💫اپیوم تهران | 07642228010

💫اپیوم تهران | 07642228010

1402/3/17 147 0

💫اپیوم تهران | 07642228010

شربت اپیوم جزو داروهای مسکن است و به دلیل داشتن آلکالوئید های گوناگون درد را تسکین می دهد. شربت اپیوم برای درمان اسهال در بزرگسالان نیز استفاده می شود.

اپیوم تهران

شربت اپیوم چیست؟

شربت اپیوم جزو داروهای مسکن است و به دلیل داشتن آلکالوئید های گوناگون درد را تسکین می دهد. شربت اپیوم برای درمان اسهال در بزرگسالان نیز استفاده می شود. 

مهم ترین موادی که در اپیوم یافت می شود آلکالوئید ها هستند. آلکالوئید ها نوعی از ترکیبات گیاهی هستند که در شیره گیاه وجود دارد و از گیاه در برابر عوامل خارجی و گیاه خواران محافظت می کند. اگر سطح گیاه خراش بردارد، شیره گیاه از خراش خارج می شود و آلکالوئید های موجود در آن، از خورده شدن گیاه توسط گیاه خواران جلوگیری می کند.

اپیوم تهران

وارد شدن آلکالوئید ها به بدن انسان اعتیاد آور است. اپیوم، با دارا بودن آلکالوئید هایی نظیر کدئین، تریاک و... می تواند اعتیاد آور باشد و به همین دلیل ه مصرف بیش از اندازه و خودسرانه شربت اپیوم توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: B2 تهران

تأثیر آلکالوئیدهای اپیوم بر روی مغز

زمانی که آلکالوئید ها وارد دستگاه گوارش شوند، به سرعت در روده های انسان جذب می شوند، به مغز می رسند و باعث ایجاد تغییراتی در سلول های مغز می شوند و باعث ترشح ناقل های عصبی آرام کننده می شود. ناقل های عصبی، مولکول هایی هستند که توسط سلول های عصبی ساخته می شوند و در انتقال و نوع انتقال پیام های عصبی نقش دارند. در نتیجه، درد کاهش می یابد، اما مصرف بیش از اندازه شربت اپیوم اعتیاد آور است.

بعضی از ناقل های عصبی آزاد شده به وسیله آلکالوئید ها، مانند دوپامین، حس سر خوشی در فرد بوجود می آورد و پس از آن که اثر اپیوم از بین رفت، فرد دوباره در پی حس سر خوشی ایجاد شده از اپیوم است و دوباره آن را مصرف می کند. با هر بار مصرف شربت اپیوم، اعتیاد فرد شدید تر می شود، به طوری که فرد برای حس سرخوشی کافی باید مقدار زیادی شربت اپیوم مصرف کند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

عوارض مصرف شربت اپیوم 

مصرف شربت اپیوم عوارضی به همراه دارد و باید طبق تجویز پزشک مصرف شود. از جمله عوارض این شربت اصلی ترین عوارض را برمی شمریم:

اوردوز

گفتیم شربت اپیوم شامل آلکالوئید هایی مانند تریاک، مورفین و کدئین است، مصرف بیش از اندازه باعث اوردوز فرد مصرف کننده می شود. 

یبوست

گفتیم شربت ایپوم برای رفع اسهال استفاده می شود در نتیجه، می توان انتظار داشت که مصرف بیش از اندازه شربت اپیوم باعث ایجاد یبوست شود. افرادی که به اپیوم اعتیاد دارند، از یبوست های مکرر رنج می برند.

بیشتر بخوانید: عوارض مصرف آمفتامین

احساس خارش در بدن

آلکالوئید های موجود در ایپوم، باعث تحریک سلول های عصبی گیرنده در سطح پوست می شوند، این گیرنده ها پیام های عصبی زیادی را به مغز می فرستند و فرد مصرف کننده احساس خارش می کند. در صورت مصرف بیش از اندازه شربت اپیوم احساس خارش شدید تر می شود.

اپیوم

خشک شدن دهان

خشکی دهان در افرادی که شربت اپیوم را به مقدار زیاد مصرف می کنند شایع است. 

عوارض شربت تریاک بر روی کبد

کبد یک کارخانه است که مواد مغذی دریافتی بدن را به انرژی تبدیل می کند و نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون ها و سم زدایی از بدن دارا می باشد.

مصرف شربت تریاک یا استفاده از تریاک به شکل کشیدنی شاید بصورت مستقیم باعث ابتلا به بیماری های کبدی مانند کبد چرب نشود ولی احتمال ابتلای افرادی که مستعد بیماری های کبدی هستند را تا سه برابر افزایش می دهد و بیماری افرادی که در معرض بیماری های کبدی هستند را تشدید خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: عوارض کشیدن گل تا چند روز در بدن میماند؟

یکی از باورهای اشتباه افراد برای درمان بیماری کبد چرب استفاده از تریاک چه به صورت شربت و چه به صورت کشیدنی است. استفاده از شربت تریاک علاوه بر تشدید کبد چرب ممکن است باعث بروز انواع سرطان شود. یکی از موارد منع مصرف شربت اپیوم برای بیماران کبدی مانند کبد می باشد.

بهترین روش ترک شربت تریاک یا  اپیوم

برای این که ترک شربت تریاک به موفقیت سپری شود، باید بهترین روش ترک شربت تریاک در پیش گرفته شود. با انتخاب مناسب ترین روش درمانی برای ترک اعتیاد به این شربت،احتمال بازگشت به این ماده مخدر به شدت کاهش می یابد و بدن فرد معتاد در زمان ترک اپیوم و پس از آن قدرت و انرژی لازم را بدست خواهد آورد. از روش های درمانی ترک شربت اپیوم به این موارد می پردازیم:

کمک گرفتن از یک مشاور و یک متخصص ماهر

درست ترین روش برای ترک شربت اپیوم مراجعه به مشاور و یک متخصص اسا. ترک مواد مخدر به راحتی قابل انجام نیست و میزان موفقیت آن به تنهایی بسیار کم است. برای ترک اپیوم باید از یک فرد ماهر و با تجربه در این راه کمک گرفت.  مشاور و پزشک کمک می کند تا فرد مبتلا مشکلات روانی و روحی خود را نیز درمان کند. وجود یک مشاور و روش های درمانی او کمک می کند تا دیگر شخص برای مصرف شربت تریاک وسوسه نشود.

اپیوم در میناب

ورزش و فعالیت بدنی 

داشتن ورزش و فعالیت های بدنی بسیارمهم است. ورزش کردن، فعالیت سم زدایی را با سرعت بیشتری انجام می دهد. همچنین توان و قدرت بدنی با ورزش کردن بیشترخواهد شد و ذهن نیز از این مخدر و مصرف آن دور می کند.

بیشتر بخوانید: علائم مصرف آمفتامین

دوری از افراد معتاد و مصرف کننده

از مهم ترین راه های درمانی برای ترک شربت اپیوم دوری از افراد مصرف کننده شربت اپیوم است. این کار باعث می شود دوران ترک بهتر و موفق تر سپری شود.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟