اپیوم در بندرعباس 07642228010 - ترک اعتیاد در میناب

اپیوم در بندرعباس 07642228010 - ترک اعتیاد در میناب

1401/11/24 441 0

اپیوم در بندرعباس 07642228010 - ترک اعتیاد در میناب

اپیوم که با نام های تنتور افیون یا مخلوط افیون نیز معروف است از ترکیب تریاک، الکل و آب ساخته شده و به اشتباه در میان مردم به عنوان یک داروی گیاهی ترک اعتیاد شناخته می شود،

اپیوم در بندرعباس

شربت اپیوم چیست ؟

اپیوم که با نام های تنتور افیون یا مخلوط افیون نیز معروف است از ترکیب تریاک، الکل و آب ساخته شده و به اشتباه در میان مردم به عنوان یک داروی گیاهی ترک اعتیاد شناخته می شود، اما به دلیل بالا بودن غلظت مرفین، یک ماده مخدر به حساب می آید و مصرف آن می تواند باعث اعتیاد و وابستگی مصرف کننده به این شربت شود.

اپیوم در بندرعباس

دلایل مصرف شربت اپیوم 

این دارو به دلیل دارا بودن تمام آلکالوئیدهای مرفین، کدئین و تریاک حالت سرخوشی به مصرف کننده می دهد و از این نظر یک داروی مسکن به حساب می آید و بنا بر تشخیص پزشک برای رفع درد و در بعضی موارد درمان اسهال در بزرگسالان نیز تجویز می شود.

بیشتر بخوانید: مصرف صحیح قرص ب 2

اما بعضی افراد که به مواد اعتیاد آور دیگر مانند تریاک یا هروئین اعتیاد دارند برای ترک ماده مخدر قبلی، خودسرانه و بدون تجویز پزشک اقدام به مصرف این شربت نموده و پس از مدتی به دلیل مصرف نامنظم و بی رویه آن دچار سوء مصرف خواهند شد. این دسته از افراد با این روش اشتباه، یک ماده مخدر را با ماده مخدر دیگری جایگزین نموده اند که عوارض جسمی جبران ناپذیری به همراه دارد.

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

در مواردی نیز برخی افراد برای تسکین درد، خودسرانه و بدون تجویز پزشک از این شربت استفاده نموده و پس از مصرف طولانی مدت دچار سوء مصرف می شوند و درنتیجه دچار اعتیاد به مصرف به این شربت خواهند شد.

علائم سوء مصرف شربت اپیوم 

اگر فردی دچار سوء مصرف شربت تریاک شده باشد، پس از مدتی بدون مصرف این شربت نمی تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد و برای تهیه این شربت به هر اقدامی دست خواهد زد. اگر فرد پس از مصرف نکردن این شربت دچار تشویش ذهنی، بی قراری، عدم تمرکز، بدن درد و خماری شود یعنی فرد به شربت اپیوم اعتیاد پیدا کرده و باید برای ترک شربت اپیوم اقدام نماید.

ولی برای هرگونه تشخیص به اعتیاد لازم است به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه شود تا با انجام آزمایشهای مختلف و بررسی روان پزشک متخصص ترک اعتیاد میزان اعتیاد بررسی شود و روند درمان آغاز گردد. کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب می باشد. این مرکز با کادری متخصص، با تجربه و کارآمد و محیطی کاملا تخصصی، آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

بیشتر بخوانید: مسمومیت با داروی بوپرنورفین

مقدار مصرف روزانه شربت تریاک 

مدت زمان ترک شربت تریاک (اپیوم)، به مقدار مصرفی این شربت بستگی دارد. هر چقدر از این شربت بیشتر استفاده شده باشد، مدت زمان بیشتری برای ترک آن نیاز است. با مصرف زیاد این شربت، بدن و مغز به آن معتاد شده و موارد مختلفی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اپیوم

میزان آسیب های جسمی و روانی وارد شده 

مورد بعدی برای زمان لازم در ترک شربت اپیوم؛ بررسی اثرات و آسیب های جسمی و روانی وارد شده بر روی فرد معتاد است. ترکیبات و مواد موجود در این شربت، در استفاده طولانی مدت آسیب های جسمی و روانی زیادی را بوجود می آورد. هر چقدر که میزان آسیب های جسمی و روانی وارد شده بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری برای ترک شربت تریاک لازم است، چون لازم است در ابتدا، آسیب های وارد شده ترمیم شوند و پس از آن مراحل ترک شربت اپیوم انجام شود.

بیشتر بخوانید: گزینه‌های درمانی اعتیاد به شربت اپیوم

مدت زمان مصرف شربت تریاک 

هرچقدر فرد مدت زمان بیشتری از شربت های اپیوم به عنوان مخدر استفاده کند، مدت زمان ترک شربت اپیوم طولانی تر خواهد بود. با استفاده طولانی مدت از این شربت، بدن بیشتر درگیر آن می شود و زمان بیشتری باید برای ترک آن در نظر گرفته شود تا اثرات آن به طور کامل از بین برود. با توجه به عوامل ذکر شده و شرایط بدنی فرد، مدت زمان ترک شربت تریاک برای هر شخص مشخص خواهد شد، اما به طور کلی مدت زمان ترک شربت تریاک از 2 الی 3 روز تا چند هفته متغیر است. 

(برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با کلینیک مهر با شماره 07642228010 تماس بگیرید.)

موارد منع مصرف داروی اپیوم 

به تاریخ انقضای داروی اپیوم (Opium) توجه نمایید و از دارویی که تاریخ انقضای آن تمام شده خودداری کنید.

هرگز شربت تریاک را به فرد دیگری با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید، قبل از تجویز این دارو، پزشک را مطلع سازید. به ویژه اگر یکی از شرایط زیر را دارید:

بارداری یا قصد باردار شدن

زنان در سنین باروری

شیردهی

اختلالات مغزی (مانند آسیب به سر، تومور، تشنج)

اختلالات روحی یا خلقی (مانند گیجی، افسردگی)

حساسیت به داروی اپیوم یا دیگر داروها و مواد (از جمله حساسیت به دیگر داروهای اپیوئیدی)

مشکلات تنفسی (مانند آسم، آپنه خواب، بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD))

بیماری کبدی

بیماری لوزالمعده (پانکراتیت)

بیماری کلیوی

بیماری کیسه صفرا

دیابت

مشکل در دفع ادرار (مانند بزرگ شدن پروستات)

سابقه شخصی یا خانوادگی مصرف مواد (مانند استفاده بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر یا الکل)

مشکلات معده یا روده (مانند انسداد، یبوست، اسهال به دلیل عفونت، ایلئوس فلج کننده)

شربت اپیوم

در صورت بروز عوارض جانبی جدی زیر، سریعا به پزشک اطلاع دهید:

درد شدید معده یا شکم

تغییرات ذهنی یا خلقی مانند تحریک، گیجی، توهم

مشکل در ادرار کردن

بیشتر بخوانید: عوارض سوء مصرف بوپرنورفین

در صورت بروز عوارض جانبی زیر، فوراً با اورژانس تماس بگیرید:

تشنج

بیهوشی

خواب آلودگی شدید یا مشکل در بیدار شدن

تنفس آرام یا کم عمق

بروز علائم واکنش‌های آلرژیک مانند تنگی نفس، سرگیجه شدید، بثورات پوستی، خارش، ورم به ویژه صورت، زبان یا گلو

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟