عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن میماند؟ - 07642228010

عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن میماند؟ - 07642228010

1402/2/12 241 0

عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن میماند؟ - 07642228010

شیشه در رده دارویی سایکواکتیو دارد و جزو داروهای محرک است. نام پزشکی این ماده مخدر مت آمفتامین (Meth

عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن میماند؟

ماده مخدر شیشه چیست؟

شیشه در رده دارویی سایکواکتیو دارد و جزو داروهای محرک است. نام پزشکی این ماده مخدر مت آمفتامین (Methamphetamine) می باشد و به نامهای کرانک، آیس، کریستال، یخ، قرص‌های اکستازی، دزوکسین (نوع دارویی) نیز شناخته می شود. فرمول شیمیایی شیشه C۱۰H۱۵N است.

ماده مخدر گل

شکل مصرف ماده مخدر شیشه بصورت تزریق، استشمام و بلع می باشد و مدت زمان ماندگاری ماده مخدر شیشه دربدن ۸ تا ۱۲ ساعت می باشد. ماده مخدر شیشه شبیه پودری کریستالی و خرده شیشه سفید رنگ و براق و بی‌ بو و تلخ مزه است و به راحتی در آب یا مشروبات الکی حل می‌شود.

مواد مخدر شیشه هیچ بوی خاصی ندارند و امکان تشخیص مواد مخدر شیشه بوسیله بو، بسیار دشوار است. اما افرادی که از این ماده ی مخدر مصرف کرده اند تعرق بد بویی دارند. 

بیشتر بخوانید: علائم مصرف آمفتامین 

مت آمفتامین در بازار سیاه با نام  مخدر شیشه (crystal) شناخته است. این ماده یک روان‌گردان و محرک سیستم عصبی مرکزی با پتانسیل بالای اعتیاد می باشد و برای سرخوشی و احساس لذت و تفریح استفاده می‌شود، اما این دارو در مواردی از بیماری‌ها نیز به عنوان درمان استفاده می‌شود که از جمله می توان درمان نارکولپسی (حملات خواب)، افسردگی‌های شدید، خط دوم اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی و چاقی‌های مقاوم به درمان را نام برد. البته مصرف پزشکی متامقتامین بسیار محدود است. 

مت آمفتامین، در روزهای اول مصرف و دوز های کم، با تحریک گیرنده‌های مغز، باعث افزایش انرژی و تمرکز، سرخوشی، کاهش اشتها و بی‌خوابی در فرد می شود، اما در دوزهای بالا عوارض خطرناکی مانند تشنج، خونریزی مغزی و روان‌پریشی ایجاد خواهد کرد، همچنین مصرف مت‌آمفتامین به مدت طولانی عواقب جسمی، روانی و اجتماعی بسیاری را برای مصرف کنندگان این ماده به دنبال خواهد داشت.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

پس از مصرف شیشه فرد چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

پس از مصرف شیشه ، ماده شیمیایی دوپامین قسمت‌هایی از مغز را که احساس لذت را ایجاد و تنظیم می‌کند، فعال می سازد که باعث می‌شود فرد احساس سرخوشی و انرژی کند. با مصرف شیشه فرد به سرعت معتاد می‌شود و با ادامه استفاده، تحمل بدن شخص نسبت به آن زیاد می شود و فرد به دوزهای بالاتر نیاز خواهد داشت تا همان احساس اولیه را تجربه نماید. هر چه دوز مصرفی بیشتر باشد، خطرات بیشتری در پی خواهد داشت.

راه‌های تشخیص اعتیاد به شیشه

اعتیاد به شیشه به سرعت صورت می گیرد و در نتیجه تأثیرات سوء مصرف مخدر شیشه و اعتیاد به شیشه خیلی زود قابل تشخیص است. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر هروئین

نشانه‌های فیزیکی اعتیاد به شیشه

بوی بد دهان

علائم سوختگی رو لب و انگشت‌ها

پوسیدگی سریع دندان‌ها

سیاه شدن دندان‌ها

کاهش ناگهانی و شدید وزن

تنفس نامنظم

گشاد شدن مردمک چشم و قرمزی آن

تعریق شدید

از دست دادن حس بویایی و خون دماغ شدن مداوم

جای سوزن روی وریدها به‌خصوص بازو

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

علائم طولانی‌مدت مضرف شیشه:

پیری زودرس پوست

زخم، آبسه، عفونت و بیماری‌های متنوع ویروسی

دهان مت (عفونت ناشی از مصرف شیشه)

عصبی بودن و رفتارهای جدید متفاوت

هذیان و توهم

احساس وجود حشرات و خزنده در پوست (مانند حس کرم‌زدگی)

اضطراب یا احساس نگرانی و ناراحتی

کاهش یا افزایش میل جنسی

تحریک یا هیجان عصبی

انهدونیا (ناتوانی در احساس لذت ناشی از تخریب گیرنده‌های دوپامین در مغز)

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر متادون

بعضی مواقع با اعتیاد و مصرف شیشه، شخص دچار تشنج و حمله قلبی و نارسایی کبدی می‌شود که نیاز به اقدام فوری پزشکی دارد. بسیاری از این موارد باعث مرگ می‌شود.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

مدت زمان باقی ماندن گل در بدن

ماده اصلی شیمیایی که در ماری جوانا THC ، تتراهیدروکانابینول می باشد و با این که اثرات تتراهیدروکانابینول ( THC) ظرف چند ساعت پس از مصرف ماری جوانا از بین می رود، اما آثار آن ممکن است هفته ها در بدن باقی بماند.

مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا یا گل در مو

تست مو THC را تا ۹۰ روز پس از مصرف ماریجوانا قابل اجرا می باشد.

مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در ادرار

مدت زمان باقی ماندن THC در ادرار فردی که برای بار نخست ماریجوانا مصرف کرده است ۲ روز می باشد. مدت زمان ماندگاری thc در افرادی که مدت طولانی ماری جوانا مصرف می کنند تا ۴ هفته می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر گل

مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در سلول‌های چربی

THC-COOH یکی از فراورده‌های جانبی THC در آزمایش ادرار است. این ترکیب می‌تواند هفته‌ها در چربی بدن ذخیره شود. THC بعد از ذخیره شدن در بافت های چربی بدن در خون پخش می شوند.

ترک اعتیاد در میناب

مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در خون

THC با توجه به میزان مصرف، مدت زمان مصرف ۲ تا ۷ روز در جریان خون باقی می‌ماند و از طریق آزمایش خون قابل تشخیص است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر تریاک

چه عواملی بر مدت زمان ماندگاری گل یا ماری جوانا در بدن موثر است؟

هیچ روشی برای دانستن مدت زمان باقی ماندن مواد مخدری مانند تتراهیدروکانابینول (THC) دقیقاً چقدر است، وجود ندارد. اما، عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است بر مدت زمان ماندگاری گل در بدن تاثیر می گذارد از جمله می توان به تعداد دفعات مصرف اشاره نمود.

افرادی که بطور منظم ماری جوانا مصرف می کنند، احتمالا تجمع تتراهیدروکانابینول (THC) را در بدن خود تجربه خواهد کرد و به این معنی که خروج تتراهیدروکانابینول (THC) از بدن بیشتر طول می کشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟