✨روش های جدید ترک اعتیاد 07642228010

✨روش های جدید ترک اعتیاد 07642228010

1402/6/22 117 0

✨روش های جدید ترک اعتیاد 07642228010

روش‌های نوین ترک اعتیاد، جنبه علمی بالایی دارند و در نتیجه به نتایج درست تری از دوره ترک دست می یابند.

روش های جدید ترک اعتیاد

روش‌های نوین ترک اعتیاد، جنبه علمی بالایی دارند و در نتیجه به نتایج درست تری از دوره ترک دست می یابند. دارو‌های روانپزشکی و سیستم‌های درمانی و مشاوره که برای ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده می شوند جزو روش‌های جدیدی هستند که با دارو‌ها و تجهیزات مختلف انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد برای نوجوانان

اعتیاد هر بیماری به عوامل زیادی مرتبط است. برای بیماری اعتیاد نیز دلایل علمی و روانشناسی وجود دارد. هر بیماری در صورت تشخیص دیرهنگام و وخامت ممکن است وضعیت سلامتی شخص را به خطر بیندازد و در نهایت باعث کاهش عمر فرد شود. در مورد اعتیاد نیز وضعیت به همین صورت می باشد.

در صورتی که اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در زمان مناسب، درمان نشود؛ فرد وارد مراحل جدید و خطرناکی از اعتیاد خواهد شد و سلامت و آرامش او  و خانواده وی به صورت جدی تهدید خواهد شد. اعتیاد به انواع مواد مختلف یا الکل، یک مشکل مزمن و فزاینده است که زندگی خانوادگی، اجتماعی و مالی فرد را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

معمولا پس از درمان اعتیاد جسمی، فرد ممکن است دوباره به اعتیاد روی بیاورد که این مسئله از لحاظ علمی دلایل مشخصی دارد. عود و تکرار اعتیاد ممکن است به دلایل مختلف از جمله سهل انگاری و اراده ضعیف فرد پیش بیاید و در مواردی به حدی وسوسه و ولع فرد بعد از ترک جسمی مواد زیاد می شود که فرد قادر به کنترل خود در مواقع حساس و در دسترس بودن مواد مخدر نخواهد بود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

روش های نوین ترک اعتیاد 

تحریک عمیق مغز

تحریک عمیق مغز (DBS) شامل کاشت الکترودهایی در نواحی خاصی از مغز است. این الکترودها تکانه‌های الکتریکی تولید می‌کنند تا تکانه‌های غیر طبیعی را تنظیم نمایند. تکانه‌های الکتریکی  بر سلول‌ها و مواد شیمیایی خاص در مغز تأثیر می گذارند. میزان تحریک در روش ترک اعتیاد تحریک عمقی مغز، توسط دستگاهی مانند ضربان ساز که در زیر پوست و در قسمت بالایی قفسه سینه قرار می‌گیرد، کنترل می شود. سیمی که زیر پوست است، این دستگاه را به الکترودهای مغز متصل می‌کند. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک اعتیاد

ایمپلنت نالتروکسان

یکی از روش های کاربردی ترک اعتیاد شیشه، استفاده از ایمپلنت نالتروکسان و بوپروپیون است.  نالترکسون در دسته آنتاگونیست‌های گیرنده  مواد افیونی قرار دارد، این ماده میل به مصرف شیشه را کاهش می‌دهد. بوپروپیون هم در دسته داروهای ضد افسردگی قرار گرفته و در درمان افسردگی بعد از ترک متامفتامین موثر است. بنابراین مصرف این دو ماده در کنار هم بسته کاملی برای درمان شیشه ارائه می کند.

کمپرال (آکامپروسات)

کمپرال (آکامپروسات) دارویی است که روی عملکرد مغز برای درمان اختلال مصرف الکل تاثیر می‌گذارد. آکامپروسات هوس و میل به مصرف الکل را کاهش می‌دهد. این دارو باعث می‌شود، افراد میل به نوشیدن را کنترل کنند و در نتیجه در فرایند عدم مصرف الکل موثر خواهد بود. استفاده از این دارو، از جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد به الکل است.

 ترک اعتیاد در میناب

RTMS یا تحریک مغز با امواج الکترومغناطیسی

آر تی ام اس جدید ترین روشی است که در درمان عوارض بعد از ترک اعتیاد استفاده می‌شود. ترک اعتیاد با نقص عملکرد مغز همراه است. RTMS روشی نوین برای تحریک آن دسته از سلول‌های مغز که در ایجاد این مشکلات دخیل هستند؛ کاربرد دارد. در این روش، سلول‌های مغزی توسط امواج خاصی تحریک می‌شوند. پایان دوره درمان با احتمال قابل قبولی منجر به فعال شدن سلول‌های غیر فعال مغز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: قرص اکستازی آمفتامین ‌دار چیست؟

ایمپلنت نالتروکسان

نالتروکسان دارویی است که برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو در بدن نسبت به انواع مواد مخدر و الکل حساسیت ایجاد می‌کند، به شکلی که با مصرف مواد مخدر یا الکل فرد دیگر لذت قبلی را از مصرف نخواهد برد.

این کار باعث می‌شود تا حالت شرطی مغز که با مصرف مواد منتظر رسیدن ماده مخدر به سلول‌هاست از بین برود وخود مغز ترشح هورمون‌های طبیعی مورد نیاز بدن را آغاز می کند. این مسئله کارایی خوبی در رفع اعتیاد به مواد مخدر و الکل دارد.

ایمپلنت دی سولفیرام برای ترک الکل

از داروی دی سولفیرام برای ترک الکل استفاده می‌شود. در این روش بسیار مناسب؛ با مصرف این دارو چنان حساسیتی در فرد نسبت به الکل به وجود می‌آید که با مصرف مقدار کم الکل نیز حال جسمی فرد به هم می خورد و دچار ناراحتی‌های جسمی زیادی می‌شود. این روش برای ترک الکل بسیار کارامد است و افرادی که از سولفیرام برای ترک الکل استفاده کرده اند نتایج خوبی کسب کرده اند.

دی سولفیرام به صورت‌های خوراکی و ایمپلنت در بازار مصرف موجود است. روش ایمپلنت دی سولفیرام بسیار مؤثر است ، چون فرد نیازی به مصرف و تمدید دارو نخواهد داشت و با ایمپلنت دارو زیر پوست، دست کم تا شش ماه این دارو در خونش وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: عوارض ناشی از ترک شیشه چیست؟

مزیت به کارگیری روش‌های نوین در ترک اعتیاد

روش‌های نوین مطرح شده؛ از جدید ترین روش‌هایی هستند که در هیچ کدام فرد به دارویی که مصرف می‌کند یا عملیات پزشکی که انجام می‌دهد اعتیاد پیدا نخواهد کرد. چون این داروها اعتیاد آور نیستند.

در روش‌های سنتی که از دارو‌های اعتیاد آور برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود، فرد ترک نمی کند و فقط مصرف خود را به ماده مخدر دیگری تغییر داده است، اما روش‌های نوین به صورت اصولی روی کارکرد مغز فعالیت می‌کنند تا هرگونه اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر و الکل را در مغز فرد درمان کنند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

مدل ماتریکس

مدل ماتریکس از روش‌های ترک اعتیاد جدید است و در درمان اعتیاد کوکائین موثر می باشد. افرادی که از روش درمان اعتیاد به روش ماتریکس استفاده می کنند، در یک برنامه درمان سرپایی فشرده به مدت ۱۶ هفته شرکت خواهند کرد. مدل ماتریکس برای درمان اعتیاد به مواد محرک نظیر کوکائین تاثیر زیادی دارد، اما تحقیقاتی نشان می‌دهد که روی سایر مواد مخدر هم بی تاثیر نبوده است.

در این روش، افراد در طول دوره درمان، توسط یک درمانگر واجد شرایط و آموزش دیده، پشتیبانی می‌شوند. روان درمانی در قالب درمان شناختی رفتاری، مدیریت وابستگی و انگیزشی انجام  خواهد شد. همچنین می‌تواند بصورت روان درمانی فردی یا گروه درمانی انجام شود. این کار به شرایط فرد و تشخیص روان درمانگر بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: علائم خماری هروئین چند روز است؟

اهداف و مزایای مدل ماتریسی

مدل ماتریکس برای کمک به افراد در دستیابی به پرهیز از مواد مخدر و الکل طراحی شده است. سایر اهداف استفاده از روش نوین ماتریکس به این شرح می باشد:

ایجاد رفتارهای اجتماعی سالم تر

توسعه مهارت های پیشگیری از عود

شرکت در گروه های حمایتی ۱۲ مرحله ای

تقویت مهارت های مقابله ای سالم تر

تعیین اهداف فردی بین بیمار و تیم درمانی او

تحریک الکتریکی

کلینیک مهر

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟