علائم ترک هروئین چیست؟ 07642228010 - ترک اعتیاد در میناب

علائم ترک هروئین چیست؟ 07642228010 - ترک اعتیاد در میناب

1402/1/10 135 0

علائم ترک هروئین چیست؟ 07642228010 - ترک اعتیاد در میناب

روش های زیادی برای ترک هروئین وجود دارد، انتخاب روش درست طبق نظر پزشک متخصص و باتجربه و پس از جلسات مشاوره و بررسی جنبه های فیزیکی و روانی در بیمار انجام خواهد شد.

علائم ترک هروئین چیست؟

روش های ترک هروئین 

روش های زیادی برای ترک هروئین وجود دارد، انتخاب روش درست طبق نظر پزشک متخصص و باتجربه و پس از جلسات مشاوره و بررسی جنبه های فیزیکی و روانی در بیمار انجام خواهد شد.

مواد مخدر هروئین

برخی از روش های ترک هروئین که در ایران انجام می شود به این شرح هستند:

ترک هروئین به روش سرپایی

ترک هروئین با دارودرمانی

ترک هروئین به روش بستری

ترک هروئین به روش سنتی یا ترک یابویی

ترک هروئین در خانه

ترک به روش سقوط آزاد

ترک اعتیاد به روش سم زدایی و روان درمانی

ترک اعتیاد به هروئین در خانه 

بیشتر بخوانید: علائم ترک تریاک چیست؟

ترک هروئین و یا هر ماده مخدر دیگر در خانه حتی اگر به بهترین روش ممکن انجام شود، چون امکان دسترسی به مواد مخدر همچنان وجود دارد؛ احتمال موفقیت آمیز بودن آن بسیار کم است. بعضی افراد خودسرانه برای ترک هروئین در خانه داروهایی را تهیه می کنند و سر خود و بدون اجازه دکتر مصرف می کنند، اما نکته قابل توجه این است که امکان ایجاد عواض ناگهانی شدید و حتی مرگ در این موارد وجود دارد. مصرف این دارو ها بدون مشورت با دکتر متخصص ترک اعتیاد بسیار خطرناک است.

عوارض ترک اعتیاد به هروئین 

رفتار پرخاشگرجویانه

درد مفاصل

میل به مصرف شدید

بیخوابی یا کم خوابی

حالت تهوع

حالت رخوت

تعریق

احساس ضعف و درخودماندگی

لرزش بدن

اسهال و کم اشتهایی

بی اشتهایی

عطسه و آبریزش بینی

از دست دادن میل جنسی

بی نظمی قاعدگی در زنان

حالتها و علائم عنوان شده بسیار ناخوشایند هستند و بیمار در زمان محرومیت و ترک ماده هروئین نیاز به مراقبت های ویژه دارد تا در زمان سم زدایی مواد (که مدت زمان آن به مواردی مانند وابستگی فرد دارد؛ می تواند از ۱۰ روز تا دو هفته ادامه داشته باشد)، بیمار شروع به مصرف نکند. استفاده از تغذیه سالم و مقوی به همراه ورزش کردن می تواند در روند بهبودی بیمار در حال ترک نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به هروئین

اعتیاد به هروئین یکی از شدیدترین و قوی ترین انواع اعتیاد است و تقریباً در تمامی موارد برای ترک هروئین، بیمار باید به مرکز ترک اعتیاد معتبر مراجعه نموده و تحت مراقبت ها و درمان های علمی و اصولی قرار بگیرد.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

ترک در مراکز ترک مواد مخدر 

خدمات درمان اعتیاد به صورت تدریجی

سم زدایی سریع (URD)

سم زدایی فوق سریع (UROD)

روش درمان اعتیاد در کلینیک های ترک اعتیاد دارای مجوز ، حذف کامل ماده ی مخدر است. تمامی مراحل درمان اعتیاد در مراکز ترک اعتیاد، زیر نظرمتخصصین ترک مواد مخدر، روانپزشکان، روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب شناختی با مراقبت شبانه روزی توسط پرستاران انجام می گیرد؛ تا به جز حفظ سلامتی مراجعه کننده، ترک اعتیاد بدون بازگشت است انجام گیرد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

علائم ترک هروئین

با ترک هروئین، عوارض و علائم مشترک بین بیماران در فرایند ترک مانند تعریق شدید، بی خوابی، پرش عضلات بدن، اسهال و استفراغ، احساس گرما و سرما، گشاد شدن مردمک چشم ها، بی‌قراری و بی‌تابی شدید، درد بدن و استخوان رخ می دهد. امکان دارد بعضی علائم ناخوشایند باشد و ناراحتی و درد شدیدی ایجاد کند اما کشنده نخواهد بود.

با توجه به ذکر علائم، مراحل ترک این ماده باید حتما تحت نظر کادر پزشکی در مرکز ترک معتبر انجام گیرد، زیرا زمانی که این علائم رخ می‌دهد، فرد بیشترین میل را به مصرف هروئین دارد. پس از تثبیت روند بهبودی بیمار، داروهایی که برای ترک استفاده می‌شود، به تدریج کاهش می‌یابد. در این مرحله علائم ترک هروئین به شدت قبل نیست و شاید قطع شده باشد.

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به تریاک

هر فرد، پاکسازی بدن از مواد مخدر را به به شکل متفاوتی می کند. انجام ورزش و خوردن غذاهای سالم می‌توانند تا حد زیادی به بهبود افراد کمک کند. ترک هروئین های ناخالص به مراتب سخت‌تر است، چون مشخص نیست به جز هروئین، چه مواد دیگری مصرف شده است. در برخی از هروئین ها شکر، قرص های خواب آور، آرد و گاهی قرص های ضد افسردگی اضافه می‌شود که مصرف بیش از اندازه هر کدام می‌تواند تاثیرات مخربی داشته باشد.

مدت زمان سم زدایی هروئین

هروئین از آن دسته مواد مخدر است که عملکرد سریعی روی بدن دارد و اثرات آن تا مدتها در بدن باقی می‌ماند و کمبود آن در بدن حس می‌شود. فرد مصرف کننده آنچنان به مصرف هروئین عادت می‌کند که لازم است در بازه های زمانی مشخص آن را استفاده کند. معمولا افرادی که هروئین را بصورت تزریقی استفاده می‌کنند، لازم است در بازه های زمانی ۳ تا ۴ روزه این کار را انجام بدهند.

مصرف این ماده مخدر به شدت روی سلول های مغزی تاثیر خواهد گذاشت و ممکن است تاثیرات روانی ناشی از آن تا زمانی که دوباره مغز به فعالیت عادی خود برگردد، ادامه داشته باشد.

مدت زمان ترک هروئین 

ترک مواد مخدر بسته به شرایط جسمی شخص مصرف کننده متفاوت است، اما در حالت کلی، مدت زمان ترک سریع هروئین بین ۲ تا ۴ روز زمان نیاز دارد و اگر از روش سم زدایی تدریجی استفاده شود، بین یک هفته تا ۱۰ روز طول خواهد کشید که مصرف کننده، هروئین را ترک کند.

بیشتر بخوانید: روش صحیح درمان اعتیاد هروئین، به چه صورت است؟

در هر دو حالت شخص باید تحت مراقبت های ویژه درمانی باشد و کادر درمانی از او‌ مراقبت کنند تا موفق به ترک شود. در صورتی که دوز مصرفی بالا باشد و بازه مصرف نیز طولانی باشد، لازم است زمان طولانی تری برای ترک هروئین صرف شود.

اگر ترک هروئین با استفاده از روش های موثر و خدمات حمایتی در مرکز ترک هروئین انجام گیرد و شخص تحت حمایت قرار داشته باشد، ترک هروئین بسیار موفق تر خواهد بود و احتمال بازگشت بسیار کمتر می باشد.

 ترک اعتیاد در میناب

روش صحیح ترک اعتیاد هروئین

قدرت اعتیاد آوری هروئین بسیار بالاست و وابستگی شدیدی ایجاد می‌کند، هر بار که بیمار، هروئین مصرف می کند، خطر اوردوز وجود دارد؛ حتی افرادی که مدتی طولانی هروئین مصرف کرده‌اند نیز ممکن است در اثر اشتباه در مصرف، جان خود را از دست بدهند. به همین دلیل، ترک هروئین باید هرچه سریع تر انجام شود. درمان های موثر زیادی هم وجود دارد که مصرف کننده می‌تواند با کمک آن‌ها هروئین را ترک کند.

اما این درمان‌ها زمانی موثر خواهند بود که تحت نظر یک مرکز پزشکی تخصصی ترک مواد مخدر انجام گیرد. ترک مواد مخدر یک کار طاقت فرساست و انتخاب روش مناسب برای ترک بسیار حائز اهمیت است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟