علائم ترک تریاک چیست؟ 07642228010 |  ترک اعتیاد در میناب

علائم ترک تریاک چیست؟ 07642228010 | ترک اعتیاد در میناب

1402/1/9 132 0

علائم ترک تریاک چیست؟ 07642228010 | ترک اعتیاد در میناب

استفاده بیش از اندازه از هر دارویی عوارض و بیماری‌های احتمالی به همراه خواهد داشت.

علائم ترک تریاک چیست؟

استفاده بیش از اندازه از هر دارویی عوارض و بیماری‌های احتمالی به همراه خواهد داشت. عوارض تریاک را می توان به این شرح بیان نمود:

1- علائم رفتاری اعتیاد

کاهش مسئولیت پذیری در امور مختلف

افت شغلی یا تحصیلی

ناتوانی در تمرکز 

احساس افسردگی و غم 

کاهش اعتماد به نفس 

درخواست پول غیر معمول از اطرافیان

بی قراری و تحریک پذیری

انزوا و گوشه گیری

خود کم بینی

آشفتگی و ژولیدگی ظاهر

علائم ترک تریاک

2- علائم جسمانی

تعریق شدید

کاهش تمایلات جنسی

تهوع و استفراغ

انقباض مردمک چشم

تب و لرز

اختلال در خواب 

اسهال

بی اشتهایی

گیجی و منگی

مشکل در بینایی و تنفس

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به هروئین

دلایل اعتیاد افراد به تریاک

یکی از دلایل اعتیاد افراد به تریاک باورها و نگرش های اشتباهی است که جنبه علمی ندارند. بعضی افراد از قدیم بر این باورند که مصرف تریاک با عوارض جانبی کمتر برای تسکین و کاهش درد های مزمن، به خصوص در افراد مسن بسیار موثر است و موجب درمان دیابت و کنترل قند خون می شود، همینطور اعتقاد دارند مصرف تریاک باعث افزایش قوای جنسی و بهبود کیفیت روابط جنسی می شود. این افراد معتقدند تریاک قدرت تمرکز را افزایش می دهد و در مقایسه با سایر مواد افیونی اعتیاد آوری کمتری دارد.

این باور های غلط، در کنار در دسترسی آسان به این ماده و استفاده از آن به عنوان نوعی وسیله پذیرایی از مهمان در برخی مناطق، گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد به تریاک را باعث می شود.

اوردوز

استفاده بیش از حد از تریاک باعث  اوردوز می شود؛ علائم اوردوز تنفس خیلی آرام و از دست دادن هوشیاری است. اگر برای درمان اوردوز به‌موقع اقدام نشود، احتمال آسیب مغزی و مرگ بسیار زیاد است.

مواد مخدر تریاک

نشانه های ترک تریاک 

پس از نمایان شدن علائم اولیه اعتیاد به تریاک، امکان دارد نشانه های دیگری نیز برای بیمار نمود پیدا کند. این علائم که شدت آن کاملا متغیر است و به عوامل متفاوتی بستگی دارد و در بیشتر مصرف کننده های مواد مخدر بعد از ترک خود را نشان می دهند عبارتند از:

اضطراب

پرخاشگری

کاهش تمرکز

افسردگی

اختلالات خواب

کسلی و خستگی شدید

نوسانات خلقی

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به تریاک

بعضی از عوارض و علائم که باعث تشدید علائم ذکر شده در فرد می شود به مواردی از جمله نوع ماده مخدر مصرفی، مدت و میزان مصرف، مشکلات روانی و عاطفی و اختللات جسمی و روانی بستگی دارد.

این علائم به شدت فرد را تحت تاثیر می دهد و به طور دقیق نمی توان علت خاصی برای آن ها تعیین نمود. زمان و شدت این علائم با توجه به شرایط خاص در هر فرد متفاوت است. با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک مهر میناب می توان با تحت درمان قرار گرفتن در بلند مدت زیر نظر کادر حرفه ای و متخصص، با شیوه ای درست فرایند ترک را انجام داد و از مشاوره ها و آموزش های بعد از درمان استفاده نمود.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

آخرین نشانه ترک تریاک 

نشانه ها و علائم جسمی در ترک اعتیاد به تریاک نسبت به نشانه های روانی زودتر از بین می روند. معمولا آخرین نشانه های ترک تریاک به صورت روانی آشکار می شود و حرص برای مصرف دوباره در ذهن مصرف کننده باقی می ماند. برای کوتاه شدن زمان برطرف شدن علائم و اختلالات ترک، متخصصین این خدمات را برای بیماران انجام می دهند:

استفاده از روش هایی مثل مدیتیشن و ورزش برای بازیابی جسم و روان

تشویق و آموزش بیمار برای اتمام دوره ترک

ایجاد انگیزه در بیمار با برگزاری جلسات آموزشی

آموزش به بیماران در دوره ترک و آشنایی آنها با علائم و نشانه های ترک

در صورت نیاز، تجویز دارو برای تسلط بر اعصاب 

ارزیابی وضعیت بیمار

بیشتر بخوانید: روش صحیح درمان اعتیاد هروئین، به چه صورت است؟

تجویز بعضی از دارو ها برای کاهش علائم ترک و کوتاه کردن مدت بروز این نشانه ها برای برخی از بیماران موثر است، به همین علت افرادی که به ترک مبادرت می کنند باید از نظر پزشک و روانپزشک معاینه شوند و یک برنامه مشخص و اختصاصی برای ترک داشته باشند و وضعیت آن ها در طول دوره ترک و بعد از آن مورد ارزیابی قرار بگیرد. 

تاثیر مصرف تریاک بر مغز

تریاک باعث تضعیف مغز می شود و با کاهش جریان خون در نواحی خاصی از مغز فعالیت های آن را کند می کند، این عملکرد می تواند سبب کاهش هوشیاری، اغماء و حتی مرگ شود. مغز به صورت طبیعی برای مواجهه با درد و استرس ماده ای به نام اندورفین ترشح می کند که با پر کردن فواصل بین سلول های عصبی، مانع از مخابره پیام درد می شود و به این ترتیب فرد احساس درد کمتری خواهد داشت.

ترک اعتیاد در میناب

مواد افیونی با مکانیسمی شبیه به اندورفین احساس لذت خاصی در فرد ایجاد می کنند. هنگامی که شخص به صورت مداوم و طولانی این مواد را مصرف نماید؛ دچار اعتیاد می شود، چون مغز به وجود دائمی مواد مخدر عادت کرده است و آن را جایگزین اندورفین طبیعی نموده است.

وقتی تریاک به سلول های مغز نرسد، فرد درد شدیدی را در بدن خود احساس خواهد کرد و برای رهایی از این احساس ناخوشایند، شروع به مصرف دائمی و افزایشی تریاک خواهد نمود. از جمله اثرات دیگر تریاک بر مغز لخته شدن خون در مغز و خطر سکته مغزی نیز می باشد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟