بهترین روش ترک ماده مخدر هروئین | 07642228010  ترک اعتیاد در میناب

بهترین روش ترک ماده مخدر هروئین | 07642228010 ترک اعتیاد در میناب

1402/2/12 128 0

بهترین روش ترک ماده مخدر هروئین | 07642228010 ترک اعتیاد در میناب

هروئین خالص پودر تلخ مزۀ بسیار نرم و معمولا سفید رنگ است، اما این مواد به‌ندرت در دسترس همگان قرار می گیرد و یا در خیابان‌ها به فروش می‌رسد.

بهترین روش ترک ماده مخدر هروئین

انواع هروئین 

هروئین خالص پودر تلخ مزۀ بسیار نرم و معمولا سفید رنگ است، اما این مواد به‌ندرت در دسترس همگان قرار می گیرد و یا در خیابان‌ها به فروش می‌رسد. رنگ هروئینی که در دسترس افراد قرار می‌گیرد، ممکن است از سفید تا قهوه‌ای تیره متغیر باشد، این تغیر رنگ به علت ناخالصی‌ها و یا افزودنی‌هایی است که فروشندگان به آن اضافه می کنند.

هرویین موجود در بازار معمولا ۱۰ تا ۱۵ درصد هرویین دارد و بقیه آن شیر خشک، نشاسته، پودر قند، پودر بی‌کربنات و پودر گلوکز، کافئین، گرد گچ، پودر برنج یا آرد است.

ماده مخدر هروئین

بنابراین امکان این که ترکیب و میزان درجه خلوص مخدری که معتادین در هر بار مصرف می‌کنند، با دفعه قبل متفاوت باشد و اگر بنا بر عادت، همان میزان از یک مخدر خالص‌تر را مصرف کنند، خطر داروزدگی در اثر رسیدن بیش از حد مواد به مغز و مرگ آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر متادون

نوع دیگر هروئین، با نام قیر سیاه مکزیکی است که در کشور مکزیک تولید می‌شود و در غرب و آمریکای شمالی در دسترس است. این نوع هرویین مانند صمغ چسبناک و به رنگ قهوه‌ای تیره یا سیاه دیده می‌شود، این مخدر را در تکه‌های پلاستیک و یا بادبادک‌های کوچک به شکل مخروطی بسته‌بندی می‌کنند و سر آن را با آتش می‌بندند تا آب به آن نفوذ نکند. وزن بسته‌ها مختلف هروئین پنج سانتی حدود یک گرم، ربعی: یک چهارم گرم، دو و نیم گرمی و پنج گرمی هستند.

علت وابستگی افراد به مصرف هروئین 

امکان مصرف هروئین توسط افراد مستعد در موقعیت‌های متعدد بیشتر است، یکی از این موارد، مصرف تفریحی یا آزمایشی هروئین به دلیل اصرار دیگران و در اکثر موارد، گروه هم‌سال است، اما فردی که به دلایل گوناگون یک‌ بار مصرف هروئین را تجربه ‌کند، ممکن است بارها و بارها به منظور تجربه احساس خوشایند اولیه، به شکل وسواسی و بی‌اختیار به مصرف و در نتیجه اعتیاد به آن کشیده شود؛ در این مرحله چون بدن دیگر تحمل دوری از مواد را ندارد، شاید به سه یا چهار مصرف در روز نیاز داشته باشد.

مضرات مصرف هروئین

در مورد مضرات مواد مخدر باید گفت؛ مضرات مصرف مواد مخدر تنها به شخص مصرف کننده محدود نمی‌شود و چون تزریق، شایع‌ترین روش مصرف این ماده مخدر است ممکن است باعث انتقال بیماری های مختلف به سایرین شود. به عنوان نمونه، تزریق هروئین یکی از مهم‌ترین علل ابتلاء و گسترش ویروس HIV و ایدز در کشور است. 

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر گل 

کلیه اقشار جامعه به‌ویژه نوجوانان در خطر بیشتری قرار دارند، کاملا ضروری است که والدین آن‌ها، با این مخدر و ویژگی‌هایشان آشنایی کافی داشته باشند و با آگاهی از مضرات آن از خود وفرزندانشان در برابر این ماده خطرناک مراقبت کنند.

با کمال تاسف، امروزه استعمال استنشاقی، در میان جوانان بیشتر از روش‌های دیگر مصرف هروئین شایع شده که دو دلیل عمده را می توان ذکر کرد:

 ایمن‌تر بودن این روش در برابر بیماری‌های عفونی 

گریز از برچسب اجتماعی معتاد تزریقی بودن

اما جوانان باید بدانند این روش نیز بدون خطر نیست و همه روش‌های مصرف هروئین، علاوه بر آن‌که چنین ماده خطرناکی را وارد بدن می کند، عوارض خاص خود را نیز به‌همراه دارد. از جمله این عوارض می توان ناراحتی‌های تنفسی و مشکلات ریوی که بیشتر در اثر مصرف استنشاقی این مخدر ایجاد می‌شود ذکر کرد.

هروئین

روش های ترک هروئین 

روش های زیادی برای ترک هروئین وجود دارد، انتخاب روش درست طبق نظر پزشک متخصص و باتجربه و پس از جلسات مشاوره و بررسی جنبه های فیزیکی و روانی در بیمار انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر شیشه

برخی از روش های ترک هروئین که در ایران انجام می شود به این شرح هستند:

ترک هروئین به روش سرپایی

ترک هروئین با دارودرمانی

ترک هروئین به روش بستری

ترک هروئین به روش سنتی یا ترک یابویی

ترک هروئین در خانه

ترک به روش سقوط آزاد

ترک اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی

ترک اعتیاد به هروئین در خانه 

گفت ترک هروئین و یا هر ماده مخدر دیگر در خانه حتی اگر به بهترین روش ممکن انجام شود، چون امکان دسترسی به مواد مخدر همچنان وجود دارد؛ احتمال موفقیت آمیز بودن آن بسیار کم است.

بعضی افراد خودسرانه برای ترک هروئین در خانه داروهایی را تهیه می کنند و سر خود و بدون اجازه دکتر مصرف می کنند، اما نکته قابل توجه این است که امکان ایجاد عواض ناگهانی شدید و حتی مرگ در این موارد وجود دارد. مصرف این دارو ها بدون مشورت با دکتر متخصص ترک اعتیاد بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر تریاک

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

ترک در مراکز ترک مواد مخدر 

خدمات درمان اعتیاد به صورت تدریجی

سم زدایی سریع (URD)

سم زدایی فوق سریع (UROD)

روش درمان اعتیاد در کلینیک های ترک اعتیاد دارای مجوز ، حذف کامل ماده ی مخدر است. تمامی مراحل درمان اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد، زیر نظرمتخصصین ترک مواد مخدر، روانپزشکان، روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب شناختی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام می گیرد؛ تا به جز حفظ سلامتی مراجعه کننده، ترک اعتیاد بدون بازگشت است انجام گیرد.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

روش صحیح ترک اعتیاد هروئین

قدرت اعتیاد آوری هروئین بسیار بالاست و وابستگی شدیدی ایجاد می‌کند، هر بار که بیمار، هروئین مصرف می کند، خطر اوردوز وجود دارد؛ حتی افرادی که مدتی طولانی هروئین مصرف کرده‌اند نیز ممکن است در اثر اشتباه در مصرف، جان خود را از دست بدهند. به همین دلیل، ترک هروئین باید هرچه سریع تر انجام شود. درمان های موثر زیادی هم وجود دارد که مصرف کننده می‌تواند با کمک آن‌ها هروئین را ترک کند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

اما این درمان‌ها زمانی موثر خواهند بود که تحت نظر یک مرکز پزشکی تخصصی ترک مواد مخدر انجام گیرد. ترک مواد مخدر یک کار طاقت فرساست و انتخاب روش مناسب برای ترک بسیار حائز اهمیت است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟