مسمومیت با مواد مخدر گل | 07642228010🔱

مسمومیت با مواد مخدر گل | 07642228010🔱

1402/2/11 755 0

مسمومیت با مواد مخدر گل | 07642228010🔱

علائم و نشانه های مصرف بیش از حد ماری جوانا را اصطلاحا اوردز می نامیم. مصرف گل در جامعه نسبت به دیگر مواد مخدر و همینطور در قشر نوجوان و جوان شایع تر است و بی تجربی و شور گروه های مصرف کننده، خطراتی مانند مصرف بیش از حد؛ دور از انتظار نیست.

مسمومیت با مواد مخدر گل 

علائم و نشانه های مصرف بیش از حد ماری جوانا را اصطلاحا اوردز می نامیم. مصرف گل در جامعه نسبت به دیگر مواد مخدر و همینطور در قشر نوجوان و جوان شایع تر است و بی تجربی و شور گروه های مصرف کننده، خطراتی مانند مصرف بیش از حد؛ دور از انتظار نیست.

این که نوع دستکاری شده ژنتیکی گیاه ماریجوانا و تاثیر مصرف آن می تواند در مقابل گیاه معمول؛ مقدار ماده بیشتری از THC را وارد بدن کند، باعث اشکالاتی در بدن شخص مصرف کننده می شود.

مواد مخدر گل

اوردوز ماریجوانا چطور رخ می دهد؟

استفاده یا سوء استفاده از چند ماده با گل رایج ترین عامل خطر آفرین است که احتمال اوردوز را افزایش می دهد. این کار برای رسیدن به حد مطلوب لذت است. ترکیبات خاصی از مواد مخدر می توانند کشنده باشند و عواقب آن به ویژه زمانی که ماری جوانا با الکل ترکیب شود افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: ماده مخدر آمفتامین چیست؟

اگرچه مکانیسم‌ها کاملا مشخص نیستند، به جز خطرات آشکاری که از ترکیب دو ماده مسموم کننده مجزا ایجاد می‌شود، الکل ممکن است سطح عنصر روان‌گردان اصلی ماری جوانا، THC، را در خون افزایش دهد.

عوامل دیگری که ریسک خطر را افزایش می دهد شامل مشکلات بیماری زمینه ایمانند مشکلات قلبی یا تنفسی، مقدار و مدت استفاده، استفاده همراه با داروهای تجویزی و خطرات مشکلات بیماری زمینه ای در افراد بسیار فراوان است و می تواند به سادگی موجب مرگ فرد شود.

علائم اوردوز گل

مصرف بیش از حد ماریجوانا در بعضی از موارد می‌توانند تأثیر روانی، قلبی داشته باشد و منجر به رنگ پریدگی در فرد بشود. علائم و نشانه های مصرف بیش از حد ماری جوانا شامل دو قسمت می باشد:

اضطراب شدید

حملات پانیک

گاهی اوقات واکنش‌های روان‌پریشی که در آن شخص ارتباط خود را با واقعیت از دست می‌دهد یا پارانوئید می‌شود، به شکل هذیان، توهم یا از دست دادن هویت شخصی، کاهش قضاوت، ادراک و هماهنگی بروز می کند که می تواند منجر به صدمات یا حتی مرگ شود. اما بروز این موارد شایع تر است:

بیشتر بخوانید: عوارض مواد مخدر گل

ضربان قلب سریع

درد قفسه سینه یا حمله قلبی

عدم پاسخگویی

افزایش ناگهانی فشار خون همراه با سردرد

رنگ پریدگی

لرزش یا تشنج غیرقابل کنترل

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

هنگامی که علائم شدید هستند، سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرید یا به نزدیکترین بیمارستان مراجعه کنید تا مطمئن شوید که شخص از نظر عوارض و عوارض جانبی خطرناک تحت نظر است.

عوارض جانبی قابل توجه گل بصورت کشیدنی، معمولا  از 1 تا 3 ساعت طول می کشد ، در حالی که ماری جوانا مصرف شده در غذا که به عنوان خوراکی شناخته می شود یا نوشیدنی ممکن است چند ساعت طول بکشد.

اقدامات موثر در مصرف بیش از حد گل 

رفتن به نزدیکترین اورژانس درمانی بیمارستانی 

تنها نگذاشتن فردی که مصرف بیش از حد داشته است

انجام عملیات CPR  برای شخصی که تنفس او متوقف شده است تا رسیدن نیروهای اورژانس

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر ب2

پیشگیری از اوردوز ماری جوانا

درک این موضوع که ماری جوانا یک ماده مخدر جدی است و این قدرت را دارد که در صورت مصرف بیش از حد عوارضی به دنبال داشته باشد می تواند به پیشگیری از مشکلات ایجاد شده با اوردوز اقدام نمود:

پرهیز از سوء مصرف ماری جوانا

کاهش مصرف گل

آگاهی از کاهش تحمل پس از یک دوره پرهیز

تغییر افراد، مکان ها و دوستان به طوری که قرار گرفتن در معرض دارو کاهش یا حذف شود

آگاهی از تداخلات بالقوه خطرناک با الکل – اجتناب از این و سایر ترکیبات دارویی به طور کامل

داشتن آگاهی از شرایط سلامتی که می تواند با مصرف گل بدتر شود

آگاهی از هرگونه مواد شیمیایی اضافی که ممکن است در ماری جوانا وجود داشته باشد

درمان کل نگر 

درمان کل نگر با هدف درمان کلیت شخص از طریق بدن، روح و ذهن در جستجوی سلامت و تندرستی است. این کار برای کسب تعادل در سلامت جسمی، عاطفی یا معنوی انجام می شود. بنابراین، اعتیاد یا سوء استفاده از ماری جوانا تنها چیزی نیست که درمان می شود. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

درمان اوردوز گل

علائم مصرف بیش از حد ماری جوانا نسبتاً خفیف است و بسته به شرایط شخص، گزینه های سنتی درمان دارویی برای عبور از اثرات باقی مانده از مصرف بیش از حد انجام می گیرد.

درمان بستری، شامل مراقبت های پزشکی 24 ساعته و حمایت درمانی برای افرادی که با سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد یا مصرف بیش از حد سر و کار دارند صورت می گیرد. بیماران 30 تا 90 روز در محل مورد نظر در کمپ زندگی می کنند و سپس سطح مراقبت کمتر می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر آمفتامین

درمان سرپایی

درمان سرپایی معمولا شامل تعهد 1 تا 2 ساعت در روز، 1 تا 2 روز در هفته است. این درمان نسبت به سایر اشکال درمان ساختار و حمایت کمتری دارد، اما برای افرادی که مایل به درمان هستند و تعهدات کاری و خانوادگی نیز دارند، مفید است.

گاهی اوقات افراد پس از تکمیل سطوح بالاتر مراقبت، درمان سرپایی دریافت می کنند. بستری شدن جزئی در بیمارستان یک برنامه درمانی است که در بیمارستان انجام می شود اما بیماران اجازه دارند شب ها به خانه بروند.

این برنامه شبیه یک برنامه بستری است، اما پشتیبانی 24 ساعته ارائه نمی شود. بیماران معمولاً 4 تا 5 روز در هفته به مدت 6 تا 8 ساعت در روز مراجعه می کنند.

ترک اعتیاد در میناب

درمان سرپایی فشرده (IOP) معمولاً3 ساعت در روز به مدت حداقل 3 روز در هفته انجام می شود و شدیدتر از درمان سرپایی معمولی است و متناسب با زندگی کاری و خانوادگی طراحی شده است و بسیار حمایت کننده است.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟