انواع روش های مصرف تریاک | 07642228010

انواع روش های مصرف تریاک | 07642228010

1402/3/20 323 0

انواع روش های مصرف تریاک | 07642228010

خوردن و تدخین (دود کردن) دو روش مصرف معمول تریاک است. تزریق تریاک بسیار خطرناک است، چون بخش‌های نامحلول در آب زیادی دارد و می‌تواند منجر به ایست قلبی شود.

انواع روش های مصرف تریاک

خوردن و تدخین (دود کردن) دو روش مصرف معمول تریاک است. تزریق تریاک بسیار خطرناک است، چون بخش‌های نامحلول در آب زیادی دارد و می‌تواند منجر به ایست قلبی شود. قبل از خوردن تریاک، معمولاً  آن را حرارت می دهند و می‌پزند یا در آب حل می کنند و فقط بخش محلول در آب را می‌خورند، چون مرفین و بیشتر آلکالوئیدهای مؤثر تریاک 

تریاک

سوخته تریاک

سوخته تریاک٬ بخشی از تریاک است که زمان استفاده از وافور به صورت نیمه مذاب داخل حقه وافور جمع‌ آوری می‌شود. این ماده به رنگ قهوه ای تیره و دارای ذرات براق مانند قیر است و از ترکیب آن با تریاک در نسبت مشخص شیره تریاک ساخته می شود. سوخته را معمولاً به صورت محلول در مایعات (مانند چای) می نوشند و یا به تنهایی می بلعند.

بیشتر بخوانید: متادون تهران 

تریاک از گیاه خشخاش بدست می‌آید، زمانی که گل برگ‌های شفاف صورتی و بنفش فام گونه خاصی از گیاهان گروه خشخاش به نام پاپاورسومنی فرم پژمرده شد و فرو ریخت.

با تیغ زدن تخمدان نارس آن، عصاره شیری رنگی از آن خارج می شود که با تبخیر تدریجی‌اش در مجاورت هوا پس از گذشت یک شبانه روز، این عصاره شیری رنگ، به صمغی به رنگ قهوه ای تبدیل می شود که همان تریاک است. تریاک بوی تندی دارد و شبیه بوی ادرار مانده یا آمونیاک است و هنگامی که می‌سوزد بویی شبیه به سوزاندن چسب های دوقلو ایجاد می‌شود.

ترک کردن تریاک مانند انواع دیگر مواد مخدر نیاز به درمان جسمی و گذراندن فرآیند سم زدایی و خدمات روان درمانی به دلیل وجود وابستگی شدید به مواد مخدر دارد، بنابراین لازم است ترک اعتیاد زیر نظر متخصصین کمپ ترک اعتیاد انجام گیرد تا علاوه بر ترک، از بازگشت و مصرف مجدد مواد جلوگیری شود.

مشتقات تریاک

تریاک دارای ترکیبات زیاد و ناشناخته‌ای است که حدود ۲۵ نوع آن استخراج و شناخته شده است که به نسبت‌های مختلف در تریاک موجود است، بعضی از این آلکالوئیدها عبارتند از مورفین، نارکوتین، کدئین، پاپاورین، تبائین و نارسنین که مهمترین آن‌ها مورفین است و اثرات مخرب تریاک از آن ناشی است. تریاک انواع و اشکال مختلفی دارد که می توان به تریاک خام، تریاک پرورده و تریاک پزشکی اشاره نمود. تریاک پزشکی در برای تسکین درد بیماران استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: بوپر تهران

علائم اعتیاد به تریاک و شیره را می توان به دو دسته علائم رفتاری و علائم جسمانی تقسیم نمود:

1- علائم رفتاری اعتیاد

کاهش مسئولیت پذیری در امور مختلف

افت شغلی یا تحصیلی

ناتوانی در تمرکز 

احساس افسردگی و غم 

کاهش اعتماد به نفس 

درخواست پول غیر معمول از اطرافیان

بی قراری و تحریک پذیری

انزوا و گوشه گیری

خود کم بینی

آشفتگی و ژولیدگی ظاهر

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

2- علائم جسمانی

تعریق شدید

کاهش تمایلات جنسی

تهوع و استفراغ

انقباض مردمک چشم

تب و لرز

اختلال در خواب 

اسهال

بی اشتهایی

گیجی و منگی

مشکل در بینایی و تنفس

بیشتر بخوانید: اپیوم تهران 

دلایل اعتیاد افراد به تریاک

یکی از دلایل اعتیاد افراد به تریاک باورها و نگرش های اشتباهی است که جنبه علمی ندارند. بعضی افراد از قدیم بر این باورند که مصرف تریاک با عوارض جانبی کمتر برای تسکین و کاهش درد های مزمن، به خصوص در افراد مسن بسیار موثر است.

و موجب درمان دیابت و کنترل قند خون می شود، همینطور اعتقاد دارند مصرف تریاک باعث افزایش قوای جنسی و بهبود کیفیت روابط جنسی می شود. این افراد معتقدند تریاک قدرت تمرکز را افزایش می دهد و در مقایسه با سایر مواد افیونی اعتیاد آوری کمتری دارد.

این باور های غلط، در کنار در دسترسی آسان به این ماده و استفاده از آن به عنوان نوعی وسیله پذیرایی از مهمان در برخی مناطق، گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد به تریاک را باعث می شود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ترک تریاک با متادون

متادون درمانی یکی از روش هایی است که متاسفانه در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد به تریاک استفاده می شود، اما این روش تنها باعث تغییر نوع مخدر خواهد شد، یعنی اعتیاد از تریاک به متادون تغییر می یابد و شخص مصرف کننده برای دستیابی به بهبود کامل باید دوباهر اقدام به ترک متادون نماید. 

بیشتر بخوانید: B2 تهران

ترک تریاک در منزل

درمان در منزل نه تنها امکان پذیر نیست، بلکه به دلیل نداشتن دانش کافی بیماران، عوارض بسیار زیادی بر سلامت بیمار خواهد داشت، چون ترک و درمان اصولی باید بوسیله امکانات بیمارستانی و اورژانسی، ICU و نظارت دائم متخصصین، مشاورین، درمانگران و روانشناس و روانپزشک انجام گیرد تا برنامه درمانی بصورت اصولی و علمی انجام گیرد. وابستگی به تریاک هم جسمانی و هم روانی است و بجز ترک جسمانی، بیمار نیاز به درمان روانی نیز دارد و ضروری است تا شخص پس از ترک جسمانی به جلسات مشاوره ای ادامه دهد.

ترک اعتیاد در میناب

امکان اورژانسی شدن وضعیت بیمار و یا از بین رفتن علائم حیاتی در زمان سم زدایی و دوره درمان وجود دارد، پس باید بیمار زیر نظر تیم تخصصی پزشکی و کادر درمانی در فضای بیمارستانی دوره درمان خود را سپری نماید.

بیشتر بخوانید: عوارض مصرف آمفتامین

شخص پس از پایان دوره بستری و ترک تریاک می‌تواند ادامه درمان را در منزل انجام دهد. در این شرایط نیز فرد وابسته به تریاک باید به صورت دوره‌ای و منظم با روانشناس خود جلسات فردی و گروهی داشته باشد و طبق تجویز دکتر روانپزشک داروهای لازم را مصرف نماید. ویزیت روانپزشک باید به صورت دوره‌ای انجام شودتا در صورت نیاز میزان داروها و وضعیت بیمار توسط پزشک تحت نظر باشد.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟