راهکار خاص ترک تریاک 07642228010

راهکار خاص ترک تریاک 07642228010

1401/9/3 138 0

راهکار خاص ترک تریاک 07642228010

تریاک (opium) از شیره نارس گیاه خشخاش بدست می آید و نیمه عمر آن بین 8 الی 12ساعت وابسته به میزان مصرف، مدت زمان مصرف و میزان متابولیسم بدن فرد متفاوت است.

راهکار خاص ترک تریاک

تریاک چیست؟

تریاک (opium) از شیره  نارس گیاه خشخاش بدست می آید و نیمه عمر آن بین 8 الی 12ساعت وابسته به میزان مصرف، مدت زمان مصرف و میزان متابولیسم بدن فرد متفاوت است. ساختار شیمیایی تریاک بسیار شبیه به نوروفین هاست و با اشغال گیرنده های نوروفین در مغز باعث ایجاد اختلال و کاهش شدت جریان خون در مغز می شود.

اعتیاد به تریاک علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی روانی نیز ایجاد می کند که بسیار شدیدتر از وابستگی های جسمانی هستند، برخی از این عوارض عبارتند از :

بیقراری، تحریک پذیری، افسردگی،  پرش عضلانی، تشنج، اتساع مردمک ها، اختلالات بینایی، تکرر ادرار، بی نظمی در دوره های قاعدگی، مشکلات باروری و مرده زایی در بانوان

متادون در میناب

علائم اعتیاد به تریاک

ترک مواد مخدر تاثیراتی بر بدن دارد و گاهی ترک با انگیزه کافی امکان پذیر نمی باشد. تریاک منبع اولیه و اصلی در تهیه  مورفین است و برای کاهش درد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از افراد نیز به علت خاصیت ضد درد بودن آن، گرایشی به کنار گذاشتن این ماده ی مخدر ندارند.

در حقیقت تاثیرات مخرب تریاک در پس خاصیت آرام سازی و ضد درد بودن آن مخفی می ماند و این مسئله باعث عدم توجه فرد به آثار منفی آن خواهد شد و همین امر فرآیند ترک تریاک در فرد را با مشکلاتی روبرو می کند.

ترک تریاک و نشانه های آن

در ترک تریاک سندرم محرومیت معمولا از ۴ تا ۱۲ ساعت پس از آخرین مصرف تریاک شروع می شود، پس از ۴۸ ساعت به اوج خود می رسد و پس از یک هفته کاهش می یابد، ولی امکان باقی ماندن بعضی از علائم تا ۶ ماه وجود دارد. حالاتی مانند بی خوابی، افزایش خوابREM در غیاب مصرف چنین موادی تا چند هفته باقی خواهد ماند، سندرم محرومیت در مورد مواد مختلف، زمان شروع و پایان متفاوتی دارد، در مورد موادی که اثر طولانی دارند مانند تریاک سندرم های ترک طولانی اما به صورت خفیف رخ می دهد.

ترک تریاک باعث نمایان شدن این نشانه ها خواهد شد:

آبریزش بینی و چشم

سیخ شدن موها

درد های عضلانی

تهوع و استفراغ

پرخاشگری

تعریق و افزایش حرارت بدن

بالا رفتن فشار خون و تپش قلب

بی خوابی و خمیازه کشیدن

افسردگی

بوپر در میناب

بیشتر این نشانه ها زمانی شروع می شود که فرد به صورت ناگهانی مصرف تریاک را قطع نماید. در کنار این عوارض جسمانی، وابستگی روانی به این ماده نیز فرد را تحت فشار زیادی قرار می دهد، این وابستگی روانی به معنی اجبار درونی برای جستجوی مواد و بروز رفتار های خاص برای به دست آوردن آن می باشد.

افرادی که تمایل به ترک اعتیاد دارند بهتر است زیر نظر پزشک اقدام به ترک نمایند، این روش ترک بسیار موفق است و جای هیچ گونه اضطراب و نگرانی از مسائل ترک اعتیاد باقی نخواهد ماند، چون در کلینیک‌ های ترک اعتیاد معتبر، یک تیم از پزشک، روانشناس و مددکار اجتماعی به فرد کمک می‌کنند تا مراحل جسمانی و روانی ترک اعتیاد را با موفقیت پشت سر بگذارد.

و کلیه درمان های دارویی و روان شناختی مورد نیاز مراجع در اختیار او قرار داده می شود و فرد و خانواده ، حمایت های لازم را دریافت خواهند نمود. بسیاری از افرادی که اعتیاد به تریاک داشته اند، به خوبی قادر به ترک آن هستند، تعداد زیادی از معتادان نیز از طریق درمان سرپایی و درمانگاهی اعتیاد خود را ترک کرده اند.

کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب اولین مرکز خصوصی ترک اعتیاد در شهرستان میناب به سرپرستی دکتر مهدی افشاری آماده ارائه خدمات تخصصی از جمله سم زدایی درمان نگهدارنده با استفاده از متادون، اپیوم و بوپره نورفین مشاوره فردی و خانوادگی گروه درمانی در میناب، با سابقه 4000 بیمار تحت درمان از بدو تاسیس تاکنون، تجربه و کارآمدی قابل توجهی کسب نموده است و آماده است تمام تبحر و توانایی خود را در خدمت عزیزان مورد نیاز به ترک اعتیاد قرار دهد.

شرایط ترک اعتیاد برای افراد معتاد

ترک کامل اعتیاد و رهایی از وابستگی روان شناختی به این ماده مخدر در صورت دریافت خدمات روان درمانی و مشاوره برایجلوگیری از بازگشت دوباره به سوی مواد مخدر موفقیت آمیز خواهد بود.

عواملی از قبیل مواجه شدن با افرادی که در روز های اعتیاد با آن ها معاشرت داشته یا بازگشت به مکان ها و محیط های قبلی و یا چیزهای کوچکی مثل بو یا هر چیزی که بتواند با یادآوری خاطرات گذشته، برای او استرس روان ‌شناختی ایجاد کند، می توانند عزم فرد برای کنار گذاردن همیشگی مواد مخدر را سست کند و او را به مسیر قبلی بازگرداند.

به همین دلیل شخصی که تصمیم به ترک تریاک دارد باید مشاوره ‌های لازم برای اطمینان از پیشگیری را دریافت نماید. تیم متخصص کلینک مهر میناب در کنار شما هستند.

ترک اعتیاد در میناب

یافتن بهترین درمان ترک اعتیاد 

یک درمان برای همه افراد موثر نیست.

برنامه ترک مواد مخدر باید بر اساس شرایط هر فرد و مناسب او تنظیم شود. 

از درمان سایر مشکلات پزشکی یا روانی که با آن روبرو هستید غافل نشوید.

درمان باید فراتر از سوء مصرف مواد باشد.

درمان اعتیاد به مواد مخدر یک فرآیند سریع و آسان نیست، هرچه مصرف دارو بیشتر و شدیدتر باشد به درمان طولانی تری نیاز خواهد بود.

یافتن ریشه اعتیاد باعث موفقیت در درمان ترک مواد مخدر خواهد شد.

برای بهبود اعتیاد به حمایت اطرافیان نیاز است.

ترک اعتیاد در خانه، یک روش بسیار خطرناک است و بعضی افراد با روش سقوط آزاد (قطع ناگهانی مواد) یا استفاده از برخی داروهای ترک اعتیاد برای ترک مشکلات مضاعفی برای خود ایجاد می کنند.

در ترک مواد، خودسرانه عمل نکنید. در ترک برخی مواد مخدر مانند هروئین، اقدام به ترک ناگهانی منجر به مرگ می شود.

از داروهای ترک اعتیاد بدون مشورت با روانپزشک استفاده نکنید. 

با مراجعه به یک کلینیک تخصصی ترک اعتیاد، روانپزشک یک روش درمان سم زدایی انتخاب می کند که کمترین ضرر را برای بدن داشته باشد.

آدرس ما : هرمزگان-میناب - میدان شهدا بلوار امام خمینی - جنب داروخانه دکتر زارع-کلینیک ترک اعتیاد مهر میناب

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 


×

چطور میتونم کمکت کنم؟