بهترین روش ترک ماده مخدر تریاک 07642228010✨

بهترین روش ترک ماده مخدر تریاک 07642228010✨

1402/2/11 135 0

بهترین روش ترک ماده مخدر تریاک 07642228010✨

تریاک از گیاه خشخاش بدست می‌آید، زمانی که گل برگ‌های شفاف صورتی و بنفش فام گونه خاصی از گیاهان گروه خشخاش به نام پاپاورسومنی فرم پژمرده شد و فرو ریخت.

بهترین روش ترک ماده مخدر تریاک 

تریاک از گیاه خشخاش بدست می‌آید، زمانی که گل برگ‌های شفاف صورتی و بنفش فام گونه خاصی از گیاهان گروه خشخاش به نام پاپاورسومنی فرم پژمرده شد و فرو ریخت، با تیغ زدن تخمدان نارس آن، عصاره شیری رنگی از آن خارج می شود که با تبخیر تدریجی‌اش در مجاورت هوا پس از گذشت یک شبانه روز، این عصاره شیری رنگ، به صمغی به رنگ قهوه ای تبدیل می شود که همان تریاک است.

ماده مخدر تریاک

تریاک بوی تندی دارد و شبیه بوی ادرار مانده یا آمونیاک است و هنگامی که می‌سوزد بویی شبیه به سوزاندن چسب های دوقلو ایجاد می‌شود.

ترک کردن تریاک مانند انواع دیگر مواد مخدر نیاز به درمان جسمی و گذراندن فرآیند سم زدایی و خدمات روان درمانی به دلیل وجود وابستگی شدید به مواد مخدر دارد، بنابراین لازم است ترک اعتیاد زیر نظر متخصصین کمپ ترک اعتیاد انجام گیرد تا علاوه بر ترک، از بازگشت و مصرف مجدد مواد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر بوپر 

مشتقات تریاک

تریاک دارای ترکیبات زیاد و ناشناخته‌ای است که حدود ۲۵ نوع آن استخراج و شناخته شده است که به نسبت‌های مختلف در تریاک موجود است، بعضی از این آلکالوئیدها عبارتند از مورفین، نارکوتین، کدئین، پاپاورین، تبائین و نارسنین که مهمترین آن‌ها مورفین است و اثرات مخرب تریاک از آن ناشی است. تریاک انواع و اشکال مختلفی دارد که می توان به تریاک خام، تریاک پرورده و تریاک پزشکی اشاره نمود. تریاک پزشکی در برای تسکین درد بیماران استفاده می شود.

علائم ترک تریاک و شیره 

علائم ترک اعتیاد به تریاک برای هر فرد، بسته به میزان مصرف و سابقه مصرف متفاوت می باشد؛ اما عوارضی مانند لرزش، درد در نواحی مختلف بدن، استفراغ، خواب آلودگی و خمیازه فراوان برای تمام افراد مشابه است.

عوارض ترک تریاک در بعضی افراد بصورت تاری چشم، خارش بدن، از دست دادن اشتها و تنگی نفس نیز دیده می شود. ترک تریاک مشکل است و کلینیک مهر منیاب توصیه می کند برای جلوگیری از ایجاد عوارض بیشتر و گذراندن دوره ترک راحت تر با روش های علمی و زیر نظر متخصص اقدام به ترک نمایید.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های اعتیاد جوانان به مخدر گل

عوارض ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

مدت زمانی که طول می کشد تریاک از بدن خارج شود یا مدت زمان درد خماری تریاک به عوامل مختلفی از جمله توان بدنی فرد مصرف کننده، دوز مصرف در هر بار استفاده از تریاک و مدت زمان مصرف دخیل هستند. به طور کلی می توان گفت به دلیل وجود ماده مورفین در تریاک، دوره سم زدایی تریاک از 12 تا 21 روز بعد از ترک تریاک می باشد.

تریاک

ترک تریاک با متادون

یکی از روش‌های ترک کردن تریاک، روش ترک با متادون است. این روش نیز حتما باید تحت نظر پزشک و متخصصین ترک اعتیاد انجام گیرد، در صورت اقدام خودسرانه فرد برای ترک تریاک با مصرف متادون، اعتیاد به متادون جایگزین اعتیاد به تریاک خواهد شد و ترک در این مرحله مشکل تر خواهد بود.

ترک تریاک با دارو

برای ترک تریاک با دارو، موارد مختلفی مانند متادون، قرص b2، شربت تریاک، نالوکسان و نالتروکسان وجود دارد ولی چون این داروها خود اعتیاد آور هستند، حتما باید توسط پزشک تجویز شوند.

بیشتر بخوانید: نشانه ها و علائم اعتیاد به آمفتامین

نکات مهم در رابطه با ترک اعتیاد تریاک

روش های ترک اعتیاد تریاک

اولین و مهمترین نکته در ترک اعتیاد این است که خود فرد به ترک ماده مصرفی تمایل داشته باشد. کمک اطرافیان و پشتیبانی آنها می‌تواند برای دور شدن از ماده مخدر بسیار مفید باشد، اما این موضوع به شرطی صادق خواهد بود که خود فرد نیز بخواهد ترک کند و گرنه هیچ یک از تلاش های اطرافیان موثر نخواهد بود و او دوباره به مصرف ماده مخدر ادامه می دهد.

بعضی از افراد به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده اند و مایل به بازگشت به زندگی اولیه هستند، اما با تلاش فراوان پس از ترک مواد و بازگشت به خانواده؛ دوباره در شرایطی قرار می گیرند و به استفاده مجدد از ماده مخدر روی می آورند. عده کمی از این افراد به مشاور مراجعه می کنند و بدون اینکه به دنبال راه حل درست باشند به مصرف مواد ادامه می دهند.

روش های ترک تریاک

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: مسمومیت با مواد مخدر گل

روش ترک اعتیاد سنتی

در این روش که به روش یابویی هم معروف است، مصرف مواد به طور ناگهانی قطع می‌شود. این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود، چون احتمال بازگشت به مصرف مواد بسیار بالاست و بدن مدت زمان زیادی برای سازگاری با نبود تریاک نیاز دارد. شوکی که در این روش به بدن وارد می‌شود، فرآیند سم زدایی را سخت تر می‌کند و درنتیجه انگیزه بیمار از دست خواهد رفت و ترک ناتمام می ماند.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

روش ترک اعتیاد تدریجی

ایمن ترین روش ترک اعتیاد به تریاک، روش ترک تدریجی است که می بایست در کمپ ترک اعتیاد و تحت نظر پزشک متخصص انجام گیرد. پزشک براساس اطلاعاتی که در مرحله اول از بیمار بدست آورده است، برنامه دقیقی برای ترک اعتیاد فرد تعیین می‌کند و از داروهایی برای کنترل و کم کردن میزان ماده مخدر در بدن او استفاده می‌نماید.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

این مراحل، ترک اعتیاد تحت نظر پزشک به شکل اصولی و به تدریج است. علاوه بر این در کنار کاهش تدریجی مصرف از روش های روان درمانی برای بهبود فرد و کم کردن نیاز به بازگشت مجدد و مصرف تریاک استفاده می شود. مدت زمان ترک و سم زدایی در این روش  حدود ۱۰ روز است که بسته به شرایط جسمی فرد و میزان مصرف و مدت مصرف او و اطمینان از عدم لغزش و مصرف مجدد این مدت زمان  تا یک سال نیز طول خواهد کشید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟