علائم اعتیاد به هروئین 07642228010 - کلینیک ترک اعتیاد در میناب

علائم اعتیاد به هروئین 07642228010 - کلینیک ترک اعتیاد در میناب

1402/1/9 127 0

علائم اعتیاد به هروئین 07642228010 - کلینیک ترک اعتیاد در میناب

پنیر یکی دیگر از نام های هروئین است، در ابتدا هرویین برای درمان بیماری های بدخیم و ترک اعتیاد از ماده مخدر مورفین تهیه شد؛ اما خیلی زود مشخص شد که این ماده مخدر از همه مواد مخدر دیگر اعتیاد آورتر است و عوارض شدیدتری دارد.

علائم اعتیاد به هروئین 

نام های دیگر هروئین چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

پنیر یکی دیگر از نام های هروئین است، در ابتدا هرویین برای درمان بیماری های بدخیم و ترک اعتیاد از ماده مخدر مورفین تهیه شد؛ اما خیلی زود مشخص شد که این ماده مخدر از همه مواد مخدر دیگر اعتیاد آورتر است و عوارض شدیدتری دارد.

هروئین بیشتر به صورت پودر یا قرص تهیه می شود و چون نوعی آرامش دهنده و مسکن بسیار قوی است، افراد مصرف آن را برای درمان دردها و یا رهایی از فکر و خیال موثر می پندارند، در صورتی که ثابت شده 21 روز مصرف مداوم آن می تواند باعث اعتیاد بسیار شدید شود.

مواد مخدر هروئین

هرویین یا پنیر ترکیباتی از آنتی هیستامین و دیفن هیدرامین است و چون ظاهر آن شبیه به نوعی پنیر ایتالیایی است، پنیر نیز نامیده می شود.

بیشتر هروئین جهان در آسیا و آمریکای لاتین که کشت خشخاش انجام می شود، تولید می شود. مرفین در آزمایشگاه‌های نزدیک این مزارع از صمغ تریاک استخراج می‌شود و در آزمایشگاه‌های درون یا مجاور کشور تولیدکننده به هروئین تبدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: علائم اعتیاد به تریاک 

این ماده مخدر به صورت پودر سفید و زرد یا یک ماده چسبناک به رنگ های قهوه ای تولید می شود. برخی از انواع هروئین به صورت پودر گچ است و بعضی شبیه قیر سیاه و سفت هستند.

هروئین در شکل خالص به صورتی پودر بلوری سفید و تلخ‌مزه‌ای است که در آب حل می‌شود. ماده مخدر هرویین وقتی گرم شود نرم و چسبناک خواهد شد و شبیه به قیر گرم می شود. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

هروئین خیابانی ممکن است به شکل پودری سفید، یک ماده قهوه‌ای‌ دانه‌دانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوه‌ای تیره به دست مصرف کننده برسد. خلوص هروئین خیابانی از بسته‌ای به بسته‌ای دیگر از دو تا ۹۸ درصد متفاوت خواهد بود.

افزودنی‌هایی مانند شکر، نشاسته یا شیر خشک برای افزایش وزن جنس هنگام خرده‌فروشی استفاده می شود و امکان اضافه کردن سایر داروها برای افزایش اثرات هروئین وجود دارد. 

هرویین یک ماده مخدر بی بو است، البته پس از سوختن ممکن است بوی تلخی متصاعد شود.

علائم مصرف هرویین 

مصرف هر ماده مخدری با توجه به ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آن علایم متفاوتی دارد، علائم مصرف هروئین را می توان احساس تشنگی بیش از اندازه، احساس سرخوشی و شادی غیر معمول، سستی، خواب آلودگی و گرسنگی مداوم، رخوت، خشونت در رفتار و گفتار، دم دمی مزاجی برشمرد.

بیشتر بخوانید: روش صحیح درمان اعتیاد هروئین، به چه صورت است؟

وجود برخی وسایل مصرف هروئین در محیط زندگی فرد نیز می تواند نشانه ای از مصرف این ماده مخدر باشد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

آبلیمو

پودر جوهر لیمو

تکه های باریک مقوای نیم سوخته

بسته های کوچک بادکنکی هروئین

اسکناس لوله شده برای مصرف استنشاقی

تکه های کوچک زرورق سوخته یا دستمال کاغذی

نوار لاستیکی برای بستن رگ ها

سرنگ مستعمل

کیسه های کوچک نایلونی با ته مانده هروئین

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

تشخیص مصرف هروئین 

متوقف شدن دردهای جسمانی

سرخوشی بیش از حد

رخوت و سنگینی

زخم‌های متعدد در بازوها و پاها

آبسه‌ها یا ورم‌های چرکی

مردمک‌های جمع شده

خارش شدید پوست

تهوع و استفراغ

تعریق زیاد

تکرر ادرار

خشکی دهان

تنفس کند

بیشتر بخوانید: روش صحیح درمان اعتیاد تریاک، به چه صورت است؟

عوارض مصرف هروئین 

افرادی که هروئین مصرف می کنند کم کم به دلیل وجود ترکیبات آنتی هیستامین و دیفن هیدرامین موجود در آن که نوعی مسکن و ضد آلرژی است، دچار خارش شدید در پوست بدن می شوند، گاهی این خارش به حدی می رسد که باعث زخم و خونریزی می شود.

هروئین به عنوان یک ماده مخدر زشت کننده و  ایجاد کننده زخم های عمیق نیز شناخته شده است. زخم هایی که به شدت پیش رونده هستند و درمان بسیار کندی دارند.

از عوارض دیگر هروئین در بدن می توان به یبوست، تیرگی لب هاو پوست، اختلال در قاعدگی، بی خوابی، اختلالات کبدی، کاهش مقاومت در برابر بیماری های عفونی، ورم مفاصل، عفونت ریه و اضمحلال رگها اشاره نمود.

تاثیر هروئین 

اثرات هروئین بدون در نظر گفتن طریقه مصرف آن، بسته به میزان مصرف، به طور معمول سه تا پنج ساعت طول می‌کشد. افرادی که به هروئین اعتیاد دارند، باید هر شش تا ۱۲ ساعت هروئین مصرف کنند، تا از بروز نشانه‌های ترک جلوگیری نمایند. علائم اولیه شدید هستند و شامل آبریزش بینی، عطسه کردن، اسهال، استفراغ، بیقراری و اشتیاق مداوم برای هروئین می شود.

در هنگام ترک هروئین نیز راست‌شدن مو‌های پوست و حرکات غیرارادی پا رخ می‌دهد. علائم ترک هروئین در طول چند روز به اوج خواهد رسید و معمولا پس از پنج تا ۱۰ روز برطرف می‌شود. از دیگر علائم ترک می توان به بی خوابی، اضطراب و تمنای شدید دارو که شاید برای مدت بیشتری طول بکشد اشاره نمود.

بیشتر بخوانید: درمان اعتیاد به هروئین، چند روز طول می کشد؟

خطرات هروئین 

استفاده مداوم از هروئین به صورت تزریقی، استنشاقی یا دود کردن،  در طول دو تا سه هفته به وابستگی جسمی و روانی منجر خواهد شد. بعضی افراد گاهی مواقع، شاید آخرهفته‌ها، بدون اینکه دوز مصرفی‌شان افزایش یابد هروئین مصرف می‌کنند که این طریقه مصرف باعث وابستگی و اعتیاد نمی شود.

ترک اعتیاد در میناب

اما با مصرف مداوم هروئین، تحمل بدن نسبت به اثرات دارو زیاد می شود و هروئین بیشتر و بیشتری برای رسیدن به اثر مطلوب مورد نیاز خواهد بود، مصرف مداوم مقادیر بیشتر هروئین، نهایتا به وابستگی به این ماده مخدر ختم می‌شود.

زمانی که وابستگی به هروئین تثبیت شد، متوقف کردن مصرف آن بسیار مشکل است. گاهی افرادی که برای مدت طولانی از هروئین استفاده نموده اند، اظهار می کنند که دیگر از از این دارو لذتی نمی‌برند و تنها برای پیشگیری از علائم ترک و کنترل نیاز شدید برای دارو به مصرف هروئین ادامه می‌دهند. ممکن است نیاز به هروئین تا مدت‌ها پس از قطع مصرف باقی بماند، یا به مصرف دوباره هروئین منجر شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟