روش سنتی ترک قرص متادون 07642228010

روش سنتی ترک قرص متادون 07642228010

1401/11/3 259 0

روش سنتی ترک قرص متادون 07642228010

متادون یک ماده ی شیمیایی ست که با تغییر راه پاسخ مغز و سیستم عصبی به درد، علائم خماری را کاهش می دهد و تاثیرات شادی آور مخدرهایی مانند هروئین، مرفین و تریاک را قطع می‌کند.

روش سنتی ترک قرص متادون

متادون یک ماده ی شیمیایی ست که با تغییر راه پاسخ مغز و سیستم عصبی به درد، علائم خماری را کاهش می دهد و تاثیرات شادی آور مخدرهایی مانند هروئین، مرفین و تریاک را قطع می‌کند، به همین دلیل متادون از داروهای ترک اعتیاد به تریاک و هروئین به شمار می رود.

روش سنتی ترک قرص متادون

از متادون برای تسکین دردهای مزمن و شدید از جمله سرفه‌های تکراری و خشک نیز استفاده می شود، اما متادون اعتیاد آور نیز هست و به همین دلیل بسیاری از افرادی که به طور خودسرانه برای ترک اعتیاد از متادون استفاده می کنند بعد از مدتی به اعتیاد متادون گرفتار می شوند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

انواع روش‌های ترک متادون

مصرف بیش از اندازه و نادرست متادون اعتیادآور است، این دارو  برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود چون خاصیت ضد درد دارد. اما این درمان باید تحت نظر پزشک انجام شود. متادون با از بین بردن عوارض نشئه‌آور هروئين و کمک به ترک کوکائین، در ترک اعتیاد کاربرد دارد. برای درمان اعتیاد به متادون، ابتدا باید میزان و شکل مصرف شخص روشن شود. 

بیشتر بخوانید: نشانه‌های اعتیاد به شربت اپیوم

روش سنتی ترک متادون

روش سنتی ترک متادون به صورت تدریجی است. این روش معمولا ۵ الی ۷ هفته زمان نیاز دارد. در این روش فرد معتاد در ابتدا مصرف متادون را تا ۳۰ میلی گرم در روز کاهش می‌دهد و پس از آن مصرف را هر هفته به میزان ۵ میلی گرم کمتر می کند تا میزان مصرف را به ۲۰ میلی گرم برساند.

در مرحله بعد هر هفته میزان مصرف را به کم‌تر از ۵ میلی گرم را کاهش می دهد تا به صفر برسد. این روش از روش ترک ناگهانی موثرتر است اما ترک موثر متادون حتما باید زیر نظر مشاوران متخصص انجام گیرد؛ مشاوران مجرب تا زمانی که وسوسه مصرف به طور کامل از بین برود شخص متقاضی ترک را حمایت می کنند. روند ترک متادون از ۶ ماه تا ۱ سال زمان می طلبد.

بی خوابی ترک متادون چند روز است؟

مدت زمان اختلال خواب در این دوران به مواردی مانند میزان دوز مصرفی، مدت زمان مصرف، سن و شرایط جسمانی فرد معتاد بستگی دارد و می‌تواند از چند روز تا چند سال متفاوت باشد. به طور معمول یک هفته زمان نیاز است تا روال خواب فرد به حالت عادی بازگردد. در بسیاری از موارد این اختلال در خوابیدن تا 6 ماه الی یکسال به طول می انجامد.

متادون در میناب

دارو درمانی و کمک به سم زدایی متادون

برای انجام این روش باید به مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمود و درمان تحت نظر پزشک انجام گیرد. اگر اعتیا شدید باشد، پزشکان شخص متقاضی ترک را بستری می کنند و بنابه تشخیص، ابتدا دوز پایینی از قرص متادون تجویز می کنند تا عوارضی مانند بی‌خوابی و یا دردهای ناشی از مصرف دوز بالا، کمتر شود.

بیشتر بخوانید: نشانه های ترک قرص متادون 

در مرحله بعد، از سایر داروها استفاده می گیرند. پزشک در ابتدا میزان اعتیاد و مدت زمان مصرف متادون بررسی می‌کند و با توجه به وضعیت جسمانی و میزان سم‌های موجود در بدن‌ شخص، بوپرنورفین و کلونیدین تجویز می‌شود. مصرف خودسرانه این داروها باعث ایجاد درد و خماری بیشتر خواهد داشت. به همین دلیل این داروها حتما باید به تشخیص پزشک مصرف شوند.

پزشک در کنار داروهای کمکی، یک برنامه غذایی مخصوص ارائه می کند تا با کم کردن وابستگی ذهنی و جسمی، از میزان درد کم شود. هرگونه خود سری در درمان فواید این رژیم‌ها را از بین می‌برد و و عوارضی مانند برهم خوردن ساعت خواب و بی‌خوابی‌های مکرر، کاهش فشار خون، ضعف و از دست دادن قوای جسمی، سرگیجه و تهوع، اضطراب و بیقراری، خارش های شدید پوستی، ضعف در بینایی و اختلالات جنسی ایجاد می شود.

ترک اصولی متادون چند روز طول می‌کشد؟

متادون یک دارو است اما سوء مصرف آن باعث اعتیاد خواهد شد. این دارو اغلب برای درمان اعتیاد به بعضی مخدرهای دیگر استفاده می‌شود، اما اعتیاد به متادون نیز از عوارض تلاش ترک اعتیاد در منزل است. ترک اصولی متادون نیاز به طی یک دوره کامل زیر نظر پزشک و روانشناس ترک اعتیاد دارد. از جمله مواردی که بر مدت دوره ترک اعتیاد به متادون تاثیر گذار است برمی شمریم:

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف بوپرنورفین برای کمک به ترک اعتیاد

مدت اعتیاد به متادون

سابقه اعتیاد به مواد مخدر دیگر

بیماری‌های زمینه‌‌ای نظیر دیابت

به طور کلی ترک اصولی متادون به حدود ۲ تا ۳ هفته زمان نیاز دارد. البته این به معنی ترک اعتیاد نیست، بلکه پس از طی این دوره سم زدایی و جدایی از این ماده به طور کامل صورت گرفته است. این دوره اصلی‌ترین زمان‌های ترک اعتیاد است، چون انجام اشتباه این مرحله عوارض روحی، جسمی و روانی بسیاری به همراه خواهد داشت. عوارضی که کوچکترین بخش آن، افسردگی و اختلالات بی‌خوابی خواهد بود.

یکی دیگر از نکات مورد توجه ترک تدریجی است، ترک به صورت انفجاری و به سرعت مصرف متادون مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

درمان بی خوابی بعد از ترک متادون

درمان بی‌خوابی بعد از ترک اعتیاد یکی از بخش های مهم درمان و ترک است. به جز بی‌خوابی، علائم دیگری مانند خماری نیز پیش خواهد آمد که عوارض ناخوشایند جسمی ایجاد می‌کند و باعث لکه های پوستی می شود. برای درمان بی‌خوابی توصیه می شود فرد اضطراب را از خود دور کند و از محیط ها و افراد تنش‌زا دوری نماید.

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف بوپر زیر زبانی

ورزش در ترک اعتیاد بسیار موثر است. انجام پیاده‌روی و دویدن قبل از خواب و خوردن غذاهای سبک به خواب راحت و خارج شدن سموم از بدن‌ کمک می‌کند.

اگر بی‌خوابی با خماری و یا بدن درد همراه باشد استحمام پیش از خواب توصیه می شود. شخص باید سعی کند به خود به خود روحیه بدهد. در مواردی که بی‌خوابی باعث بروز تشنج و یا علائم دیگر شود، نیاز به مشورت با پزشک خواهد بود. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟