نشانه‌های اعتیاد جوانان به مخدر گل - 07642228010✨

نشانه‌های اعتیاد جوانان به مخدر گل - 07642228010✨

1402/2/11 272 0

نشانه‌های اعتیاد جوانان به مخدر گل - 07642228010✨

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است.

نشانه‌های اعتیاد جوانان به مخدر گل

گل چیست؟

براساس نام هایی که فروشنده ها با توجه به بخش هایی از گیاه و درجه خلوص و روش تولید آن ها روی این ماده می گذارند؛ گل اسم های مختلفی مانند حشیش، علف، ماری جوانا و از این قبیل دارد، البته ماده ی اولیه همه آن ها گیاه شاهدانه یا کانابیس است. این ماده ی مخدر گاهی از برگ، ساقه، گل و بخش های مختلف گیاه تهیه می شود و در غلظت های مختلفی عرضه می شود.

بنابراین گل یا همان ماری جواناست که از شاهدانه ساخته شده و به صورت دود کردنی و یا خوراکی مصرف می شود. این گیاه زمانی که دود می شود دارای بوی بسیار بدی است.

مواد مخدر گل

تفاوت گل با ماری جوانا

تفاوت این دو مخدر مربوط به میزان تترا هیدرو کانابینول موجود در هر کدام است که این ماده مخدر به میزان 8 درصد در ماری جوانا و بیش از 24 درصد در گل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نشانه ها و علائم اعتیاد به آمفتامین

چگونگی اعتیاد به مصرف گل

مصرف حشیش یا وید در ابتدا، باعث سرخوشی و افزایش تمرکز  و توهم های گذرا و لذت بخش می شود که به ویژه جوانان و نوجوانان به مصرف بیشتر این ماده تشویق می شوند، اما بعد از چند بار مصرف و ایجاد وابستگی، نتایج معکوس می شود.

این که بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف گل اعتیاد آور نیست و می توان به راحتی آن را کنار گذاشت؛ یک باور غلط است. گل بسیار اعتیاد آور است. در مراحل اولیه به فرد احساس سرخوشی می دهد، اما با گذشت زمان اگر فرد مصرف را کنار بگذارد دچار استرس مزمن، عصبی بودن و پرخاشگری خواهد شد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

تی اچ سی در ماری جوانا

THC در قسمت های مختلف شاهدانه با غلظت های متفاوتی وجود دارد و باعث بروز تغییراتی در مغز می شود و بر عملکرد مغز تاثیر می گذارد که در نتیجه مغز قدرت تحلیل و کنترل هیجانات را از دست می دهد.

غلظت THC در ماری جوانا معمولا 7 درصد است و  THC موجود در حشیش حدود 10 درصد می باشد، بیش از 400 نوع ماده ی شیمیایی خطرناک در ماری جوانا وجود دارد.

ماری جوانا بسیار اعتیاد آور است و با مصرف آن؛ وابستگی در فرد ایجاد می شود، به همراه وابستگی، علائم دیگری مانند وسوسه های شدید، بی حوصلگی و بیخوابی، زودرنجی و استرس در فرد بوجود می آید. افرادی که به مصرف ماری جوانا یا گل وابسته می شوند در صورت عدم مصرف، واکنش های عصبی و پرخاشگرانه ای از خود نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: مسمومیت با مواد مخدر گل

علائم مصرف گل

زمانی که گل یا ماری جوانا یا هر کدام از فراورده های این ماده مخدر، مصرف شوند باعث ایجاد تغییراتی در رفتار و چهره فرد می شوند که به راحتی قابل تشخیص است؛ این علائم عبارتند از:

قرمز شدن چشم ها

نداشتن تعادل و گیج بودن

احساس خستگی در صورت عدم مصرف

از یاد بردن اتفاقات و کاهش حافظه

خنده های بیش از حد و بی دلیل

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

اما علائمی هم وجود دارد که فقط در فرد مصرف کننده ایجاد می شود که به این شرح هستند:

احساس گرسنگی و غذا خوردن بیش از حد

احساس سر خوشی زیاد

روشن تر دیدن رنگ ها

علاقه به حضور در جمع دوستان

توهم و ابیلا به اختالال پارانویا

یاوه گویی

بیشتر بخوانید: ماده مخدر آمفتامین چیست؟

تاثیر ماری جوانا بر قلب

استنشاق دود ماری جوانا باعث بالا رفتن ضربان قلب می شود  و احتمال حمله قلبی را افزایش می دهد. این اثرات  در عرض 15 دقیقه شروع می شود و تا سه ساعت ادامه خواهد داشت. خطر ابتلا به حمله قلبی در اولین ساعت پس از استعمال ماری جوانا تا پنج برابر افزایش می یابد.

مواد شیمیایی موجود در ماری جوانا؛ با افزایش خطر نارسایی قلبی و اختلال ریتم قلب که فیبریلاسیون دهلیزی نامیده می شود ارتباط دارد. استفاده مداوم ماری جوانا در میان جوانان حتی در مقایسه با افرادی که از این دارو استفاده نمی کنند، با افزایش خطر سکته مغزی رابطه مستقیم دارد.

تاثیر ماری جوانا بر سلامت ریه 

دود ماری جوانا مانند دود تنباکو گلو و ریه را تحریک می کند و می تواند باعث سرفه شدید در هنگام استفاده شود. این ماده حاوی مقادیری مواد شیمیایی فرار و قطران مشابه دود توتون است و ابتلاء به سرطان و بیماری های ریوی را افزایش می دهد. 

استنشاق ماری جوانا باعث التهاب مجاری تنفسی بزرگ، افزایش مقاومت راه هوایی و تورم ریه می شود و کسانی که ماری جوانا می کشند علائم برونشیت مزمن را بیشتر بروز می دهند. به دلیل اثرات مهارکننده سیستم ایمنی توسط THC، مصرف ماری جوانا ممکن است حساسیت به عفونت های ریوی، مانند ذات الریه را در افراد مبتلا به نقص ایمنی افزایش دهد. کشیدن ماری جوانا ایمنی سیستم تنفسی را کاهش می دهد  و احتمال ابتلای فرد به عفونت های تنفسی از جمله ذات الریه را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: عوارض مواد مخدر گل

مانند تنباکو، کشیدن ماری جوانا، حتی به ندرت، می تواند بعضی از این علائم را ایجاد کند:

خس خس

برونشیت حاد

سرفه مزمن

تنگی نفس

افزایش خلط

ترک اعتیاد در میناب

اثرات ماری جوانا بر استخوان 

مصرف ماری جوانای سنگین به طور منظم باعث کاهش تراکم استخوان می شود و به طور خاص، کسانی که ماری جوانا مصرف می کنند  5٪ تراکم استخوان کمتری نسبت به افرادی که به هیچ وجه ماری جوانا استفاده نمی کنند، خواهند داشت.

این کاهش تراکم استخوان خطر مشکلات مرتبط با استخوان مثل پوکی استخوان و در نتیجه خطر شکستگی استخوان را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترک ماده مخدر ب2

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟