بهترین روش ترک اعتیاد ☎ 07642228010

بهترین روش ترک اعتیاد ☎ 07642228010

1402/6/13 129 0

بهترین روش ترک اعتیاد ☎ 07642228010

روش های زیادی برای ترک هروئین وجود دارد، انتخاب روش درست طبق نظر پزشک متخصص و باتجربه و پس از جلسات مشاوره و بررسی جنبه های فیزیکی و روانی در بیمار انجام خواهد شد.

بهترین روش ترک اعتیاد

روش های ترک هروئین 

روش های زیادی برای ترک هروئین وجود دارد، انتخاب روش درست طبق نظر پزشک متخصص و باتجربه و پس از جلسات مشاوره و بررسی جنبه های فیزیکی و روانی در بیمار انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: قرص اکستازی آمفتامین ‌دار چیست؟

برخی از روش های ترک هروئین که در ایران انجام می شود به این شرح هستند:

ترک هروئین به روش سرپایی

ترک هروئین با دارودرمانی

ترک هروئین به روش بستری

ترک هروئین به روش سنتی یا ترک یابویی

ترک هروئین در خانه

ترک به روش سقوط آزاد

ترک اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی

ترک اعتیاد به هروئین در خانه 

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

گفت ترک هروئین و یا هر ماده مخدر دیگر در خانه حتی اگر به بهترین روش ممکن انجام شود، چون امکان دسترسی به مواد مخدر همچنان وجود دارد؛ احتمال موفقیت آمیز بودن آن بسیار کم است. بعضی افراد خودسرانه برای ترک هروئین در خانه داروهایی را تهیه می کنند و سر خود و بدون اجازه دکتر مصرف می کنند.

اما نکته قابل توجه این است که امکان ایجاد عواض ناگهانی شدید و حتی مرگ در این موارد وجود دارد. مصرف این دارو ها بدون مشورت با دکتر متخصص ترک اعتیاد بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: عوارض ناشی از ترک شیشه چیست؟

ترک در مراکز ترک مواد مخدر 

خدمات درمان اعتیاد به صورت تدریجی

سم زدایی سریع (URD)

سم زدایی فوق سریع (UROD)

روش درمان اعتیاد در کلینیک های ترک اعتیاد دارای مجوز ، حذف کامل ماده ی مخدر است. تمامی مراحل درمان اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد، زیر نظرمتخصصین ترک مواد مخدر، روانپزشکان، روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب شناختی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام می گیرد؛ تا به جز حفظ سلامتی مراجعه کننده، ترک اعتیاد بدون بازگشت است انجام گیرد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

روش صحیح ترک اعتیاد هروئین

قدرت اعتیاد آوری هروئین بسیار بالاست و وابستگی شدیدی ایجاد می‌کند، هر بار که بیمار، هروئین مصرف می کند، خطر اوردوز وجود دارد؛ حتی افرادی که مدتی طولانی هروئین مصرف کرده‌اند نیز ممکن است در اثر اشتباه در مصرف، جان خود را از دست بدهند. به همین دلیل، ترک هروئین باید هرچه سریع تر انجام شود. درمان های موثر زیادی هم وجود دارد که مصرف کننده می‌تواند با کمک آن‌ها هروئین را ترک کند.

اما این درمان‌ها زمانی موثر خواهند بود که تحت نظر یک مرکز پزشکی تخصصی ترک مواد مخدر انجام گیرد. ترک مواد مخدر یک کار طاقت فرساست و انتخاب روش مناسب برای ترک بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: علائم خماری هروئین چند روز است؟

درمان های رفتاری برای درمان اعتیاد به ماری جوانا

نوعی روان درمانی است که راهکارهایی به افراد در جهت یادگیری و اصلاح رفتارهای مسئله دار آموزش می دهد تا با تقویت کنترل بر خود، قطع مصرف مواد مخدر و رفع طیف وسیعی از مشکلات دیگری که اغلب با آنها اتفاق می افتد، بتوانند قدم های مثبتی در جهت ترک این ماده مخدر بردارند.

ترک اعتیاد در میناب

درمان تقویت انگیزه

این درمان، نوعی مداخله سیستماتیک است که برای ایجاد تغییر سریع و با انگیزه داخلی طراحی شده است. این درمان برای درمان فرد تلاش نمی کند، بلکه منابع داخلی او را برای ایجاد تغییر و درگیر کردن در درمان به کار می گیرد.

ماده مخدر گل به طور مستقیم بر روی مغز تاثیر می‌گذارد و وابستگی ذهنی و روانی بسیار شدیدی در فرد مصرف کننده ایجاد می‌کند و به همین دلیل برای ترک اعتیاد گل فرد باید از متخصصین و روانپزشکان کمپ ترک اعتیاد کمک گرفت؛ چون ترک این ماده مخدر به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود.

روند درمان اعتیاد به گل در افرادی که روزانه از آن استفاده می‌کنند بسیار دشوار و زمان بر است و حتما نیاز به برنامه‌ای منظ متوسط متخصصین حوزه ترک اعتیاد است تا پیش رفت ماده مخدر را متوقف و امکان ترک را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: شیشه چه تفاوتی با کوکائین دارد؟

بهترین روش ترک مواد مخدر گل

بهترین روش ترک گل مراجعه به کمپ ترک گل و شروع درمان های تخصصی جسمانی و روان درمانی به طور همزمان و توسط متخصصین می باشد. به این ترتیب عوارض ترک به حداقل ممکن می‌رسد و بیمار در سریع ترین زمان می‌تواند سلامتی خود را بدست بیاورد.

در کمپ ترک؛ ابتدا سم زدایی انجام می‌شود و بطور همزمان، متخصصین و روانپزشکان خدمات روان درمانی، درمان های خود را شروع می کنند تا اعتیاد فرد را ریشه یابی کرده و علت آن را برطرف کنند و از بروز لغزش و مصرف مجدد بعد از بهبودی جلوگیری می‌نمایند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ترک گل با ریتالین

گاهی برای افرادی که درگیر اعتیاد به گل هستند از ریتالین استفاده می شود، اما باید بدانید که ریتالین در مراکز ترک اعتیاد در شرایط خاصی برای بهبود وضعیت جسمانی خماری گل استفاده می شود و مصرف خودسرانه و بدون دانستن دوز مناسب هیچ کمکی در ترک کردن گل نمی کند.

ترک اعتیاد به آمفتامین

با توجه به قدرت اعتیادآوری بالای آمفتامین، وابستگی به این ماده مخدر پس از مدتی به وجود می آید. در ابتدا بیشتر افراد فکر می کنند که به دل‌خواه خود مصرف می‌کنند و هر زمان که بخواهند می‌توانند آن را ترک کنند، اما این افراد پس از قطع مصرف؛ متوجه شدت وابستگی و اعتیاد به این مخدر می‌شوند. 

بیشتر بخوانید: شیره تریاک چیست؟ 

پس از انجام آزمایش اعتیاد و تشخیص نهایی و اطمینان از اعتیاد فرد به این ماده مخدر، اقدام به درمان آغاز می شود. مهمترین نقش را فرد معتاد دارد، خانواده و دوستان هم باید برای درمان و ترک او صبوری و حوصله به‌خرج دهند و تا آخر با او همراه باشند.

فرد برای ترک اصولی و علمی، نیاز به یک روان‌درمانگر است، شخص معتاد با شرکت در جلسه‌های گروه‌درمانی و شناخت راه‌های رفتار درمانی می‌تواند از این مخدر قوی رها شود.

ترک آمفتامین‌ها آسان نیست. افرادی که برای ترک اعتیاد اقدام می‌کنند، در روزهای اولیه که مرحله سم‌زدایی است، معمولا به‌دلیل واکنش‌های عصبی نامناسب نیاز به بستری شدن در بیمارستان و دریافت کمک‌های پزشکی دارند. سخت‌ترین دوره ترک اعتیاد به آمفتامین، ۵ روز ابتدایی است.

پس از دوره سم‌زدایی، درمان آسان تر می شود. در این مرحله با کمک روش‌های درمان دارویی یا روان‌درمانی در طول یک دوره ۳۰ روزه، شخص می‌تواند آمفتامین‌ها را ترک کند.

مراحل ترک شیشه در کمپ

علائم جسمی و روانی ترک، حدود دو هفته پس از قطع مصرف شیشه بروز می کند. این علام شامل بی خوابی و بد خوابی، کلافگی، عصبانیت، افزایش اشتها و غیره می باشد.

بیشتر بخوانید: چرا نوجوانان به مصرف شیشه روی می‌آورند؟ 

در این مرحله بهبودی نسبی بدست آمده و ولی امکان این که بیمار از ادامه درمان منصرف شود وجود دارد که باید به ادامه درمان ترغیب شود.

در مرحله دوم یعنی حدود 45 روز تا 5 ماه پس از قطع مصرف، مغز شروع به ترمیم آسیب وارد شده بواسطه مواد  می‌کند و فرد علائم ناخوشایندی مثل غم، ترس و ناامیدی را تجربه خواهد کرد.

متادون در میناب

پس از حدود 5 ماه مغز به طور تقریبی ترمیم خواهد شد. در این مرحله باید به بیمار آگاهی لازم داده شود؛ چون در این مرحله دچار وسوسه می‌شود. می توان گفت سخت‌ترین بخش درمان اعتیاد به شیشه، بروز وسوسه مصرف شیشه است که هر چه قدر از آخرین مصرف فاصله بگیرد تعداد دفعات و شدت وسوسه مصرف کاهش می یابد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟