگ تبدیل می‌شود که معمولاً وزن آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ گرم می‌باشد. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

مصرف کراک نسبت به هروئین عوارض بسیار وخیم تر و ناخوشایندتری دارد. سوء مصرف هروئین و مخصوصاً کراک، بیش از سایر مواد افیونی است و بیشتر از همه اعتیادآور می باشد. می توان گفت، خلوص هروئین ۱۰ تا ۱۵ درصد است؛ در صورتی که مخدر کراک ۶۰ تا ۷۰ درصد هروئین خالص دارد.

فردی که یک بار کراک مصرف کند، همیشه به دنبال حسی است که در اولین مصرف خود تجربه کرده است و دیگر تکرار نخواهد شد. این حس فرد را وادار می کند هر بار دوزهای مصرفی خود را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد برای نوجوانان

مصرف مخدر کراک

مصرف کرک مانند تریاک است و ممکن است از همان تجهیزات مانند وافور، سیخ و سنگ، قلیان و قل قلی استفاده شود. برخی دیگر نیز مخدر کراک را به سر سنجاق می زنند و با لوله و زرورق آن را می‌کشند. اگرچه شایع‌ترین روش مصرف مخدر کراک، تدخین و کشیدن آن است، اما بعضی برای لذت بیشتر و تاثیر سریع‌تر، آن را تزریق می‌کنند. در روش تزریق، کراک را به‌صورت محلول درآورده و با استفاده از سرنگ آن را به داخل سیاه‌رگ‌ها تزریق می‌کنند. در روش استنشاقی نیز کراک را به‌صورت پودر می آورند و از راه بینی می‌کشند.

اسپیدبال 

بعضی مصرف‌کنندگان برای افزایش قدرت تحریک کنند‌گی، کراک را با سایر مواد ترکیب می‌کنند. شایع‌ترین این موارد، ترکیب این ماده با هروئین است که به آن اسپید بال گفته می شود. این نوع مخدر کراک بیشتر به صورت تزریقی استفاده می‌شود. برخی نیز آن را با ماری جوانا یا نیکوتین ترکیب می کنند و به شکل سیگار دود می‌کنند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ترک کراک 

مصرف کراک باعث ایجاد وابستگی های جسمانی و روانی شدیدی می شود، به همین دلیل برای ترک کراک، نیاز به دریافت خدمات روانپزشکی و روانشناسی و روان درمانی و مشاوره برای جلوگیری از عود مجدد خواهد بود. پس از قطع مصرف این مخدر، افسردگی شدیدی در شخص ایجاد می ‌شود که با احساس ملامت، تحریک ‌پذیری، فقدان احساس لذت، اضطراب، خستگی، خواب‌ آلودگی و گاهی بی ‌تابی خود را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک اعتیاد

با مصرف کم تا متوسط کراک علائم ذکر شده معمولاً ظرف چند روز از بین می ‌روند، اما با مصرف زیاد به‌ شکلی که فرد به این ماده وابسته شود؛ پس از دو تا چهار روز به اوج خود می ‌رسند. در برخی افراد ممکن است این علائم هفته ‌ها و یا ماه‌ ها دوام داشته باشند.

گاهی مواقع افسردگی دوران ترک، با افکار مربوط به خودکشی و یا آسیب زدن به خود یا دیگران همراه خواهد بود. در دوران ترک، اشتیاق برای مصرف مجدد کراک، بسیار قوی و نیرومند است؛ چون شخص می‌ داند با مصرف، علائم ناراحت کننده را از بین خواهد رفت.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

بعضی افراد برای مقابله با این حالات به مصرف الکل، مسکن‌ها ، خواب‌آور ها یا ضد اضطراب ‌هایی مثل کلردیازپوکساید روی می ‌آورند که با این اقدام، تنها نوع اعتیادشان تغییر می کند و از کراک به ‌سوی کلردیازپوکساید تغییر داده می شود.

این موضوع بیش از هر چیز به این علت است که اغلب افراد درمان ‌های جسمانی و استفاده از دارو را به معنی درمان کامل ترک اعتیاد می‌ دانند و توجهی به درمان وابستگی ‌های روانی آن ندارند. باقی ماندن وابستگی‌ های روانی و بی‌ توجهی به درمان آن، باعث می ‌شود که با کنار رفتن فشار های اجتماعی، فرد دوباره میل به مصرف را در خود احساس می کند و دیر یا زود توانایی مبارزه با این میل را از دست دهد.

بیشتر بخوانید: قرص اکستازی آمفتامین ‌دار چیست؟

اصول ترک کراک 

در ترک کراک؛ دقت به این موضوع که نباید هیچ عمل خودسرانه ای انجام نشود، اهمیت فراوانی دارد. این ماده به شدت سمی است و ترک یکباره آن ممکن است اثرات جبران ناپذیری روی بدن شخص معتاد بگذارد. مواد مخدر با دوز های مختلف و شدت اثرهای متفاوت می توانند بروز کنند. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

عوارض ترک اعتیاد به کراک

افزایش تپش قلب با نوسانات عجیب، افزایش شدید فشار خون، به یکباره، اختلال در خواب، افسردگی شدید، اختلالات خفیف تا شدید تنفسی، بیماری های روحی و روانی و انواع حساسیت مثل حساسیت پوستی از عوارض ترک کراک است.

 ترک اعتیاد در میناب

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟