علائم ترک مورفین | 07642228010

علائم ترک مورفین | 07642228010

1402/7/3 125 0

علائم ترک مورفین | 07642228010

مورفین از ابتدا به عنوان یک مسکن مورد استفاده قرار گرفته است. زمانی که سوزن زیرپوستی اختراع شد، مورفین تزریقی، مورد استفاده بیشتری داشت.

علائم ترک مورفین

موارد مصرف مورفین 

مورفین از ابتدا به عنوان یک مسکن مورد استفاده قرار گرفته است. زمانی که سوزن زیرپوستی اختراع شد، مورفین تزریقی، مورد استفاده بیشتری داشت. امروزه از مورفین به عنوان یک داروی مسکن برای دردهای متوسط تا شدید استفاده می شود. این دارو به صورت قرص، کپسول، پودرهای محلول برای تزریق و به شکل شربت مایع عرضه می شود.

مورفین

 DEA ایالات متحده این دارو را به عنوان مواد مخدر جدول II طبقه بندی کرده است؛ اما بعضی، از این دارو به صورت تفریحی برای اثرات سرخوشی آن استفاده می کنند. تقریباً سه چهارم کل مورفین، برای استفاده در صنعت مواد افیونی مصنوعی دارویی، در تولید داروهایی مانند اکسی کدون، اکسی کانتین و داروهای مخدر مصنوعی مشابه که دارای مجوز FDA در ایالات متحده برای استفاده هستند، وارد می شود.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به هروئین

خشخاش در بسیاری از کشورها از جمله ژاپن، ترکیه، یوگسلاوی، هندوچین، افغانستان و یونان تولید می شود تا از آن مورفین و سایر آلکالوئیدهای تریاک ساخته شود.

نام های جایگزین مورفین

افراد برای جلوگیری از کشف یا سوء ظن، برای مواد مخدر از کلمات رمزی یا عامیانه استفاده می کنند؛ به ویژه در جایی که به طور غیرقانونی خرید و فروش می شود. نام های تجاری محصولات دارویی مورفین، عبارتند از:

MSIR، AVINza، Kadian، Roxanol-T، Roxanol، MS Contin، Kadian ER، Oramorph، Morphine Sulfate، Morphabond

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

ترک مورفین 

ترک مورفین بدون آمادگی، راهنمایی دقیق و کمک دشوار است. مورفین یک داروی ضد درد قوی مخدر است که برای درمان دردهای خفیف، متوسط و شدید استفاده می شود. این دارو باعث ایجاد احساس آرامش و سرخوشی زیادی در فرد می شود و پتانسیل سوء استفاده را دارد. همچنین برای کسانی که از آن سوء استفاده نمی کنند، اما طبق دستور مصرف می کنند، ایجاد عادت خواهد نمود.

افرادی که سابقه مصرف مواد مخدر یا اعتیاد داشته اند، گاهی در دام اعتیاد به مورفین گرفتار می شوند. غلبه بر چنین اعتیادی، به تنهایی چالش برانگیز است. توصیه می شود ترک مورفین به کمک یک مرکز درمانی در آن یک برنامه درمانی جامع اجرا می شود انجام شود.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به مواد مخدر 

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد. آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

عوامل خاصی مانند دوز، مدت زمان مصرف، دفعات مصرف دارو، سلامت عمومی فرد، برخی عوامل ژنتیکی و میزان متابولیسم مشخص می کند که ترک مورفین چقدر می تواند شدید باشد. هر چه مدت طولانی‌تری از مورفین استفاده شود، ترک‌ شدیدتر خواهد بود و  انتظار می رود مدت بیشتری طول بکشد.

مراحل ترک مورفین از نظر جدول زمانی 

سرعتی که فرد موفق به ترک مورفین می شود، بسته به عوامل مختلف از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، ممکن است شخص، پس از چهار تا شش ساعت پس از آخرین دوز، احساس علائم آنفولانزا را داشته باشد. شدیدترین علائم ترک معمولاً بین روزهای دوم و سوم رخ می دهد و بیشتر افراد در عرض یک یا دو هفته بدون علامت هستند.

کلینیک ترک اعتیاد در میناب

جدول زمانی کلی ترک مورفین 

۴ تا ۶ ساعت پس از دریافت آخرین دوز

در عرض سه تا پنج ساعت پس از مصرف آخرین دوز مورفین، امکان ظاهر شدن علائم ترک وجود دارد. بدن شروع به هوس کردن دوز دیگر می کند و ممکن است فرد علائمی شبیه آنفولانزا مانند تعریق، بدن درد، آبریزش بینی و حالت تهوع خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به گل

روز های اول تا سوم ترک

علائم ترک، معمولا در روزهای دوم و سوم به اوج می رسد. این ناخوشایندترین بازه زمانی برای فرد است که علائمی مانند اضطراب، بی خوابی، ضربان قلب سریع، هوس، اسهال و تحریک پذیری را تجربه می کند.

روز های چهارم تا هفتم ترک

روز چهارم، بسیاری از علائم ترک کندتر یا شدیدتر می شوند. ممکن است هنوز احساس ابتلا به آنفولانزا وجود داشته باشد، اما هر روز باید کمی احساس بهبودی وجود داشته باشد. علائم گوارشی به احتمال زیاد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و هوس ها به آن شدت نخواهد بود.

بعد از هفته اول

علائم ترک فیزیکی احتمالاً بعد از هفته اول از بین می روند، اما ممکن است علائم روانشناختی مانند هوس های گاه به گاه، اضطراب یا افسردگی برای چند هفته دیگر وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به شیشه

سم زدایی

سم زدایی از یک داروی اعتیادآور مانند مورفین به این دلیل اهمیت دارد که به بدن زمان می دهد تا از وجود سموم مرتبط با دارو خلاصی یابد. با سم زدایی؛ بدن به مرور زمان دارو را پاکسازی می‌کند و اعتیاد فیزیکی را از بین می‌برد. اگر سم زدایی مورفین به درستی انجام شود و ترجیحاً تحت مراقبت های پزشکی یک تیم درمان اعتیاد باشد، بیمار می تواند علائم ترک را پشت سر بگذارد و از وابستگی به دارو رهایی شود.

طبق نظر متخصصان، هیچ کس نباید سعی کند مصرف مورفین یا هر ماده افیونی را یکدفعه متوقف کند. قطع ناگهانی دارو می تواند بدن را دچار شوک نماید که بسیار خطرناک است، همچنین می تواند بارها و بارها باعث عود مجدد در فرد شود.

مرحله پس از سم زدایی 

سم زدایی اولین گام درمان مداوم برای اعتیاد به مورفین است. سم زدایی پزشکی برای کمک به درمان علائم ترک، در حالی که بدن خود را از شر دارو خلاص می کند مفید است. بسیاری از مراکز سم‌زدایی و درمان از داروهای ترک اعتیاد برای کمک به کاهش روند ترک مورفین استفاده می‌کنند. این داروها عبارتند از بوپرنورفین، متادون و نالترکسون.

بیشتر بخوانید: خطرات اعتیاد به تریاک

همچنین، یک برنامه یا استراتژی کاهش‌یافته ایجاد می‌شود که به کمک آن دوز دارو به آرامی کاهش می‌یابد تا بدن به روشی قابل کنترل‌تر بتواند سم‌زدایی کند. اساساً، مصرف مورفین کاهش می یابد و مورفین با یک دارو جایگزین می شود تا روند ترک را آسان تر کند. در نهایت، داروی نگهدارنده نیز حذف می شود.

ترک اعتیاد در میناب

توصیه می شود همراه با دارو، درمان حرفه ای برای مقابله با هوس های طولانی مدت و هر گونه بیماری روانی که ممکن است پیش بیاید، مانند اضطراب یا افسردگی انجام گیرد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

برخی از این گزینه های درمانی، عبارتند از:

درمان سرپایی: بیمار در خانه درمان می شود، با این تفاوت که برای تعداد جلسات مشخصی در هفته در مرکز درمان حاضر می شود که از سه تا هشت جلسه در هفته متغیر خواهد بود. با گذشت زمان، با بهبودی شخص، تعداد جلسات کاهش خواهد یافت.

درمان بستری: بیمار در طول مدت درمان ترک اعتیاد در مرکز درمانی بستری می شود. معمولا، بازه زمانی بین ۳۰ تا ۶۰ روز است، اما اگر بیمار بخواهد یا نیاز داشته باشد، این زمان قابل تمدید است.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟