تاثیر مت آمفتامین بر بدن چگونه است؟ 07642228010🔱

تاثیر مت آمفتامین بر بدن چگونه است؟ 07642228010🔱

1402/5/19 122 0

تاثیر مت آمفتامین بر بدن چگونه است؟ 07642228010🔱

استفاده طولانی مدت شیشه می تواند به طرق مختلف روی چهره و بدن و همچنین ذهن آسیب برساند.

تاثیر مت آمفتامین بر بدن چگونه است؟

استفاده طولانی مدت شیشه می تواند به طرق مختلف روی چهره و بدن و همچنین ذهن آسیب برساند. شیشه مانند یک بمب ساعتی است که می تواند زندگی فرد را از تمامی ابعاد منفجر کند.

آمفتامین

تأثیر شیشه با سیستم ایمنی 

استفاده از شیشه دفاع بدن را در برابر میکروب ها ضعیف می کند. احتمال عفونت از عوامل بیماری زا مانند ویروس کرونا افزایش می یابد. شیشه نیز می تواند بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت B ,C را بدتر کند. تزریق شیشه، نیز شانس ابتلاء به این بیماری ها را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: آمفتامین در پزشکی برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

تأثیر شیشه بر روی مغز 

شیشه یا مت آمفتامین محرکی است که به سرعت دوپامین را افزایش می دهد، دوپامین: ماده شیمیایی مغز که باعث احساس لذت و انگیزه می شود. دوپامین همچنین سبب افزایش مهارت حل مسئله و حافظه می باشد. افزایش سریع دوپامین می تواند منجر به حس سرخوشی موقت شود.

اما مقادیر زیاد دوپامینی که به طور نامنظم تولید می شود، عملکرد مغز را تغییر داده و منجر به وابستگی و اعتیاد مواد مخدر و محرک می شود. علاوه بر این، واکنش هایی که به دلیل متابولیسم های زیاد دوپامین ترشح می شود، می تواند منجر به احساس تحریک پذیری و افسردگی شود. با گذشت زمان؛ استفاده طولانی مدت شیشه می تواند به سلول هایی که دوپامین و سروتونین تولید می کنند، آسیب وارد کند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

تأثیر شیشه بر کلیه ها 

استفاده مداوم از شیشه می تواند منجر به آسیب به کلیه ها شود که می تواند نتیجه ناتوانی بدن در تجزیه و دفع سموم موجود در شیشه باشد.

تاثیر مصرف شیشه بر دندان

استفاده از شیشه باعث پوسیدگی سریع دندان و بیماری لثه می شود. صدماتی که به دلیل عوارض شیشه روی دندان ایجاد می شود آنقدر گسترده است که بیماری “meth mouth” به یک اختصار رایج برای این پوسیدگی ناشی از شیشه تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: افسردگی بعد از ترک شیشه

علائم “meth mouth” بر عوارض مصرف شیشه شامل:

مشکل در غذا خوردن

سردرد

فک درد

پوسیدگی شدید دندان

خشکی دهان و کمبود بزاق

کاهش باکتری های ایجاد کننده حفره 

می تواند توانایی بدن برای رفع

ترک خوردگی دندان

از دست دادن دندان

ساییدن اجباری دندان ها

آسیب شدید لثه

درمان “meth mouth” ناشی از عوارض مصرف شیشه در موارد شدید جراحی زیبایی است.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

تاثیر مصرف شیشه روی ماهیچه ها

مصرف طولانی مدت شیشه، می تواند منجر به اثرات نامطلوبی روی اسکلت عضلانی بدن شود که این اثرات به صورت خفیف تا خطرناک صورت می گیرد.

اثرات خفیف شیشه روی عضلات، افزایش رفلکس های تاندون عمقی یا رفلکس کششی عضلانی که واکنش غیر ارادی عضله به کشش غیر فعال توسط ضربه به تاندون می باشد.

بیشتر بخوانید: اشکال مختلف آمفتامین

اثرات شدید مصرف شیشه روی عضلات شامل

میوکلونوس عمومی؛پرش عضلانی یا پرش یا حرکات سریع غیر ارادی عضله مانند سکسکه، انقباض و لرزش عضلانی، حرکات تکراری عضلات و رابدومیولیز یا تخریب سریع بافت عضلانی با انتشار سمی بالقوه محتویات سلول های آسیب دیده در جریان خون که منجر به درد عضلانی گسترده و نارسایی غیر قابل برگشت کلیه می شود.

تأثیر شیشه بر قلب 

بیماری قلبی دومین علت مرگ و میر مصرف کنندگان شیشه است. مصرف کنندگان شیشه، شواهدی از بیماری های قلبی را با شدت بیشتر و در سنین جوان تر از حد معمول نشان می دهند.

عوارض مصرف شیشه بر قلب:

افزایش فشار خون 

انقباض رگ های خونی 

افزایش ضربان قلب 

تضعیف ماهیچه های قلب 

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: عوارض مصرف آمفتامین ها

تاثیر شیشه بر سیستم تنفسی

سوءمصرف شیشه اثرات مختلفی بر روی ریه ها و سیستم تنفسی دارد.

مصرف سیگار به صورت استنشاق از بینی یا کشیدنی، سبب سرفه خونی به دلیل خونریزی در کیسه های هوایی ریه ها می شود.

عوارض مصرف شیشه با افزایش فشار خون ریوی به دلیل تخریب عروق خونی کوچک ریوی و ادم ریوی همراه است.

اثرات محرک شیشه منجر به تنفس سریع می شود که می تواند بالقوه سبب سبکی سر و غش شود.

خروپف به دلیل مصرف شیشه می تواند منجر به سرفه شدید و آسیب های تنفسی مانند وجود هوا در فضای بین دیواره قفسه سینه شود.

زمانی که شیشه استنشاق می شود، ناخالصی های آن می تواند در ریه رسوب کند و منجر به بیماری های متعدد ریوی شود.

اثر شیشه روی چشم

عوارض شیشه بر چشم شامل:

گشادن شدن چشم

استفاده از شیشه باعث گشاد شدن چشم ها می شود، بنابراین مردمک ها بزرگتر از حد طبیعی به نظر می رسند. گشاد شدن مردمک ها معمولا نتیجه افزایش چشمگیر شیشه در سیستم عصبی مرکزی است.

بیشتر بخوانید: عوارض ترک آمفتامین

اختلال بینایی

اثرات طولانی مدت شیشه می تواند باعث اختلال بینایی شود  که دید فرد می تواند کم شود یا به شدت مختل شود تا جایی که برای مدتی قادر به دیدن نباشد.

حرکت سریع چشم

یکی دیگر از نشانه های آشکار عوارض مصرف شیشه، حرکت سریع چشم است. شیشه می تواند باعث حرکت سریع چشم ها به جلو و عقب شود، به این معنی که فردی که از شیشه استفاده می کند نمی تواند به خوبی تمرکز داشته باشد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

عوارض شیشه روی کبد و دستگاه گوارش

مصرف کنندگان شیشه گاهی اوقات از سوزن برای تزریق دارو استفاده می کنند و همچنین ممکن است به دلیل هزینه و مشکل در تهیه سوزن های جدید؛ هر باز از سوزن های مشترک استفاده کنند. این کار به راحتی می تواند منجر به انتقال بیماری از راه خون گردد که هپاتیت B و C دو بیماری شایع قابل انتقال هستند.

هپاتیت یا التهاب کبد می تواند در طول زمان باعث آسیب تدریجی شود و ممکن است منجر به زردی، خونریزی و آسیب سیستم عصبی گردد. انقباض عروق خونی ناشی از عوارض مصرف شیشه نیز می تواند جریان خون به روده را قطع کند و به طور بالقوه منجر به مرگ بافت روده شود. همچنین می تواند باعث سوراخ شدن دیواره روده و پریتونیت شود، عفونت بالقوه کشنده حفره شکمی که می تواند منجر به شوک سپتیک شود.

تاثیر مصرف شیشه بر پوست و صورت

استفاده از شیشه می تواند باعث خارش شدید شود که در نتیجه پوست مستعد زخم می شود. زخم های صورت یکی از عوارض جانبی قابل مشاهده استفاده از شیشه است. زخم صورت به این دلیل رخ می دهد که شیشه باعث می شود فرد پوست صورت خود را بیش از حد بخاراند، اما زخم صورت به دلیل اثرات شیمیایی شیشه نیز بوجود می آید. زخم ها هفته ها یا ماه ها طول می کشد تا بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: ترک هروئین چقدر طول میکشد؟ 

پیری زودرس به دلیل مصرف شیشه

پیری زودرس پوست می تواند در نتیجه آکنه شدید و از دست خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد شود. این عوامل و همچنین زخم های صورت می تواند به طور کلی ظاهر فرد را ناسالم و پیر نشان دهد.

ترک اعتیاد در میناب

تاثیر شیشه روی وزن و لاغری

شیشه یک محرک قوی و سرکوب کننده اشتهاست و در طول تاریخ؛ تولید این ماده خطرناک به عنوان یک قرص لاغری شناخته شده است. مصرف کنندگان شیشه با کاهش شدید اشتها مواجه می شود و اغلب از خوردن منظم مواد غذایی غفلت می کنند و به طور بالقوه روزهایی را بدون خوردن غذا می گذرانند. چونشیشه متابولیسم بدن را تسریع می کند، این امر می تواند منجر به کاهش وزن سریع شود که مصرف کنندگان بسیار سریع لاغر می شوند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟