اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد به گل 07642228010

اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد به گل 07642228010

1402/3/21 145 0

اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد به گل 07642228010

اعتیاد یک بلای خانمان سوز است و باید هر چه زودتر، برای ترک آن اقدام نمود و شخص معتاد را هر چه سریع تر درمان کرد.

اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد به گل

اعتیاد یک بلای خانمان سوز است و باید هر چه زودتر، برای ترک آن اقدام نمود و شخص معتاد را هر چه سریع تر درمان کرد. روش های سنتی ترک اعتیاد منسوخ شده و روش های جدیدی ابداع شده اند؛ این روش ها اجباری و تحت شرایط سخت صورت نمی گیرد و به بیمار کمک می کند تا با درد و رنج کمتر، اعتیاد خود را ترک کند. برای ترک اعتیاد و انتخاب روش درست آن، مشاوره ترک اعتیاد لازم و ضروری است.

ماده مخدر  گل

مشاوره ترک اعتیاد چیست؟

مشاوره ترک اعتیاد؛ جزو خدمات مرتبط با سلامت روان است که به افراد کمک می‌کند تا بهترین روش برای درمان اعتیاد را انتخاب نموده و از محدودیت‌ها و توانمندی‌های خود در این مسیر آگاه شوند. مشاوران به شخص معتاد کمک می‌کنند تا در مورد روش‌های نوین ترک اعتیاد اطلاعات بیشتری کسب نماید و متناسب با نیازهای خود روش متناسب با شرایطش را برگزیند.

گاهی مواقع روشی که برای دیگران بهترین گزینه است برای شما کارآیی چندانی نخواهد داشت، در نتیجه باید شرایط و نیازهای خود را در نظر بگیرید و روشی که پاسخگوی نیازها و مشکلات خاص شما باشد را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد به شیشه

اهمیت مشاوره ترک اعتیاد

در زمینه درمان اعتیاد ؛ پیشرفت های زیادی صورت گرفته، اما هنوز بسیاری از افراد از روش‌های نوین ترک اطلاعی ندارند و از همان روش‌های منسوخ شده و قدیمی استفاده می‌کنند. بستن فرد به تخت، قطع کردن ناگهانی مواد و یا بردن بیمار به کمپ‌های غیر استاندارد، از جمله روش های قدیمی است که معمولا در بلندمدت جواب نمی‌دهد و باعث بازگشت مجدد فرد به سمت اعتیاد می‌شود.

در واقع در این روش‌ها، ریشه‌های اعتیاد که اغلب مسائل روانی است نادیده گرفته می شود و فرد در دوران ترک، تحت فشارهای روحی بسیار زیادی قرار می‌گیرد. این فشارها در نهایت آسیب پذیری او را در برابر سوءمصرف مواد افزایش داده و منجر به پیچیده تر شدن مشکل می شود، به همین دلیل اکیدا توصیه می شود، در ابتدا از یک متخصص در زمینه اعتیاد مشورت بگیرید و از انجام راهکارهای غیرمنطقی و آسیب رسان خودداری کنید.

خدمات مشاوره ترک اعتیاد

برای اینکه شخص وابسته به مواد مخدر بتواند در مسیر ترک قدم بردارد، پیش از هر چیز لازم است عواملی که منجر به گرایش او به مواد شده‌ را بشناسد. تا زمانی که این عوامل شناخته نشود، شخص نمی‌تواند تاثیر آن‌ها را در زندگی خود از بین ببرد و ترک را با موفقیت انجام دهد و با انجام کارهایی مانند سم زدایی، امکان اعتیاد مجدد وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اهمیت مشاوره در ترک اعتیاد به تریاک

مشاوران ترک اعتیاد کمک می‌کنند تا این عوامل شناسایی شود و فاکتورهای موثر در شروع اعتیاد را روشن می کنند. به طور کلی، عوامل شروع کننده اعتیاد به دو گروه درونی و بیرونی تقسیم می‌شوند. عوامل بیرونی  مسائلی مانند فقر، همنشینی با دوستان مصرف کننده یا دسترسی زیاد به مواد مخدر می باشد. در مقابل عوامل درونی مسائلی مثل افسردگی، کمبود اعتماد به نفس، فوران خشم و سایر موضوعات این چنینی، باعث می‌شوند برای کاهش احساسات ناخوشایند، شخص به مواد پناه ببرد.  

ترک اعتیاد در میناب

ارائه مصاحبه انگیزشی جلسه مشاوره ترک اعتیاد

در بسیاری از موارد ممکن است شخص اصلا انگیزه‌ای برای ترک نداشته باشد و تنها به اصرارخانواده یا اطرافیان اقدام به ترک نماید. این مسئله معمولا بزرگ ترین علتی است که می‌تواند به شکست درمان منجر شود. در این شرایط مشاوران انگیزشی به بیمار کمک می‌کنند تا بتواند آزادانه، شرایط موجود را درک کند و با جنبه‌های متعارض وجود خود آشنا شود.

بیمارانی که از نظر روانی دچار ناهمخوانی‌های ذهنی هستند دچار تردیدند، بخشی از آن‌ها میل به تغییر دارد، اما بخشی دیگر می خواهد همچنان به مصرف ادامه دهد. آشکارسازی این ناهمخوانی‌ها و تلاش برای حل تعارض‌ها در مصاحبه انگیزشی، باعث می‌شود که فرد بتواند خودش برای ترک تصمیم بگیرد و از درون برای بهبودی احساس نیاز کند و در صورت دریافت درمان، بهبودی موفقیت آمیزتری نیز به دست خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: انواع روش های مصرف شیشه

آشنایی با انواع روش‌های ترک اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد می‌توان با انواع روش‌های به روز و علمی برای درمان اعتیاد آشنا شد و مزایا و محدودیت‌های هریک از آن‌ها را دانست. برای مثال افراد زیادی، از ترس دردهای جسمانی ناشی از قطع مواد، اقدام به ترک نمی‌کنند و از ترک می ترسند. در این شرایط مشاوران ترک اعتیاد، شخص را با روش‌های دارو درمانی که علائم ترک را کاهش می‌دهند آشنا نموده و در مورد نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات درستی به شخص بدهند.

بعضی اوقات، با وجود سم زدایی باز هم احساس وسوسه شدیدی در شخص وجود دارد، در این شرایط مشاور، شخص با گروه‌های خودیاری و روش‌های روان درمانی و فردی مثل درمان شناختی رفتاری آشنا می‌کند. در این روش‌ها اصول خود مراقبتی آموزش داده می شود و می توان از عود مجدد اعتیاد پیشگیری کرد.

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد یا مشاوره حضوری؟

مشاوره ترک اعتیاد مانند هر مشاوره دیگری، به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری امکان پذیر است. متاسفانه افراد نسبت به کمپ ترک اعتیاد و مشاوره حضوری احساس خوبی ندارند و در مقابل مراجعه به مراکز مشاوره مقاومت می کنند.

بیشتر بخوانید: انواع روش های مصرف تریاک

همچنین گاهی اوقات، فرد بعد از مراجعه، مشکلات و مسائل خود را پنهان می کند و اکثر آنها را بیان نمی کند؛ در این موارد، مشاوره تلفنی و آنلاین ترک اعتیاد مفید خواهد بود؛ زیرا افراد می توانند به صورت ناشناس با مشاور خود در ارتباط باشند و حرف ها و مشکلاتشان را مطرح نمایند.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

مشاوره آنلاین یا تلفنی در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است و در هزینه رفت و آمد و زمان، صرفه جویی می شود. از دیگر مزیت های مشاوره غیر حضوری این است که در بسیاری از روستاها و شهرهای کشور، مرکز مشاوره ترک اعتیاد وجود ندارد و فرد معتاد بدون هزینه سفر، به راحتی می تواند یکی از بهترین مشاوران کشور را انتخاب و با او تماس داشته باشد.

در این تماس، فرد معتاد می تواند تمام مشکلات خود را بدون خجالت و ترس، بدون این که حریم خصوصی فرد تهدید شود، بیان کند.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟