علائم رایج اوردوز شربت اپیوم 07642228010

علائم رایج اوردوز شربت اپیوم 07642228010

1401/11/4 1057 0

علائم رایج اوردوز شربت اپیوم 07642228010

شربت اپیوم یا تنتور تریاک نوعی ماده مخدر است و از تبدیل تریاک به محلول الکلی تریاک تهیه می شود.

علائم رایج اوردوز شربت اپیوم

شربت اپیوم چیست؟

شربت اپیوم یا تنتور تریاک نوعی ماده مخدر است و از تبدیل تریاک به محلول الکلی تریاک تهیه می شود. این ماده در دوران ویکتوریا یک نوشیدنی بسیار معروف بوده است. خاصیت تسکین درد شربت اپیوم باعث شد تا برای درمان انواع بیماری‌ها از سرماخوردگی تا بیماری‌های پیچیده نظیر ناراحتی قلبی استفاده شود.

شربت اپیوم

در آن دوران، شربت اپیون برای هر فرد در هر سن و جنسی در دسترس بود. پاراسلسوس اولین بار در طول دهه 1500 این دارو را آزمایش کرد. مزایای  شربت اپیوم باعث شد پاراسلوس واژه لاتین Laudare به معنی ستایش را برای نامگذاری آن برگزیند. اما پاراسلوس از تشخیص خاصیت اعتیادآوری آن غافل شد. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

علائم رایج اوردوز شربت اپیوم

شاید شربت اپیوم تسکین‌دهنده خوب و فوری برای بسیاری از ناراحتی‌ها باشد اما مصرف زیاد آن می‌تواند علائم حاد و کشنده ای ایجاد خواهد نمود که به معرفی مهمترین این علائم می پردازیم:

یبوست

مواد دارای تریاک با تاثیر بر گیرنده‌های خاص مواد مخدر در سیستم گوارشی، انواع حرکات لوله گوارش را مهار می‌کند، به همین دلیل این داروها در درمان اسهال موثرند. در نتیجه میزان زیاد شربت اپیوم می‌تواند باعث ایجاد مشکل در اجابت مزاج در مصرف‌کنندکان شود.

بیشتر بخوانید: روش سنتی ترک قرص متادون

نارسایی تنفسی

شربت اپیوم حاوی مقدار زیادی الکل به‌ویژه اتانول است و مصرف مقدار زیاد آن ممکن است موجب اختلال تنفسی شود و عملکرد سیستم تنفسی را با مشکل مواجه نماید. پس در  افرادی که دچاراختلالات تنفسی هستند، امکان دارد درابتدا مشکل تنفسی پیدا کنند و دهانه بینی آن‌ها گشاد شود و بعدها به سیانوز تبدیل شود.

تنگی مردمک چشم

شربت اپیوم، می‌تواند حتی در تاریکی نیز موجب تنگ شدن مردمک چشم یا عارضه تنگی مردمک شود. یکی از روش‌های ارزیابی علائم اوردوز شربت اپیوم بررسی مردمک چشم بیمار است.

سرخوشی

سرخوشی یا یوفوریا احساس شادی و نیروی جسمی زیاد است که به‌دلیل تحریک گیرنده‌های اپیوئید در مغز بوجود می آید. مواد اولیه فعال در شربت اپیوم مورفین است، این ماده باعث حس خوشی و شعف در مصرف‌کنندگان می‌شود. یکی از علل‌ اصلی رواج شربت اپیوم و اعتیاد بسیاری از افراد به آن در دوره ویکتوریا، سرخوشی ناشی از مصرف آن بود.

بیشتر بخوانید: نشانه‌های اعتیاد به شربت اپیوم

بی‌قراری

شربت اپیوم می‌تواند مصرف‌کننده را بسیار خوشحال و سرخوش می کند کند اما در عین حال می‌تواند تعادل شیمیایی مغز را مختل نماید. درحقیقت، مصرف‌کننده شربت اپیوم بلافاصله پس از احساس سرخوشی، دچار حس غم و اندوه عمیق و افسردگی می‌شود. درنتیجه افرادی که به شربت اپیوم معتاد می‌شوند نوسانات خلقی زیادی از خود بروز می‌دهند که باعث می شود دوباره از شربت استفاده کنند.

اپیوم در میناب

عوارض شربت تریاک یا اپیوم

مصرف کننده شربت اپیوم زمانی دچار عوارض می شود که با سوء مصرف این شربت به آن معتاد شده باشد یعنی به طور خودسرانه به عنوان مسکن یا ماده مخدر از آن استفاده شود. این شربت یک ماده مخدر و خطرناک به شمار می آید، پس عوارض بسیاری در بر خواهد داشت. این عوارض جسمانی و یا روانی است.

اثرات و عوارض مصرف این شربت برای طولانی مدت، خطرناک و جبران ناپذیر است و در استفاده از آن باید بسیار محتاط بود چون در بعضی شرایط، ترک شربت تریاک به آسانی امکان پذیر نخواهد بود. بعضی از عوارض مصرف شربت اپیوم را به اختصار شرح می دهیم:

مشکلات کلیوی

ایجاد مشکلات کلیوی از عوارض مصرف شربت اپیوم است. این شربت مخدر، برای کلیه ها اثرات مضری خواهد داشت و در نتیجه افراد با مشکلات کلیوی نظیر مشکلات دفع ادرار و یا مقدار ادرار روبرو می شوند و در اینصورت دفع ادرار به راحتی امکان پذیر نخواهد بود و یا میزان دفع ادرار طبیعی نسبت به گذشته با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: نشانه های ترک قرص متادون

خواب آلودگی شدید

شربت اپیوم دارای مورفین بسیاری است، درنتیجه خواب آلودگی می تواند از عوارض مصرف شربت اپیوم باشد. بیشتر موارد استفاده از این شربت به منظور تسکین درد و ایجاد احساس آرامش است. همچنین احساس کسالت و خستگی های مفرط در اثر مصرف این شربت ناشی می شود.

حساسیت و آلرژی

بسیاری از افراد با مصرف این شربت، دچار حساسیت های پوستی نظیر کهیر، خارش و التهابات پوستی شده اند، همچنین ممکن است زبان و یا دهان این افراد در اثر حساسیت دچار تورم، خارش و یا التهاب شود.

ضعف، بی حالی و سر درد

مورفین موجود در این شربت بدن فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و ایجاد ضعف، بی حالی و سر درد می کند. با مصرف شربت اپیوم بدن دچار خستگی، ضعف و بی حالی می شود. 

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف بوپرنورفین برای کمک به ترک اعتیاد

مشکلات تنفسی و گوارشی

مواد و ترکیبات موجود در این شربت برای ریه ها مضر است، در نتیجه فرد به انواع مشکلات تنفسی دچار شده و  تنفس فرد با سختی و مشکل مواجه خواهد شد. مشکلات گوارشی از دیگر عوارض شایع مصرف شربت های اپیوم است. دستگاه گوارش افراد با مصرف این شربت دچار مشکل خواهد شد و روده و معده فرد را درگیر می کند. معده درد، تهوع های مکرر، عدم هضم غذا، یبوست و … از مشکلات گوارشی ناشی از مصرف شربت اپیوم هستند.

آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

ایجاد اختلالات حواس و فکری

افراد با مصرف شربت تریاک به اختلالات حواس و فکری دچار می شوند، اپیوم دارای تریاک و مواد مخدر نظیر آن است که بر روی حواس افراد تاثیر می گذارد، ذهن افراد آشفته می شود و مانند گذشته نمی توانند بر روی کار و فعالیت خود تمرکز کنند. همچنین در موارد شدید مصرف، افراد دچار فراموشی خواهند شد و دیگر نمی توانند گذشته و خاطرات خود را به یاد بیاورند و یا این کار به سختی صورت می گیرد.

ترک اعتیاد در میناب

عوارض جانبی که معمولاً به مراقبت پزشکی نیاز ندارند اما بهتر است در صورت ادامه یا آزار دهنده بودن به پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی گزارش داده شود به این قرار است:

حالت تهوع

یبوست

ناراحتی معده

دهان خشک

خارش

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟