🔵کلینیک ترک اعتیاد در میناب - 07642228010

🔵کلینیک ترک اعتیاد در میناب - 07642228010

1401/9/7 351 0

🔵کلینیک ترک اعتیاد در میناب - 07642228010

اعتیاد یعنی عادت کردن، خوگرفتن و وابستگی جسمی یا روانی به یک ماده یا انجام یک کار.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

اعتیاد چیست؟

اعتیاد یعنی عادت کردن، خوگرفتن و وابستگی جسمی یا روانی به یک ماده یا انجام یک کار. با این تعریف خیلی از کارهای روزانه افراد نوعی اعتیاد است، مانند اعتیاد به شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای. این اعتیاد به نحوی فرد را درگیر می کند و قدرت اراده فرد را به چالش می کشد و فرد را وادار به مصرف مواد یا انجام آن کار می کند.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

مواد مخدر چیست؟

مواد مخدر در اصل موادی که پس از مصرف شخص، تغییراتی در مغز و روحیه شخص ایجاد می کند و عکس العمل غیر عادی و رفتاری خارج از اراده فرد را در پی دارد، این مواد هر کدام تاثیرات مختلف و مخربی بر روی بدن معتاد می گذارد، جبران این تخریب بسیار سخت می باشد و تا زمان بسیار زیادی فرد بیمار با آنها درگیر خواهد بود. در عصر حاضر بیشترین مواد مخدر مصرفی از نوع قرص های روان گردان است که بیشترین تخریب را بر روی مغز می گذارد. 

بیشتر بخوانید: عوامل ایجاد اعتیاد به مواد مخدر

روش های ترک اعتیاد

در کشورهای مختلف روش های متفاوتی برای ترک کردن اعتیاد وجود دارد. بعضی از افراد سعی دارند که در خانه های خودشان اقدام به ترک کنند و بعضی از افراد هم با روش های غیر اصولی و مصرف بعضی از داروها سعی در ترک کردن اعتیاد دارند! این در حالی است که بهترین روش برای ترک اعتیاد مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد است که افراد بتوانند با یک روش اصولی اقدام به ترک الکل کردن اعتیاد کنند.

بیماری اعتیاد باید از چند دیدگاه بررسی قرار گیرد :

1- عوامل روانی 

بیشتر معتادان به نوعی مشكل و یا اختلال روانی دچار هستند و به همین دلیل به اعتیاد روی می آورند و وابستگی روانی به مواد مخدر در آنان  به وجود می آید، چون استفاده  از مواد مخدر باعث می شود تا حدودی و به طور موقت اختلال روانی آنان فروكش كند و یا درد روانی آنان تسكین یابد.

اما در صورت عدم دسترسی و یا عدم استفاده از ماده مخدر، اختلال روانی آشكارتر خواهد شد. این نكته مهم در درمان  بیماران معتاد مورد توجه  و نظر روان پزشكان قرار می گیرد. دانستن این نكته كه چه نوع اختلال روانی عامل اولیه گرایش فرد به استفاده از مواد مخدر می شود كار خیلی سختی نیست. 

با بررسی زندگی و گذشته بیمار معتاد از دوران كودكی، چگونگی رشد روانی جسمی، نوع بافت خانواده، بررسی مشكلات روانی، شخصیتی، اجتماعیو اقتصادی افراد خانواده،  محیط اجتماعی، شرایط  زیستی و همه این موارد می توان نوع  اختلال یا اختلالات روانی را تشخیص داد و درمان های لازم روان پزشكی را آغاز کرد در صورتی كه فرد معتاد و یا در صورت لزوم خانواده وی تحت درمان های ضروری روان پزشكی قرار نگیرند و به سفارش های روان پزشك معالج عمل نكنند، ترك و درمان اعتیاد صورت نخواهد گرفت.

2- عوامل جسمی 

علاوه بر وابستگی روانی به مواد مخدر، وابستگی جسمی نیز عامل مهم دیگری است كه و جایگاه خاص درمانی خود را دارد. زمانی كه وابستگی جسمی به وجود می آید و در صورت عدم دسترسی فرد معتاد به ماده مخدر، علایمی در وی بروز می کند كه او برای جلوگیری و رهایی از آن علایم، به هر روشی سعی می کند ماده مخدر مورد نیاز خود را تهیه و استفاده نماید.

متأسفانه در چنین  حالت روانی و جسمی است كه بیمار معتاد ممكن است به دست به خلاف بزند تا بتواند ماده مخدر را تهیه کند. این رفتارهای خلاف اخلاق و قانون است كه بسیاری از خانواده ها و دیگر افراد جامعه را درگیر مشكلات اقتصادی، رفتاری و اخلاقی معتادان نموده است. 

تكرار چنین اعمال و رفتارهای خلاف قانون و ضد اجتماعی موجب می شود كه معتاد، روز به روز از نظر روانی و اخلاقی، بسیاری از خصوصیات و صفات خوب و انسانی را از دست بدهد و در نهایت  به فردی خلاف كار و بی احساس تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: عوارض مصرف متادون

برای درمان عوارض جسمی ناشی از ترك اعتیاد، روش های گوناگون درمانی وجود دارد تا با استفاده از داروهای تجویز شده توسط روان پزشك معالج، این مرحله ترك اعتیاد را با عوارض جسمی كمتری پشت سر بگذارد و بتواند از دوره بحرانی ترك راحت تر عبور کند.

بارزترین علایم جسمی ناشی از ترك ماده مخدر و یا عدم دسترسی به ماده مخدر عبارت اند از دردهای شدید عضلانی  كه فرد را بی قرار و پرخاشگر می کند، دل پیچه های شدید توأم با بیرون روی، تهوع، استفراغ، عرق كردن، بی خوابی و ….

متادون در میناب

3–  عوامل خانوادگی 

عوامل خانوادگی  مانند عدم توجه مادر و پدر به چگونگی تربیت فرزندان، نبودن نظارت های لازم و ضروری از جهات رفتاری، عدم توجه به رشد روانی و سالم فرزندان، نبودن  فضای آرام و شاد خانوادگی،  وجود رابطه های بیمارگونه بین پدر و مادر و فرزندان، اعتیاد پدر و یا مادر، كمبودهای عاطفی  فرزندان و بسیاری از عوامل دیگر در اعتیاد فرزند یا فرزندان موثر هستند.

با وجود تمامی این دلایل موثر در درمان اعتیاد فردی از افراد خانواده، تمامی افراد خانواده باید مورد بررسی های لازم روان پزشكی قرار گیرند. علاوه بر جلسات روان درمانی قبل از ترك و خصوصا بعد از ترك و درمان ، گاهی است كه جلسات روان درمانی، برای افراد خانواده به صورت گروهی و یا انفرادی برپا شود.

و اگر فردی از افراد خانواده دچار نوعی اختلال روانی باشد درمان شود. بنابراین در ترك و درمان بیمار معتاد، همه افراد خانواده باید همیاری و همكاری لازم را با روان پزشك  معالج داشته باشند، در غیر این صورت نمی توان انتظار ترک و درمان موفق فرد معتاد را داشت.

بیشتر بخوانید: عوارض مصرف بوپر

4- عوامل اجتماعی 

عوامل اجتماعی به معنی محیط و جامعه ای كه فرد معتاد  در آن زندگی می كند، كوچه ، محله، شهر، همسایه ها، دوستان  افراد فامیل و … در اعتیاد نقش دارند.

در بعضی محله ها  مواد مخدر به آسانی در اختیار معتادین  قرار می گیرد  و نابسامانی خاصی از جهات اجتماعی، قانونی، رفتاری، اخلاقی، اقتصادی و … در این محلات وجود دارد. بنابراین خانواده ها بای  از وجود چنین محله هایی آگاه باشند تا اگر به هر دلیلی خانواده ناچار به زندگی در چنین محله هایی شدند، بیش از حد مراقب و مواظب فرزندان و افراد خانواده خود باشند و اگر محل زندگی خارج از چنین محله هایی است فرزندان خود را از رفت و آمد به چنین محله هایی منع کنند.

فرد معتادی كه با هر روش درمانی موفق به ترك  اعتیاد خود شده است و مرحله درمانی خود را می گذراند باید به این نكته توجه داشته باشد كه حضور در محله های آلوده، ادامه ارتباط با دوستان معتاد و یا افرادی كه در خرید و فروش مواد مخدر دست دارند ممكن است باعث اعتیاد مجدد او شود.

5- عوامل اقتصادی

مبازره با قاچاقچیان مواد مخدر و درمان  معتادین یک تلاش جهانی است، چون اعتیاد نه تنها فرد معتاد را سربار جامعه می کند و جسم و جان او را نابود خواهد کرد، بلكه از جهات اقتصادی، فقر جبران ناپذیری را متوجه فرد معتاد و خانواده او خواهد کرد و توصیه می شود بیماران معتاد هر چه سریع تر برای ترك و درمان اعتیاد اقدام کنند تا از این بلای نابود كننده انسانیت نجات یابند.

خسارت های مادی كه روزانه و به تدریج به اقتصاد فرد معتاد، خانواده وی و جامعه وارد می شود از هزینه کمپ ترک اعتیاد برای ترك و درمان بیماری اعتیاد خرج می شود بسیار زیادتر است.

نكته مهم دیگر این است كه فرد معتاد زمانی که دچار فقر اقتصادی شد، اگر به عضویت گروه قاچاقچیان در نیاید برای این كه بتواند ترک اعتیاد پول مورد نیاز خرید مواد مخدر را به دست آورد، خود عامل خرید و فروش موادمخدر خواهد شد و سعی می کند افراد بیشتری را معتاد کند. 

6- عوامل سیاسی 

در گذشته و حال حاضر، یكی از جنبه های سیاست های استعماری بر این است که با شیوع اعتیاد و با پیامدهای بازدارنده ای كه در اعتیاد وجود دارد مردم یك جامعه را از پیشرفت های علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … محروم کند. چنین سیاستی توسط گروه های قوی قاچاقچی در سطح جهان انجام می گیر و در هر كشوری عوامل نادان و خیانتكار برای كسب درآمد و سرمایه های كلان، به شیوع اعتیاد و افزایش معتادین اقدام می کنند. 

بیشتر بخوانید: علائم مصرف متادون

آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

کلینیک ترک اعتیاد مناسب

در ایران مراکز بستری ترک اعتیاد بسیاری وجود دارند که خوشبختانه بسیاری از این مراکز خدمات با کیفیتی را به فرد ترک کننده و خانواده آن فرد ارائه می کنند؛ اما زمانی یک مرکز بستری ترک اعتیاد به عنوان یک مرکز ترک اعتیاد خوب شناخته می شود که بتوانید بهترین خدمات را به فرد معتاد و خانواده های آن ها ارائه نماید. بنابراین، اگر به دنبال بهترین مرکز ترک اعتیاد هستید، بهتر است این خدمات را به فرد معتاد و خانواده های آن ها ارائه نماید

ارائه خدمات مشاوره در بدو ورود به مرکز بستری ترک اعتیاد

حضور پزشکان متخصص برای تشخیص بهترین روش درمان برای فرد معتاد

ارائه خدمات رفاهی مناسب به فرد معتاد

داشتن برنامه تغذیه ای مناسب برای فرد معتاد در حین ترک کردن

ارائه خدمات تفریحی برای دادن انگیزه به فرد معتاد

استفاده از روش سم زدایی فوق سریع برای افرادی که دارای شرایط لازم برای استفاده از این روش باشند.

استفاده از روش های جدید برای درمان بیماری اعتیاد مانند روش سم زدایی تدریجی

برگزاری کلاس های ترک اعتیاد برای فرد ترک کننده

رعایت پروتکل های بهداشتی

برگزاری جلسات مشاوره ای مختلف برای خانواده ها

بوپر در میناب

مصرف مواد مخدر در طولانی مدت باعث ایجاد عوارض شدیدی در بدن انسان ها از جمله آسیب های کبدی، مشکلات جنسی، اختلالات روانی، مشکلات قلبی و عروقی و … خواهد شد که ممکن است تا سالیان سال در بدن شخص وجود داشته باشد. متاسفانه، بسیاری از افرادی که اقدام به مصرف اعتیاد کردند و تا سالیان سال هم به اعتیاد خود ادامه داده اند، به علت بیماری های شدیدی که مصرف مواد برای آن ها ایجاد کرده از دنیا می روند.

به همین خاطر، توصیه اکید پزشکان و صاحب نظران در زمینه اعتیاد و مصرف مواد مخدر بر این است که افراد در کمترین زمان ممکن به ترک اعتیاد اقدام کنند تا عوارض مصرف مواد مخدر در بدن آن ها کاهش یابد. 

بیشتر بخوانید: تشخیص مشکلات سوء مصرف مواد مخدر

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب در سال 1386 توسط دکتر مهدی افشاری شد. از جمله خدمات این مرکز می توان به سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب اشاره نمود. این کلینیک با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون تجربه و کارآمدی قابل توجهی کسب نموده است و آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟