خطرات استفاده همزمان شیشه و گل - 07642228010

خطرات استفاده همزمان شیشه و گل - 07642228010

1402/4/21 157 0

خطرات استفاده همزمان شیشه و گل - 07642228010

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است.

خطرات استفاده همزمان شیشه و گل 

گل چیست؟

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است. این ماده ی مخدر گاهی از برگ، ساقه، گل و بخش های مختلف گیاه تهیه می شود و در غلظت های مختلفی عرضه می شود.

بنابراین گل یا همان ماری جواناست که از شاهدانه ساخته شده و به صورت دود کردنی و یا خوراکی مصرف می شود. این گیاه زمانی که دود می شود دارای بوی بسیار بدی است.

ماده مخدر گل

تفاوت گل با ماری جوانا

تفاوت این دو مخدر مربوط به میزان تترا هیدرو کانابینول موجود در هر کدام است که این ماده مخدر به میزان 8 درصد در ماری جوانا و بیش از 24 درصد در گل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونگی ترک اعتیاد به گل

نحوه مصرف گل

گل را در کاغذ می‌پیچند و به شکل سیگار می‌کشند، به همین دلیل به آن سیگاری هم گفته می‌شود و در هنگام سوختن دود زیادی تولید می‌کند. بعضی افراد نیز آن را به شکل تنباکو در قلیان می‌کشند. حتی عده‌ای با آن شیرینی درست می‌کنند و به فروش می‌رسانند. این شیرینی ها به معجون زابلی، معجون بیرجندی و معجون بمب خنده معروف هستند و حالت سرخوشی کاذبی در فرد مصرف کننده بوجود می آورد. این شیرینی‌ها در همه جا تولید می‌شوند و به شهر خاصی محدود نمی شود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

علائم مصرف گل

زمانی که گل یا ماری جوانا یا هر کدام از فراورده های این ماده مخدر، مصرف شوند باعث ایجاد تغییراتی در رفتار و چهره فرد می شوند که به راحتی قابل تشخیص است؛ این علائم عبارتند از:

قرمز شدن چشم ها

نداشتن تعادل و گیج بودن

احساس خستگی در صورت عدم مصرف

از یاد بردن اتفاقات و کاهش حافظه

خنده های بیش از حد و بی دلیل

اما علائمی هم وجود دارد که فقط در فرد مصرف کننده ایجاد می شود که به این شرح هستند:

احساس گرسنگی و غذا خوردن بیش از حد

احساس سر خوشی زیاد

روشن تر دیدن رنگ ها

علاقه به حضور در جمع دوستان

توهم و ابیلا به اختالال پارانویا

یاوه گویی

بیشتر بخوانید: چرا هروئین اعتیاد آور است؟

شیشه چگونه به‌دست می‌آید؟

مخدر شیشه، حاوی دو ماده شیمیایی لئو- مت آمفتامین و دکسترو- مت آمفتامین می باشد که به نسبت مساوی از هردو استفاده می‌شود. این دو ماده باعث استریوایزومرهای مت آمفتامین می‌شود که ایجاد مولکول‌های متامفتامین و اثرات سرخوشی در فرد را منجر می شود.

شیشه یک ماده مصنوعی است و تریاک، هروئین و کوکائین منبع طبیعی ندارد. شیشه به‌صورت مصنوعی در آزمایشگاه‌های غیرمجاز که به آشپزخانه معروف هستند، تولید می‌شود. روش تهیه شیشه بسیار خطرناک است و مواد شیمیایی مختلفی برای ساخت آن به کار می رود. 

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

مواد شیمیایی استفاده شده در ساخت شیشه بسیار است و  باعث ایجاد مشکلات تنفسی، سرگیجه و بیماری‌‌های دیگر در افرادی که در این آشپزخانه‌ها مشغول به‌کار هستند، می شود. 

پس از پایان مراحل ساخت این محرک، کریستال‌های سفید یا آبی‌ رنگی به‌دست می‌آید که مصرف کننده می‌توان آن را بصورت پودر، مخلوط در آب یا سایر نوشیدنی‌ها و قرص بصورت اسنیف استفادهنماید.

شیشه با بسیاری از داروها از جمله دیژیتال، لوودوپا و برخی از انواع بیهوش‌کننده‌های استنشاقی تداخل دارد. مصرف شیشه و تداخل این داروها با مهارکننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAOIS ) باعث افزایش فشارخون در حد خطرناک، خطر حمله قلبی، سنکوپ و مرگ را به‌دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جایگاه مصرف دارو در درمان و ترک شیشه 

طریقه مصرف شیشه

یک روش استفاده شیشه حل کردن آن در آب یا الکل و تزریق در رگ می باشد. 

روش دیگر دود کردن (تدخین) و یا بلعیدن آن و یا استنشاق از راه بینی است. 

پس از استفاده از شیشه، مصرف کننده دچار حالت سرخوشی شدیدی می‌شود که این حالت در اصطلاح راش یا فلش نامیده می‌شود، اما این حالت کاملا موقتی است. اثرات مصرف شیشه به‌ شکل تدخینی ۸ تا ۲۴ استو ۵۰ درصد ماده مصرفی پس از ۱۲ ساعت از بدن دفع می‌شود. مصرف شیشه بسیار خطرناک است و مشکلات روانی بسیار زیادی در فرد بوجود می آورد.

پس از مصرف شیشه فرد چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

پس از مصرف شیشه ، ماده شیمیایی دوپامین قسمت‌هایی از مغز را که احساس لذت را ایجاد و تنظیم می‌کند، فعال می سازد که باعث می‌شود فرد احساس سرخوشی و انرژی کند. با مصرف شیشه فرد به سرعت معتاد می‌شود و با ادامه استفاده، تحمل بدن شخص نسبت به آن زیاد می شود و فرد به دوزهای بالاتر نیاز خواهد داشت تا همان احساس اولیه را تجربه نماید. هر چه دوز مصرفی بیشتر باشد، خطرات بیشتری در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ترک هروئین با متادون 

مصرف همزمان شیشه و گل

مصرف بیش از حد گل در دراز مدت، فرد مصرف کننده را به مصرف مواد دیگری مانند شیشه تحریک می کند، این موضوع یکی از دلایل مصرف این دو ماده مخدر با هم می‌باشد. در واقع، اعتیاد مصرف کننده به حدی غیر قابل کنترل می‌شود که به جای مصرف تنها یک ماده، به سراغ مصرف دو نوع ماده مخدر بصورت همزمان می‌رود.

مصرف موادی مانند شیشه که یک ماده مخدر صنعتی است به حدی خطرناک است که اگر با ماده دیگری نظیر گل مصرف شود، احتمال مرگ مصرف کننده را افزایش خواهد داد.

ترک اعتیاد در میناب

در حقیقت علت اصلی مرگ مصرف کنندگان، مصرف بیش از حد مواد است، زمانی کار به جایی می‌رسد که افراد برای رسیدن به لذت و سرخوشی، نیاز دارند همزمان دو ماده را با هم مصرف کنند. 

به جز خطر مرگ که به آن اشاره شد، برای مصرف کنندگان همزمان این دو ماده پیامدهای ناگواری پیش خواهد آمد. یکی از این موارد، طولانی‌تر شدن مراحل ترک است. شیشه به بازه زمانی حداقل 6 ماه تا 1 سال برای ترک نیاز دارد و احتمال بازگشت مجدد به شیشه نزدیک به 85 درصد است. حال اعتیاد به دو ماده مخدر کار را بیش از قبل دشوار خواهد کرد. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟